Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

En tikkende bombe under velferdsstaten

Anbefalte innlegg

Enda en spiker i kista for det såkalte "flotte mangfoldet" landsforrædere har påført uvitende og ignorante Nordmenn som ikke klarer eller vil følge med på utviklingen vi har for tiden.

Man må jo bare synes synd på de framtidige generasjonene som skal få arve denne flerkulturelle fiaskoen.

"Statistisk sentralbyrås siste oppdaterte tall fra 13. mars i år viser at kun 48,6 prosent av befolkningen (mellom 20 og 66 år) med afrikansk bakgrunn er sysselsatt. Tilsvarende tall for de med asiatisk bakgrunn er 56,1 prosent. For alle andre grupper er tallene høyere. For hele befolkningen, inkludert innvandrergruppene, er det 75,3 prosent som er sysselsatt."

"Så lenge disse gruppene var små, spilte det ikke så stor rolle. Olje-Norge hadde råd. Nå er gruppene blitt så store at det slår inn i velferdssamfunnets bærekraft."

"Hvis ikke flere av innvandrerne kommer i jobb, vil ikke det norske velferdssamfunnet være bærekraftig, sier Torbjørn Røe Isaksen."

https://www.document.no/2018/04/09/roe-isaksen-en-tikkende-bombe-under-velferdsstaten/

Endret av geita_
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enda en spiker i kista for det såkalte "flotte mangfoldet" landsforrædere har påført uvitende og ignorante nordmenn 

Landsforrædere? Tja, de er i hvert fall globalister og motstandere av alt norsk. Norsk befolkning og norsk kultur, begge deler skal bort fra Jordens overflate. Foreløpig ser de ut til å lykkes med begge prosjektene. Norge er ikke til å kjenne igjen om en sammenligner med norsk kultur bare 60 år tilbake i tida. Og befolkningen...

Lenke til kommentar

(...)Tilsvarende tall for de med asiatisk bakgrunn er 56,1 prosent.(...)

Regner med at dette er tall for hele Asia, er det mer detaljert informasjon der du har fått tallene fra om forskjeller mellom folk fra "vest-asiatiske" og "øst-asiatiske" land?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Enda en spiker i kista for det såkalte "flotte mangfoldet" landsforrædere har påført uvitende og ignorante nordmenn 

Landsforrædere? Tja, de er i hvert fall globalister og motstandere av alt norsk. Norsk befolkning og norsk kultur, begge deler skal bort fra Jordens overflate. Foreløpig ser de ut til å lykkes med begge prosjektene.

Et par spørsmål som jeg har lurt på en stund siden jeg har sett flere komme med lignende uttalelser.

Hva er alt norsk og norsk kultur?

(Kom gjerne med noe konkret er du grei, om ikke vil jeg nok ha vanskeligheter med å oppfatte det som noe annet enn en billig stråmann)

Er alt norsk og norsk kultur noe som er statisk eller dynamisk?

Hvilke kriterier ligger til grunne for at noe kan betegnes som norsk og en del av norsk kultur?

Norge er ikke til å kjenne igjen om en sammenligner med norsk kultur bare 60 år tilbake i tida. Og befolkningen...

Vel ja. Det er vanskelig å kjenne igjen noe som har hatt en slik fremgang som Norge har hatt de siste 60 årene. Men ser ikke hvorfor man bare skal 60 år tilbake i tid?

Uten at jeg vet så må jeg si at jeg tror at Norge for 60 år siden ikke var til å kjenne igjen i forhold til Norge for 120 år siden, og Norge for 120 år siden var ikke til å kjenne igjen i forhold til Norge for 180 år siden. 

Er det et like stort problem for Norsk kultur og alt Norsk det også?

• Liker 2
Lenke til kommentar

(...)Tilsvarende tall for de med asiatisk bakgrunn er 56,1 prosent.(...)

Regner med at dette er tall for hele Asia, er det mer detaljert informasjon der du har fått tallene fra om forskjeller mellom folk fra "vest-asiatiske" og "øst-asiatiske" land?

Nå har ikke jeg sett på tallene, men ut av kulturelle forskjeller så tipper jeg de få østasiaterne som kommer til Norge, sikkert for det meste kinesere, har en bedre arbeidsmoral enn vestasiatere som f.eks. irakere og tyrkere. Men når det er sagt, så jobber tyrkerne hardt og lenge i de lokale kebabsjappene i mitt nærområde, så det er jo positivt.

Endret av FrihetensRegn
Lenke til kommentar

Norge er ikke til å kjenne igjen om en sammenligner med norsk kultur bare 60 år tilbake i tida. Og befolkningen...

Vel ja. Det er vanskelig å kjenne igjen noe som har hatt en slik fremgang som Norge har hatt de siste 60 årene. Men ser ikke hvorfor man bare skal 60 år tilbake i tid?

Uten at jeg vet så må jeg si at jeg tror at Norge for 60 år siden ikke var til å kjenne igjen i forhold til Norge for 120 år siden, og Norge for 120 år siden var ikke til å kjenne igjen i forhold til Norge for 180 år siden. 

Er det et like stort problem for norsk kultur og alt norsk det også?

Norge har ikke hatt framgang kulturelt de siste 60 år. Null Nobelprisvinnere i både litteratur og fred i den perioden, mot 3+2 i de foregående 60 år. For å ta én indikator.

Grunnen til at jeg valgte en periode på 60 år å sammenligne med, var at år 1960± representerer et vannskille i norsk kulturhistorie. Den 100-150-årige tida med nasjonsbygging var over, nå settes kreftene inn på internasjonalisering og nedbygging av nasjonen.  Propagandaen starter fornuftig nok i skolen. Den eldre generasjon husker krigen og er nasjonalister så det holder, men barna går det an å oppdra. Ut med de nasjonale lesebøkene til Nordahl Rolfsen, inn med Thorbjørn Egner. For eksempel.

Og resultatet ser vi nå: Propagandaofrene er så forvillet at de endog tviler på at det i det hele fins noen norsk kultur, og i den grad den måtte finnes, er den verdiløs.

Konklusjonen gir seg selv: bort med hele skiten, inn med nye. Vi er ikke der riktig ennå, men jeg tror ikke de som planla nordmennenes sorti fra historien, trenger vente så lenge som til 100-årsdagen i 2060.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Landsforrædere? Tja, de er i hvert fall globalister og motstandere av alt norsk. Norsk befolkning og norsk kultur, begge deler skal bort fra Jordens overflate. Foreløpig ser de ut til å lykkes med begge prosjektene. Norge er ikke til å kjenne igjen om en sammenligner med norsk kultur bare 60 år tilbake i tida. Og befolkningen...

Her er det viktig å tenke på hva slags samfunn de neste generasjonene vil sitte igjen med.

Nordmenn går imot en framtid som minoriteter i sitt eget land. Der de vil ha media i mot seg enda mer enn det vi ser nå (og hvite generelt).

Omringet av "minoriteter" som ikke bidrar til felleskapet og betyr slutten for den økonomiske sikkerheten vi har i dag. Noe de Norske/hvite vil få skylden for da media aldri ville gått imot våre nye landsmenn.

Er det et like stort problem for Norsk kultur og alt Norsk det også?

Norge for 60 år siden var fortsatt et Norskt land, samme for 120 år siden.

Dette er ikke lenger en realitet våre framtidige generasjoner vil kunne si om Norge med dagens utvikling.

Endret av geita_
Lenke til kommentar

Enda en spiker i kista for det såkalte "flotte mangfoldet" landsforrædere har påført uvitende og ignorante Nordmenn som ikke klarer eller vil følge med på utviklingen vi har for tiden.

Man må jo bare synes synd på de framtidige generasjonene som skal få arve denne flerkulturelle fiaskoen.

"Statistisk sentralbyrås siste oppdaterte tall fra 13. mars i år viser at kun 48,6 prosent av befolkningen (mellom 20 og 66 år) med afrikansk bakgrunn er sysselsatt. Tilsvarende tall for de med asiatisk bakgrunn er 56,1 prosent. For alle andre grupper er tallene høyere. For hele befolkningen, inkludert innvandrergruppene, er det 75,3 prosent som er sysselsatt."

"Så lenge disse gruppene var små, spilte det ikke så stor rolle. Olje-Norge hadde råd. Nå er gruppene blitt så store at det slår inn i velferdssamfunnets bærekraft."

"Hvis ikke flere av innvandrerne kommer i jobb, vil ikke det norske velferdssamfunnet være bærekraftig, sier Torbjørn Røe Isaksen."

https://www.document.no/2018/04/09/roe-isaksen-en-tikkende-bombe-under-velferdsstaten/

Du vet ikke hva en landsforræder er, om du så hadde Googlet det.

• Liker 6
Lenke til kommentar

Den norske kulturen ble ødelagt for 1000-800 år siden. Den ble erstattet med en annen som har forvrengt seg nordvestover. Det eneste stedet en finner et snev av norsk kultur er på Island. Vi har 2 unorske språk - Nynorsk (svensk variant av kaudervelsk) og bokmål (dansk variant av kaudervelsk).

Har du et problem med innvandrere som ikke jobber, ta det opp med UDI/UNE og be dem få de ut av asylmottakene fortere enn svint. Ta på forhånd kontakt med norske bedrifter og sørg for at de faktisk får jobb.

Lenke til kommentar

Du vet ikke hva en landsforræder er, om du så hadde Googlet det.

Promoterer man selvmordet til det Norske folk så passer det helt fint.

Vi vet alle at det å gjøre nordmenn til minoriteter i sitt eget land åpner opp for en veldig usikker framtid for de neste generasjonene, spesielt da disse "nye landsmennene" ikke jobber men bare tar penger ut av kassa.

Og dette er en beskrivelse som treffer enkelte her på forumet, folk i politikken, lærere osv så lenge dette er en utvikling de ønsker.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ok tilbake til tema, mente du at mørke er mindre arbeidsvillig pga. hudfargen? Eller refererer du til mørke innvandrere bare? Om man blir adoptert som baby til Norge. tar man med seg denne egenskapen?

Det er ikke unaturlig at noen som skiller seg ut fra gruppen ikke deltar eller bidrar til felleskapet, like barn leker best osv.

Ekstra ille er det når disse folkene sender pengene de får av vår stat, betalt av våre skattebetalere til sine egne der de egentlig kommer fra.

Det kalles for In-group favoritism og er noe hvite europeere burde ha lært seg for lenge siden.

Endret av geita_
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det "morsomme" er at medmenneskelighet er noe jeg ser på som en "norsk verdi". Til tross for at det tilsynelatende blir mindre og mindre av det blant mange nordmenn. Men det er vell innvandrere sin skyld det også? Hadde de bare kunnet oppført seg, og ikke vært så late.. Ikke sant?  :hrm:

Lenke til kommentar

Medmenneskelighet til folk som kommer og jobber hardt, ja. Medmenneskelighet for folk som kommer for å voldta, rane, stjele og leve av skattebetalerne, nei.

Så flott, da er vi jo enige da!

Men du, hvordan ser du forskjellen på de som kommer for å "voldta, rane, stjele og leve av skattebetalerne". Og de som ikke kommer for å gjøre det? Sånn ut av interesse for de av oss som ikke evner å se det ut fra hudfargen og slikt..

Lenke til kommentar

OK, vel om vi likevel bare skal forholde oss til eventyr. Så har jeg et bedre forslag: Hva om vi heller sparker ut rasistene som gjør det så utrivelig for resten av oss. Og gir jobbene demmes til innvandrere som ellers sliter med å få jobb i stedet? To fluer i en smekk!  :w00t:

Har'n Duggurd fått data kanskje?

https://tv.nrk.no/serie/o-j-alt-for-norge#t=7m22s

Endret av 1J7HHBGW
Lenke til kommentar

Innvandring er ikke så farlig for samfunnet om man setter krav om at de må komme seg i jobb innen en viss tid, la oss si tre måneder, eller risikere å bli sendt ut av landet. Men når man kan leve i sus og dus i forhold til det livet de levde i la oss si Somalia, uten å jobbe, så er det ingen grunn for dem å en gang forsøke.

Stortinget har også nedstemt FrPs forslag om at nordmenn og innvandrere skal ha samme rettigheter og krav hos NAV og i velferdssystemet ellers. Så per i dag har flyktninger og innvandrere flere goder enn nordmenn som har betalt skatt sitt hele yrkesaktive liv.

Da er det ikke rart at muslimer og negre ikke vil jobbe?

Jeg har jobbet med en fra Somalia, og fastlegen min er muslim.

Så generalisere er det vel da bare anonyme nordmenn som driver med?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...