djplaya Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Har en gammel pc her , en Intel Celeron 450mhz , 128 ram , 10 GB disk , 2* 10\100 mbits NIC , no Voodoo gpu. Denne blir egentelig ikke brukt til noe , så jeg lurte på hva jeg kunne bruke den til , har allerede tenkt litt på : Bruken til deling av internet : Om jeg hadde brukt den til deling av internet , kunne jeg sluppet og kobla opp på nytt ved en eventuell reboot , fortsatt hatt samma eksterne ip , det er kjekt. Shellserver : Kunne også slengt inn no shell saker og sutti opp et par prosesser til eget bruk \ til kammerater , psybnc eller eggdrop feks. Brannmur : Kunne vel kansje sutti den opp som en slags brannmur ? Og hva synes dere jeg skal bruke av W2k Pro eller noen form for Linux Distro ? Om jeg skal ha shell må jeg jo seff ha Linux Distro , tror vel FREEBSD egner seg til akkurat det , men jeg har ikke noe form for kunnskap om linux bortsett fra det som foregår innenfor Putty Så her må det læres litt :\ Hva synes dere ? Noen flere forslag ? Vær kreative nå.. Hirr Lenke til kommentar
djplaya Skrevet 13. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2003 Ingen som har noe og komme med ? Jeg som håpa dere hadde no fancy shit jeg kunne finne på og greier , eller er kansje ikke så mye man kan gjøre med en såpass gammal box.. *snufs* Lenke til kommentar
bambam Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 (endret) Sitter med en K6-350mhz, gammelt ATI skjermkort(m/tv kort ), 128mb sd-ram, rundt 5GB hd(2x2.5), nettverkskort 10/100(og et likt liggende)... Lurer også på hva jeg egentlig skal bruke denne til da den ble degradert fra Divx/juke box... Endret 13. desember 2003 av bambam Lenke til kommentar
djplaya Skrevet 13. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2003 hehe, kunne jo sutti opp shell du og er en fiin ting det , om du bruker irc da seff.. Lurer på om jeg skal gjøre det jeg og , bare legge inn en Linux distro først og lære meg litt , dvs.. leke og herje ~ Lenke til kommentar
Azton Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 (endret) Du kan jo som sagt bruke den som shell server. Fikse IPv6 så blir det bra Du kan også bruke den til å dele internett med ja..Og webserver..Og filserver..Eksprimentere med andre OS..Ganske mye du kan gjøre ja Anbefaler forresten FreeBSD..Ganske greit server OS, og ikke så veldig vanskelig å lære seg. Du finner også en strålendes dokumentasjon på www.freebsd.org/handbook. Endret 13. desember 2003 av Azton Lenke til kommentar
Vaughn Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Mmm... FreeBSD. Antakelig den beste av UNIX-OSene. Vel, dersom du liker enkel oppgradering, installasjon, og enkelhet generelt, så burde du nok heller prøve Debian. FreeBSD er greit om du har masse tid til å lære deg, men... Linux har momentet. Jo jo... Lenke til kommentar
djplaya Skrevet 13. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2003 yup.. hadde litt lyst til og prøve og smekke opp ipv6 og se , men filserver og webserver blir nok lite aktuelt siden jeg har Stjelenor 1024\256 Når det gjelder det med osv , så har jeg som sakt ingen erfaring med Linux distro , hadde vel kansje vært lurt og lagt inn Mandrake eller Redhat eller no først , for og lære det generelt , har hørt at Linux er vanskelig :\ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå