M-WaWe Skrevet 23. oktober 2001 Del Skrevet 23. oktober 2001 Hei, Jeg har kjøpt meg ny maskin med en AMD 1,4 Ghz prosessor på ett Asus A7M266 hovedkort. Kjøpte også en vifte som heter Thermal Integration CPU-Vifte A/7/370. Problemet er at vifta til cpu`en bråker så mye at det er ubehagelig å sitte i samme rommet som PC-en. I følge produsenten så gir denne en støy på ca 42-43 db og det synes jeg er mye. Har noen her forslag på vifte som er sinnsykt rolig men som alikevel gir god kjøling? Håper at noen kan svare på denne ganske kjapt :smile: Lenke til kommentar
kjelli Skrevet 23. oktober 2001 Del Skrevet 23. oktober 2001 Prøv en Zelman-3001 plus eller en zelman-5001 plus. Disse "bråker" bare 20dB i silent modus. Jeg har ikke peil på hvordan disse er ved overklokking. http://www.netconnection.no har jeg bestillt en 5001 plus av. Rask service. Jeg har pr i dag en coolermaster, som skulle vel heller het "noisemaster". Mvh Kjelli Lenke til kommentar
M-WaWe Skrevet 23. oktober 2001 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2001 Men har du funnet ut om den kjøler bra? Lenke til kommentar
kjelli Skrevet 23. oktober 2001 Del Skrevet 23. oktober 2001 Niks, har ikke noe fakta. Men ifølge reklamen skal den fungere veldig bra (5001-plus). Og den er stille. Ok, reklamen sier ikke ikke så mye "fakta" da. Men primært var det lydnivå jeg tenkte på da jeg bestillte den. Uansett så kan det umulig være verre en coolermasteren. Da CPUen ligger nå på 60grader, og det bråker masse. (ja, pasta og hele pakken under). Om en dag eller 2 kan jeg komme tilbake med hard facts. Lyd/kjøling. Kjelli Lenke til kommentar
M-WaWe Skrevet 23. oktober 2001 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2001 Hva kostet denne inkludert porto? Bestilte du med pasta? Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 23. oktober 2001 Del Skrevet 23. oktober 2001 Sjekk ut Alpha'en Microplex selger Lenke til kommentar
GasMan Skrevet 23. oktober 2001 Del Skrevet 23. oktober 2001 Man har jo vannkjøling, men det er litt omfattende. Ellers kan du jo sette på større vifte på kjøleren. Overgang fra 80mm til 60mm er til salgs enkelte steder, men jeg husker ikke hvor. Lenke til kommentar
kjelli Skrevet 23. oktober 2001 Del Skrevet 23. oktober 2001 Jeg betalte med Visa så det kom på 395 med frakt. Pasta har jeg fra før. Kjelli Lenke til kommentar
petersv Skrevet 23. oktober 2001 Del Skrevet 23. oktober 2001 Quote: On 2001-10-23 14:42, M-WaWe skrev:Hei,Jeg har kjøpt meg ny maskin med en AMD 1,4 Ghz prosessor på ett Asus A7M266 hovedkort. Kjøpte også en vifte som heter Thermal Integration CPU-Vifte A/7/370.Problemet er at vifta til cpu`en bråker så mye at det er ubehagelig å sitte i samme rommet som PC-en.I følge produsenten så gir denne en støy på ca 42-43 db og det synes jeg er mye.Har noen her forslag på vifte som er sinnsykt rolig men som alikevel gir god kjøling?Håper at noen kan svare på denne ganske kjapt :smile: Du kan jo sette ned volten til 7V el. 5V. Det funker for meg, men jeg har "bare" 950Mhz.. Pass på prosessor temp! Lenke til kommentar
khosethl Skrevet 24. oktober 2001 Del Skrevet 24. oktober 2001 Bor du i Oslo så stikk ned på komplett der og kjøp en Taisol eller cnps5001 fra Zalman stillegående som bare rakkern, eller så ser jag at netconnection.no har begge disse inne. Begge er stille og kjøler bra, Cnps5001 kryper helt ned på 20dB, det er lavt det :smile: Lenke til kommentar
M-WaWe Skrevet 24. oktober 2001 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2001 Det ser ut som om Zalman vifta en den billigste men problemet er at det ikke er mange som har den på lager. Har dialog med Netconnection.no og håper at han får inn viftene på lager i dag. Takk for hjelpen folkens. Lenke til kommentar
glaserud Skrevet 24. oktober 2001 Del Skrevet 24. oktober 2001 Stille, sa man? NoiceControl Silverado er tingen. :smile: Microplex har den. Lenke til kommentar
rolfhansen Skrevet 6. november 2001 Del Skrevet 6. november 2001 Greit Noisecontrol er stillegående, men den koster jo schwin.. En Zalman 5001-CU fra http://www.netconnection.no gjør saken.. Bestillte en derfra forrige uke til min 1,33, og jeg sitter nå på soverommet og kan høre megselv tenke.. Byttet fra en Globalwin WBK38, og det er reine himmelen her.. Trenger bare et litt mer stillegående powersupply nå.. Lenke til kommentar
AMD xp Skrevet 6. november 2001 Del Skrevet 6. november 2001 NoiceKontrol SIlverado er tingen for alle som vil ha en stillegående vifte!! har det på en AMD XP1600+ (på et asus a7m266 ddr hk) funker ypperlig kr 675 på http://www.microplex.no kan virke som mye penger,men er verdt sin vekt i gull,eller skal man si sølv (les om vifta) Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 6. november 2001 Del Skrevet 6. november 2001 Joda silveradoen er sikkert tøff den MEN; Silverado = 675kr Alpha PAL8045+Papst8412NGL(12dB) = 628kr Altså: for et lavere beløp får du en vifte som er stillere enn Silveradoen og bråker mindre(når silveradoen kjøres på 6v). Fordelen med silveradoen er at du kan velge mellom å kjøre den på 12, 10 og 6 volt. Mine priser er også fra microplex og så for å backe opp påstandene mine om silverado vs 8045: http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1532&p=1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå