Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Frykter at jeg har kreft

Tanke

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg skulle egentlig bestille legetime i dag, men fikk meg ikke til å gjøre det. Det blir for dumt å gå til legen og klage over noe som viser seg å ikke være noe. Men det blir bare værre, så jeg må snart gjøre noe med det.

Jeg våkner opp om natten, med noe som minner litt om voksesmerter i den ene leggen. Det er en verkende, stikkende type smerte. Det kommer av og til på dagen også. Dessuten oppdaget jeg at jeg har to fettkuler like ved der smerten kommer fra. Men ut fra det jeg leser på nettet kan det se ut til at slike kuler er ganske vanlige. Jeg vet virkelig ikke. Skal jeg vente litt mer å se om det blir bedre? Det virker som det er noe inni selve benet som verker. Det kan da ikke være en slags benskjørhet som utvikler seg? Jeg er jo en mann i 30-årene. Eller kunne det være at jeg har (pre)diabetes, og at smertene er en slags nevropati?

Endret av Tanke
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tipper at du kan ha slått spikeren på hodet her. Med nevropati

https://sml.snl.no/nevropati

Anonymous poster hash: c5da5...8f3

Takk for lenken. Jeg er ikke overvektig, men har litt av det typiske magefettet som type 2 diabetikere gjerne har. Det har blitt redusert etter at jeg la om kosten for ca. 2  år siden, men det er jo mange som lever med diabetes uten å vite det. Nevropati skal visstnok være ett av symptomene.

Endret av Tanke
Lenke til kommentar

Du finner jo ikke noe garantert svar av å spør på et forum som dette. Og jeg kan ta feil. Men, ser ut som om at du har satt deg litt inn i ting selv. Legen må jo kikke på deg, lytte til de symptomene du beskriver og kanskje utrede med noen tester eller noe sånn. Du får bedre svar fra legen som kan mye. Da får vi håpe legen kan finne på noen tiltak dersom det er noe å gjøre noe med.

Anonymous poster hash: c5da5...8f3
Lenke til kommentar

Hvordan vet du at de to kulene du har oppdaget er fettkuler ?  Og hvorfor i all verden spør du om råd her hvor du vet at ingen kan erstatte et besøk hos din egen lege ?   

Alle nyoppståtte kuler skal undersøkes av lege -  det er en tommelfingerregel. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hei. Jeg skulle egentlig bestille legetime i dag, men fikk meg ikke til å gjøre det. Det blir for dumt å gå til legen og klage over noe som viser seg å ikke være noe.

Nei.

Skulle det vært et krav at man visste akkurat hva noe var før man kontaktet lege? Det ville vært absurd. Mange legebesøk er over ting som viser seg å være ufarlig, men pasienten trenger fortsatt å få det avklart.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...