Gå til innhold

P4 2.4 (533) VS AMD XP 2400

Windoge

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
2.4B ? Er det det samme som de vanelige 2.4 GHZ (533) ? :dontgetit:

"de vanlige" Pentium 4 blir vel Pentium 4 A, med 100/400MHz FSB, så er det Pentium 4 B, med 133/533MHz FSB, og så er det Pentium 4 C med 200/800MHz FSB.

Ytelsen øker i kronologisk rekkefølge, sistnevnte har også fordel av Hyper Threading. Riktignok kun hvis du bruker Windows XP eller en ny Linux distro

Lenke til kommentar
Jeg mener bestemt at Pentium 4 2.4B er en bedre prosessor enn AMD XP 2400+.

Påstanden begrunner jeg med DENNE testen hos anandtech.com!

Er du nå virkelig helt sikker på det, du må huske at idag har amd xp en mye bedre plattform enn kt333 som blei brukt i den testen. Nforce 2 støtter ddr 400 og dual ram oppsett(selv om dette gir langt fra dobbel ytelse på xp cpuer). P4 har såklart også fått 865 og 875 chipsettene til intel og leke med. Men disse gir ikke på langt når like gode resultater på p4b cpuene med 533mhz buss som med de nye p4c. Men xp 2400+ er vel bare ute med 266 mhz buss og 256l2 cache. Så med et "moderne" hk med nforce 2 vil nok amden yte relativt likt. Hadde det vært snakk om xp 2500+ barton så ville den ha vært raskest. Men så er det jo en litt bedre cpu teknisk en xp2400 på tb kjerna. Dobbel l2 cache og raskere(333mhz) buss hjelper definitivt på). Selv så kjører jeg min xp 2500+ på 440mhz buss *10 i multiplier def. volt og det går greit unna.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-VqMh8ni9
AMD vinner på pris ;)

Det har ikke noe å si, og det var heller ikke spørsmålet her!

spørsmålet var; "hvem er kraftigst av disse to?"

Ja, men jeg kom bare med en annen info, AMD gir jo mest valuta for pengene.

Lenke til kommentar

1. I875 støtter DualChannel RAM det også, med bedre resultat enn XP/nforce2

2. I875 er meget gode chipset, og de er kompatible med Pentium 4 B. De gir bedre ytelse i forhold til de chipsettene som er brukt i testen til anandtech, og minnebåndbredden blir forbedret av Dual Channel. Hvis du mener at XP'en blir bedre med et nytt hovedkort så må du også ta med at P4'en også må få et nytt hovedkort, ellers blir sammenligningen bare BS

3. Det hjelper uansett ikke å komme med en haug "hvis atte men". han spør hvilken prosessor som er kraftigst! Siden det er snakk om en 2.4B og en Athlon XP 2400, så er jeg sikker på at begge to bruker en noe eldre hovedkortplatform.

4. Det nytter ikke å sammenligne en eldre CPU med en nyere CPU. en Athlon XP 2500+ bør sammenlignes med en P4 2.6C. Ved standard hastighet på disse to så stikker 2.6C stort sett av med seieren. (nok en gang, uten å ta hensyn til pris)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...