Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Får ikke tenåringen til å forstå

Anbefalte innlegg

Han har begynt å ha kontakt med en som ikke er bra for han. Han ser på denne personen som den store helten og denne gutten behandler han som dritt tilbake. Jeg har sagt at han ikke får lov til å ha kontakt men da bare gjør han det iallefall. 

Hvordan skal jeg angripe det, jeg har prøvd å snakke fornuft til han og snakke i store bokstaver men det hjelper ikke en dritt. 

Anonymous poster hash: d6a5e...5d7
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Snakke I store bokstaver? Betyr det å rope?
Jeg håper du legger frem bedre grunner for gutten din, enn du gjør for oss, hvorfor er ikke kompisen bra for sønnen din?

Om kompisen fremstår som tøff og kul, forsterker du bare dette inntrykket ved å forby samvær.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Kan man få enda litt mer detaljer på hvorfor du mener sønnen din ikke bør ha kontakt med vedkommende? 

Blir vanskelig å svare på hvordan du skal håndtere situasjonen med mindre man har en bedre bredde. 

Lenke til kommentar

Ok. Hvis ungen er under 18 kan du nekte ham å gjøre hva som helst. Hvis han er over 18 så stiller du ultimatum, han kan velge å være sammen med kameraten eller å bo i hjemmet deres.

Det er faktisk slik at man har omsorgsplikt i norge, så hvis du ikke har en alternativ plan for hvor de skal bo så er dette en veldig dum idee. Man har faktisk omsorgsplikt helt til 21 årsalderen hvis barnet studerer.  

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg var en trassing ungdom, eneste jeg vet er at å fortelle en trassing ungdom hva han ikke for lov til å gjøre, virker dårlig.

Jeg pleide å henge med "dårlige" mennesker. Min far sa om jeg ikke skjerpet meg, var det ingen mer ukelønn, playstation spill ect. valget var mitt.

Annen måte kan være å belønne han om han slutter å henge med denne personen.  Kommer vel an på hvor streng du er.

Lenke til kommentar

Min er akkurat blitt 13 har begynt å se opptil en i klassen som skulker mer en halve uka sitter og spiller games aldersgrense 18 år til langt på natt og siden han har gått lei av energidrikker er han klar for sterkere saker. Takker heller ikke nei til en slåsskamp.

Min syns alt dette er kult og det er alt som ikke han får lov til.

Mulig belønning funker, han skal i allefall bort fra dette.

Anonymous poster hash: d6a5e...5d7

Lenke til kommentar

Hva med å ta med ungen til et litt shady strøk i utlandet?

Papsen gjorde det med broren min etter han valgte å henge med områdets "kriminelle"

Han gjorde ikke noe annet enn å si at du fint havner på slike områder dersom du velger en kriminell fremtid.

Broren min var på den tid 16 år og hadde menget seg med disse i 3 år, etter den turen sa det stopp å henge rundt disse. Idag er han takknemlig når de gutta som ikke er i fengsel går med fotlenke den dag idag.

Anonymous poster hash: cb900...82e
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...