Gå til innhold

3dmark03 flimmer på CPU testene, why?

shahin

Anbefalte innlegg

Hei,

Fikk mitt nye Sapphire Radeon 9800XT nylig (julekalender tilbud), og prøvde selvfølgelig noen spill og benchmarks med en gang.

Problemet mitt er at jeg får flimmer på cpu testene som inngår i 3dMark03.

Jeg bruker en Hansol H950 lcd skjerm, men om det var signalproblem/oppløsningsproblem ville jeg fått "out of range", ikke flimmer.

Til og med genererer ikke 3dmark03 noe skjermen ikke kan vise anyway.

Jeg vedlegger et bilde for å forklare problemet bedre:

DSC01934.JPG

DSC01935.JPG

CPU er P4 2.4/400, skal kjøpe ny pc nå til jul anyway men greit å få vite hva som forårsaker disse problemene. Jeg kjører forøvrig AGP 4X.

På forhånd takk for all hjelp :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I cpu test får jeg mellom 2-0 fps hele tiden, synes det er rart jeg. Opplever at det ved 1-0 hakker(lagg) bortover.. ser at andre får 60fps på de testene, er det normalt eller har jeg ikke det helt ideelt?

Noen kommentar til det?

har en amd xp 2500+ @ 3200+

Likevel får jeg 5500 med 3dmark03. rart?=)

Endret av Zelkin
Lenke til kommentar
Fikk 6915 med kortet mitt,meget bra 03dmark

Hvorfor i ****** poster du offtopic dritt her? Hvis du ikke kan holde deg til emnet, så kan du la være å poste søppel. Er drittlei av at hver eneste tråd skal bli forsøplet med offtopic dritt om hvor mange fps man får i CS, hvor mange 3d mark man får o.l. :angry:

Det samme gjelder Zelkin, her kommer fjortisene som aldri har brukt forum eller satt seg inn i retninglinjene på rekke og rad.

Hadde DU likt om jeg hadde fucka opp din tråd? Jeg tror ikke det.

Endret av shahin
Lenke til kommentar
Fikk 6915 med kortet mitt,meget bra 03dmark

Hvorfor i ****** poster du offtopic dritt her? Hvis du ikke kan holde deg til emnet, så kan du la være å poste søppel. Er drittlei av at hver eneste post skal bli forsøplet med offtopic dritt om hvor mange fps man får i CS, hvor mange 3d mark man får o.l. :angry:

Det samme gjelder Zelkin, her kommer fjortisene som aldri har brukt forum eller satt seg inn i retninglinjene på rekke og rad.

den verste posten her var vel din siste da :thumbdown:

Det er ikke nødvendig å være så krass fordi om noen poster noe som ikke har 101% å gjøre med topic.. la heller moderatorene ta seg av det.

Ellers til topic: har det noe å si da? sålenge det ikke skjer i spill å¨slikt, du får jo telt resultatet i 3dmark selv om du ikke har bilde akkurat på cpu testen :dontgetit:

Lenke til kommentar

Apollox: Ja, får riktig score uansett... ble bare nyskjerrig på hva problemet var, ellers er det ikke noe sudden urge til å fikse det :)

Og ang. den "krasse" tråden, så blir man jo sur når hver eneste tråd man mekker går til offtopic fjas som ikke har noe med opprinnelig post å gjøre. Moderatorene gjør tydeligvis ikke NOE med slikt, og dette gjør jo at man blir 10x surere. Ikke bare får man ikke hjelpen man er ute etter, men tråden blir også sabotert uten at noen gjør noe med det.

God jul til deg :xmas:

Endret av shahin
Lenke til kommentar

Hm, det er no kjipt uansett hvis skjermen skal flimre slik da, jeg tviler iallefall på at det er skjermkortet :p jeg regner med du bruker DVI ingangen? (hvis det er DVI på skjermen der da, det vet jeg faktisk ikke)

ja, skjønner deg litt, men jeg synes ikke dette var så ille eksempel på offtopic, må ærlig si at jeg har sett verre. Men det hjelper iallfall ikke å hisse seg opp over det, ta heller å rapporter til mod. eller nå sånt :p God jul :xmas:

Lenke til kommentar

Skjermen taklet ikke 640x480 ;)

Beklager jeg startet denne tråden, men jeg var 100% sikker på at den skulle takle 640x480 av en eller annen merkelig grunn. Sikkert siden min Samsung 15" LCD takler 640x480. Testet dette raskt ved å kjøre winamp gfx shiten på 640x480, noe som fremkalte samme flimmer...

Takk for all hjelp ;)

Endret av shahin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...