AnonymDiskusjon Skrevet 9. april 2018 Del Skrevet 9. april 2018 Da jeg ikke har funnet noe om det selv drister jeg meg til å spørre her. Jeg jobber bar og vikarierer som nestleder. Jeg får vanlig natt/kveld/helgetillegg, men ikke helligdagstillegg. Hvilke regler/lover er det som sier jeg ikke har krav på dette? Anonymous poster hash: 997f4...0d7 Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 9. april 2018 Del Skrevet 9. april 2018 Lønn er avtalefestet, ikke lovfestet. Lenke til kommentar
Polyblank Skrevet 9. april 2018 Del Skrevet 9. april 2018 (endret) Det står ingenting om det i kontrakten min ? alle de andre i bedriften får helligdagstillegg, det var derfor jeg ble usikker. (TS) Endret 9. april 2018 av Polyblank Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 9. april 2018 Del Skrevet 9. april 2018 (endret) Egentlig er det vel ingen dager som er helligere enn andre. "Helligdager" er noe mennesker har funnet på. Men det gir mening å betale mer på dager som de fleste vil ha fri, så jeg synes du bør klage om du ikke har tillegg på dager som 17. mai og julaften. Endret 9. april 2018 av VRK18 Lenke til kommentar
Polyblank Skrevet 9. april 2018 Del Skrevet 9. april 2018 De andre som jobber får overtidsbetaling, blir vel rettere å si, på alle "røde" dager. Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 9. april 2018 Del Skrevet 9. april 2018 https://fagbladet.no/nyheter/dette-har-du-krav-pa-nar-du-jobber-rode-dager-i-paska-6.91.351062.620576d570 Lenke til kommentar
Polyblank Skrevet 9. april 2018 Del Skrevet 9. april 2018 Blir i grunn ikke klokere ? Vi er ikke tariffbundet, men ser ikke hvor/hvorfor det er forskjell på mine kolleger og meg annet enn hva stillingen innebærer. De får 100% overtidsbetaling og jeg får kun de "vanlige" tilleggene. Lenke til kommentar
Polyblank Skrevet 9. april 2018 Del Skrevet 9. april 2018 Jeg har tenkt til å prate med sjefen, men ville gjerne vite litt om hva slags rettigheter jeg egentlig har før jeg gjorde det. Lenke til kommentar
BIGG Skrevet 9. april 2018 Del Skrevet 9. april 2018 Da jeg ikke har funnet noe om det selv drister jeg meg til å spørre her. Jeg jobber bar og vikarierer som nestleder. Jeg får vanlig natt/kveld/helgetillegg, men ikke helligdagstillegg. Hvilke regler/lover er det som sier jeg ikke har krav på dette? Anonymous poster hash: 997f4...0d7 Det eneste som er lovfestet er at arbeid på 1. og 17. mai skal lønnes med minimum 50 % overtidstillegg. 1 Lenke til kommentar
Polyblank Skrevet 9. april 2018 Del Skrevet 9. april 2018 Skjønner. Tusen takk! ? Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 9. april 2018 Del Skrevet 9. april 2018 Blir i grunn ikke klokere Vi er ikke tariffbundet, men ser ikke hvor/hvorfor det er forskjell på mine kolleger og meg annet enn hva stillingen innebærer. De får 100% overtidsbetaling og jeg får kun de "vanlige" tilleggene. Det kan være ulike avtaler. I butikk må man for eksempel ha jobbet et visst antall timer per uke for å ha krav på tillegg for ubekvem arbeidstid. Lenke til kommentar
Polyblank Skrevet 9. april 2018 Del Skrevet 9. april 2018 Blir i grunn ikke klokere Vi er ikke tariffbundet, men ser ikke hvor/hvorfor det er forskjell på mine kolleger og meg annet enn hva stillingen innebærer. De får 100% overtidsbetaling og jeg får kun de "vanlige" tilleggene. Det kan være ulike avtaler. I butikk må man for eksempel ha jobbet et visst antall timer per uke for å ha krav på tillegg for ubekvem arbeidstid. Jeg jobber 75% stilling. De andre har cirka 10% stilling, så i et slikt tilfelle skulle det vel vært motsatt. Jeg får høre med sjefen. ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå