AndyNor Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Skal kjøpe et stativ til kameraet nå (olympus c750uz), for å kunne ta bilder ved mørke forhold, og lurer på hva som passer til mitt kamera, for å kunne feste kameraet på det. Er stativfestet på alle kamera samme, slik at det er det samme hva jeg kjøper, eller er det flere festestandarder, slik at det ikke vil være mulig å feste kameraet? Tenkte å kjøpe dette hvis det passer. Noen som vet? Lenke til kommentar
Jove Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Skal kjøpe et stativ til kameraet nå (olympus c750uz), for å kunne ta bilder ved mørke forhold, og lurer på hva som passer til mitt kamera, for å kunne feste kameraet på det. Fra akam sin test: Byggekvaliteten må sies å være god, med unntak av stativfestet som skuffende nok er laget i plast. Stativfestet er heller ikke godt plassert. Men det vil nok passe ja. Stativet har en kjekk plate som du kan skru fast til kameraet, så bare klipser du kameraet på og av. Har det samme stativet selv. Tørr ikke love deg 100% men mener at det er en standard. Rett meg noen, om jeg tar feil. Mvh Jan Ove Off-Topic: Er det andre som har problemer med linkene til xd.no? Jeg må klikke på dem 2 ganger for å få frem riktig side. Første klikket fører bare til fremsiden.. /Off-Topic Lenke til kommentar
AndyNor Skrevet 13. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2003 Takk for svar! leste også det i testen, og har selvsagt sett festet med egne øyne. Har også sett et annet stativ på xd (1bens) hvor det står "Standard skruefeste", men ikke på de andre jeg så på. Satser på at det virker bra. (Ja, linken åpnet forsiden første gangen jeg prøvde den også) Lenke til kommentar
medi8or Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 Det er vel mer eller mindre standard at kamera festes med en 1/4" skrue. Så kamera og stativ passer helt sikkert. Lenke til kommentar
Jeg er Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Jeg har et Velbon CX 440 (selges ennå) som vi brukte til den gamle speilrefleksen, begge er ca 10år gamle. Det passet helt fint på olympus c750uz som er vårt nye dig kamera. Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Off-Topic: Er det andre som har problemer med linkene til xd.no? Jeg må klikke på dem 2 ganger for å få frem riktig side. Første klikket fører bare til fremsiden../Off-Topic Samme problem her. Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Skal kjøpe et stativ til kameraet nå (olympus c750uz), for å kunne ta bilder ved mørke forhold, og lurer på hva som passer til mitt kamera, for å kunne feste kameraet på det. Er stativfestet på alle kamera samme, slik at det er det samme hva jeg kjøper, eller er det flere festestandarder, slik at det ikke vil være mulig å feste kameraet?Tenkte å kjøpe dette hvis det passer. Noen som vet? Jeg har samme stativet og C730, det funker utmerket sammen. Kameraets stativfeste er i plast, men jeg har ennå ikke klart å ødelegge det og synes derfor ikke det er noe problem. Stativet er lett og raskt å sette opp, det blir passelig høyt og det er lett å klikke kameraet ut og inn av festet når du først har skrudd fast den lille platen. Det er litt vanskelig å skru platen fast til kameraet; du trenger et kronestykke. Fest derfor et kronestykke i en snor til stativet, så går det lettere.. Lenke til kommentar
Manskow Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 Jeg har et greit stativ fra Slik, det høres ut som noe linkende det dere nevner her, det har også en slik plate som klipses fast. Så jeg likte tipset om å binde fast et kronestykke :-) Men i det hele tatt er vel de fleste stativer grie nok, bare man styre unna de aller spinkleste. Kjøper man et middelst stort (mitt Slik-stativ kostet bare 700) som har firkantrør, blir det utvilsomt helt greit. Jeg hadde et lite stativ fra før med runde bein, det løsnet stadig i leddene, som hadde skrufeste. De med firkantrør har som regel litt kraftige klips, som da sitter bedre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå