Gå til innhold

Mercedes varsler elektrisk luksus-sedan innen 2020


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flott, henger bare 7 år etter Tesla.

 

Mercedes har hatt en elektrisk B-klasse og SLS siden 2014.. Du kan si at Tesla henger bare 77 år etter Mercedes (Etablering 1926 vs 2003).

 

Tenk når noen kan produsere i stor skala, levere i tide, gi et av de beste interiørene i markedet, gi noen av de beste sikkerhetsløsningene på markedet, samt kunne konkurrere med Tesla på pris? Synes det er greit å vente på :) Samt så har Mercedes hatt sitt beste første kvartal noen gang nå i 2018. Tenker de kommer til å tjene enda mer når de får alle modellene helelektriske. Tror ikke de er veldig bekymret for å "henge etter".

  • Liker 5

 

Flott, henger bare 7 år etter Tesla.

Mercedes har hatt en elektrisk B-klasse og SLS siden 2014.. Du kan si at Tesla henger bare 77 år etter Mercedes (Etablering 1926 vs 2003).

 

Tenk når noen kan produsere i stor skala, levere i tide, gi et av de beste interiørene i markedet, gi noen av de beste sikkerhetsløsningene på markedet, samt kunne konkurrere med Tesla på pris? Synes det er greit å vente på :) Samt så har Mercedes hatt sitt beste første kvartal noen gang nå i 2018. Tenker de kommer til å tjene enda mer når de får alle modellene helelektriske. Tror ikke de er veldig bekymret for å "henge etter".

 

 

B-klasse bruker Tesla komponenter... SLS vet jeg ikke med men dette er jo ett nisje produkt uansett. De har hjulpet hverandre ved å bytte deler frem og tilbake. Samme med smart i el versjon. 

  • Liker 1

 

 

Flott, henger bare 7 år etter Tesla.

Mercedes har hatt en elektrisk B-klasse og SLS siden 2014.. Du kan si at Tesla henger bare 77 år etter Mercedes (Etablering 1926 vs 2003).

 

Tenk når noen kan produsere i stor skala, levere i tide, gi et av de beste interiørene i markedet, gi noen av de beste sikkerhetsløsningene på markedet, samt kunne konkurrere med Tesla på pris? Synes det er greit å vente på :) Samt så har Mercedes hatt sitt beste første kvartal noen gang nå i 2018. Tenker de kommer til å tjene enda mer når de får alle modellene helelektriske. Tror ikke de er veldig bekymret for å "henge etter".

 

 

B-klasse bruker Tesla komponenter... SLS vet jeg ikke med men dette er jo ett nisje produkt uansett. De har hjulpet hverandre ved å bytte deler frem og tilbake. Samme med smart i el versjon. 

TESLA bruker masse mercedes komponenter, de sammarbeider visst nok. Det gjør mange bilprodusenter. Tesla har kjøpt masse elektronikk fra mercedes, kanskje greit å bruke noen som har peiling på bil produksjon

 

TESLA bruker masse mercedes komponenter, de sammarbeider visst nok. Det gjør mange bilprodusenter. Tesla har kjøpt masse elektronikk fra mercedes, kanskje greit å bruke noen som har peiling på bil produksjon

 

 

Det var vell akkurat dette jeg sa? Mercedes har dog kjøpt elbil delene av Tesla til B-klasse, som var poenget til personen. 

 

 

Flott, henger bare 7 år etter Tesla.

Mercedes har hatt en elektrisk B-klasse og SLS siden 2014.. Du kan si at Tesla henger bare 77 år etter Mercedes (Etablering 1926 vs 2003).

 

Tenk når noen kan produsere i stor skala, levere i tide, gi et av de beste interiørene i markedet, gi noen av de beste sikkerhetsløsningene på markedet, samt kunne konkurrere med Tesla på pris? Synes det er greit å vente på :) Samt så har Mercedes hatt sitt beste første kvartal noen gang nå i 2018. Tenker de kommer til å tjene enda mer når de får alle modellene helelektriske. Tror ikke de er veldig bekymret for å "henge etter".

 

 

B-klasse bruker Tesla komponenter... SLS vet jeg ikke med men dette er jo ett nisje produkt uansett. De har hjulpet hverandre ved å bytte deler frem og tilbake. Samme med smart i el versjon. 

Ja, du har helt rett. Produksjonen av B-klasse har sluttet og det spørs om de kommer til å kjøpe flere komponenter fra Tesla. Tesla har nok med å produsere til seg selv, virker det også som (uten at jeg vet om den produksjonen av drivlinjen til B-klasse var uavhengig av Teslas eget behov).

 

Mercedes investerte jo 50 millioner dollar i Tesla i oppstartsfasen for 9,1 % av aksjene, og solgte de så for 780 millioner dollar. Samarbeidet skulle visst ikke avsluttes, selv om de solgte alle aksjene, men tiden vil vise.

 

Hele kommentaren min var for å opplyse den andre personen om at Mercedes ikke henger 7 år etter Tesla, noe som ble antydet :)

  • Liker 2

 

Flott, henger bare 7 år etter Tesla.

 

Mercedes har hatt en elektrisk B-klasse og SLS siden 2014.. Du kan si at Tesla henger bare 77 år etter Mercedes (Etablering 1926 vs 2003).

 

Tenk når noen kan produsere i stor skala, levere i tide, gi et av de beste interiørene i markedet, gi noen av de beste sikkerhetsløsningene på markedet, samt kunne konkurrere med Tesla på pris? Synes det er greit å vente på :) Samt så har Mercedes hatt sitt beste første kvartal noen gang nå i 2018. Tenker de kommer til å tjene enda mer når de får alle modellene helelektriske. Tror ikke de er veldig bekymret for å "henge etter".

Men, kvalitetsmessig henger MB milevis etter Lexus.

Lexus er ikke annet enn kopi kopi kopi på Tyske premium biler. De klarer faen ingenting selv. Mercedes er det beste. Greit di har hatt noen rust holker. Mem det har alle bilmerker , ofte underleverandører som ødelegger for bilmerke.

 

Mercedes ligger jo langt nede på CR sine lister feks. Audi og BMW er langt over, for å ikke nevne Tesla.. 

 

Lexus er ikke annet enn kopi kopi kopi på Tyske premium biler. De klarer faen ingenting selv. Mercedes er det beste. Greit di har hatt noen rust holker. Mem det har alle bilmerker , ofte underleverandører som ødelegger for bilmerke.

Rolls Royce.

 

Men da er vi på et nivå som er langt over hva de aller fleste kan betale, selv de med svært god lønn. Blir litt som å sammenligne en Porsche 911 mot en Porsche 918.

 

Lexus er ikke annet enn kopi kopi kopi på Tyske premium biler. De klarer faen ingenting selv. Mercedes er det beste. Greit di har hatt noen rust holker. Mem det har alle bilmerker , ofte underleverandører som ødelegger for bilmerke.

 

 

Mercedes ligger jo langt nede på CR sine lister feks. Audi og BMW er langt over, for å ikke nevne Tesla..

Tesla ligger under middels. Godt gjort med bare to modeller representert. Har ikke så stor tiltro til CR og deres kundeundersøkelser. Tyske TÜV, derimot, er basert på hva de finner av feil under teknisk kjøretøykontroll.

 

https://www.consumerreports.org/car-reliability-owner-satisfaction/car-brands-reliability-how-they-stack-up/

  • Liker 1

 

 

Lexus er ikke annet enn kopi kopi kopi på Tyske premium biler. De klarer faen ingenting selv. Mercedes er det beste. Greit di har hatt noen rust holker. Mem det har alle bilmerker , ofte underleverandører som ødelegger for bilmerke.

 

Mercedes ligger jo langt nede på CR sine lister feks. Audi og BMW er langt over, for å ikke nevne Tesla..

Tesla ligger under middels. Godt gjort med bare to modeller representert. Har ikke så stor tiltro til CR og deres kundeundersøkelser. Tyske TÜV, derimot, er basert på hva de finner av feil under teknisk kjøretøykontroll.

 

https://www.consumerreports.org/car-reliability-owner-satisfaction/car-brands-reliability-how-they-stack-up/

 

 

Men Tesla ligger over på nevnte liste, de ligger over middels. MB under/midt på. 

 

https://www.consumerreports.org/cars-driving/which-car-brands-make-the-best-vehicles-2018/

Endret av Salvesen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...