Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Helligdagstillegg

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Egentlig er det vel ingen dager som er helligere enn andre. "Helligdager" er noe mennesker har funnet på. Men det gir mening å betale mer på dager som de fleste vil ha fri, så jeg synes du bør klage om du ikke har tillegg på dager som 17. mai og julaften. 

Endret av VRK18
Lenke til kommentar

Da jeg ikke har funnet noe om det selv drister jeg meg til å spørre her.

Jeg jobber bar og vikarierer som nestleder. Jeg får vanlig natt/kveld/helgetillegg, men ikke helligdagstillegg. Hvilke regler/lover er det som sier jeg ikke har krav på dette?

Anonymous poster hash: 997f4...0d7

Det eneste som er lovfestet er at arbeid på 1. og 17. mai skal lønnes med minimum 50 % overtidstillegg. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Blir i grunn ikke klokere Vi er ikke tariffbundet, men ser ikke hvor/hvorfor det er forskjell på mine kolleger og meg annet enn hva stillingen innebærer. De får 100% overtidsbetaling og jeg får kun de "vanlige" tilleggene.

Det kan være ulike avtaler. I butikk må man for eksempel ha jobbet et visst antall timer per uke for å ha krav på tillegg for ubekvem arbeidstid. 

Lenke til kommentar

Blir i grunn ikke klokere Vi er ikke tariffbundet, men ser ikke hvor/hvorfor det er forskjell på mine kolleger og meg annet enn hva stillingen innebærer. De får 100% overtidsbetaling og jeg får kun de "vanlige" tilleggene.

Det kan være ulike avtaler. I butikk må man for eksempel ha jobbet et visst antall timer per uke for å ha krav på tillegg for ubekvem arbeidstid.

Jeg jobber 75% stilling. De andre har cirka 10% stilling, så i et slikt tilfelle skulle det vel vært motsatt. Jeg får høre med sjefen. ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...