DaRe_deVIl Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Når jeg spiller eller kjører andre krevende applikasjoner, henger pcen seg ofte opp. Den er ikke overklokket, og den er heller ikke varm ca 40 kabinetttemp og 50 cputemp når jeg spiller! Det er veldig irriterende. Det er ingen spesielle spill den henger seg opp i den henger seg opp i som sagt, krevende ting. Hadde vært fihnt å fått ordna det!! Lenke til kommentar
SvUpP Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Hmmm... Om det garantert ikke er temperaturproblemer (?) og hengene skjer helt "random", så lukter det minnefeil. Altså er en av minnebrikkene dine gåen, så når det skrives/leses til et spesiellt område på brikken så går det galt, og alt henger seg. Men dette skulle også kunne framprovoseres med andre krevende programmer enn spill... Om det kun er 3D spill, så kan det være varme/minneproblemer på skjermkortet. En måte å sjekke på er om du har 2 minnebrikker å ta ut den ene. Hjelper ikke det, test å ta ut den andre. Om problemene ordner seg når en av brikkene er ute, så har du mest trolig funnet den skyldige. Mvh. S. Lenke til kommentar
DaRe_deVIl Skrevet 14. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2003 (endret) Takk for svar. Skal få testa det så foprt som mulig, men jeg har ikke 2 minnebrikker selv, men skal snart på "lan" så da kan jeg teste. Det skjer i alle applikasjoner. Har noen ganger hent i IE, og msn msg o.l så det skjer nårsomhelst. Har tatt opp dette tema før, men aldri fått noen bra svar. Så det var bra med ett ordenlig svar Endret 14. desember 2003 av DaRe_deVIl Lenke til kommentar
SvUpP Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Lykke til! Slike minnefeil er skikkelig ekle, og forekommer heldigvis meget skjeldent Mvh. S. Lenke til kommentar
knokle_85 Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Det kan også være et program som henger på en prosess det har kjørende. Virus realtime protection's er ofte et problem. Neste gang det henger kan du trykke Ctrl+Alt+Del -> velg task manager -> og trykk på fanen processes og se om det er en av prosessene som krever mye av cpu'en (%) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå