millencolin Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 (endret) og hvorfor er det bra med stor kjerne? jeg forstår fordelen med L2 cache, busshastghet, Mhz på prosessoren o.l., men forstår ikke helt hva kjernestørrelsen er godt for? Endret 13. desember 2003 av millencolin Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 og hvorfor er det bra med stor kjerne? jeg forstår fordelen med L2 cache, busshastghet, Mhz på prosessoren o.l., men forstår ikek helt hva kjernenestørrelsen er godt for? Varmetransport og utvidet plass for større cache... Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 og hvorfor er det bra med stor kjerne? jeg forstår fordelen med L2 cache, busshastghet, Mhz på prosessoren o.l., men forstår ikek helt hva kjernenestørrelsen er godt for? For å få transportert varmen bort fortere.. Lenke til kommentar
Mekkeren Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 (endret) og hvorfor er det bra med stor kjerne? jeg forstår fordelen med L2 cache, busshastghet, Mhz på prosessoren o.l., men forstår ikek helt hva kjernenestørrelsen er godt for? det er jo kjekt med store kjerne, en liten kjerne er lettere og få ødlagt enn en stor en. og dessuten så syns jeg har hørt at støre kjerne lager mindre varme? er ikke helt sikker på det med varme, men det er ihvertfall logisk, siden da kjøleribba/blokka dekker støre områder av kjernen. en mindre kjerne er ihvertfall mye lettere og ødlegge og den tåler også mindre, så stor kjerne er kjekt med andre ord. Endret 13. desember 2003 av AMD_XP3000+ Lenke til kommentar
silkshade Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 den lager ikke mindre varme, en større kjerne transporterer bort varmen bedre siden den har større kontaktflate! Lenke til kommentar
Mekkeren Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 (endret) den lager ikke mindre varme, en større kjerne transporterer bort varmen bedre siden den har større kontaktflate! jaja, det var jo det jeg mente da! jo støre flate jo mer dekker kjølesystemet av kjernen. Endret 13. desember 2003 av AMD_XP3000+ Lenke til kommentar
silkshade Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 og hvorfor er det bra med stor kjerne? jeg forstår fordelen med L2 cache, busshastghet, Mhz på prosessoren o.l., men forstår ikke helt hva kjernestørrelsen er godt for? Grunnen til at kjernen blir større er at prosessorene får flere transistorer og større cache osv. da må nødvendigvis kjernen bli større for å få plass til dette! Det med at det blir større kontaktflate er bare en bivirkning, selv om det er en klar fordel. Lenke til kommentar
millencolin Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Så Barton-kjernen er større enn Thouroughbread-kjernen? Lenke til kommentar
silkshade Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Så Barton-kjernen er større enn Thouroughbread-kjernen? tror det! Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Så Barton-kjernen er større enn Thouroughbread-kjernen? Ja som nevnt før er den det TaZ Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Ikke helt, AMD har ord for seg for å yte litt bedre i enkelte 3D applikasjoner enn tilsvarende Pentium 4, iallefall mener jeg å ha hørt det! Jeg mener å ha hørt at en AMD XP3200+ yter like bra som en Pentium Overdrive. Lenke til kommentar
eln Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 noe sier meg at denne tråden har sklidd "litt" ut Lenke til kommentar
silkshade Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Jeg mener å ha hørt at en AMD XP3200+ yter like bra som en Pentium Overdrive. minnebåndbredden ligger ca likt også Lenke til kommentar
FrenChie Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Jeg mener bestemt at Pentium 4 2.4B er en bedre prosessor enn AMD XP 2400+. Påstanden begrunner jeg med DENNE testen hos anandtech.com! Ganske enig med vladnag i det han sier. Utifra tester etc Lenke til kommentar
Mekkeren Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 Så Barton-kjernen er større enn Thouroughbread-kjernen? tror det! Barton kjernen har støre kjerne enn troughtbreed ja. http://www.hardware.no/tester/cpu/athlonxp_3000/index2.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå