steinjarle Skrevet 9. april 2018 Del Skrevet 9. april 2018 Kryptominerne selger unna: Finn.no flommer over av miningutstyr Lenke til kommentar
G Skrevet 9. april 2018 Del Skrevet 9. april 2018 Kommer sikkert noen med en ny attraktiv kryptovaluta som startes opp snart da? Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 9. april 2018 Del Skrevet 9. april 2018 Kvitte seg med gammelt utstyr nå, for det kommer jo snart nytt 2 Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 9. april 2018 Del Skrevet 9. april 2018 Da blir det vel muligens mulig å gjøre et kupp på brukt GPU etterhvert. Synes de enda forlanger litt for høy pris for 10 serien til Nvidia 6 Lenke til kommentar
tankbug Skrevet 9. april 2018 Del Skrevet 9. april 2018 Er ikke kanskje litt usikkert å kjøpe skjermkort som har blitt brukt til mining, fordi de sannsynligvis står under høy belastning konstant? Det vil vel føre til en betydelig redusert levetid? 3 Lenke til kommentar
Mala Skrevet 9. april 2018 Del Skrevet 9. april 2018 Er ikke kanskje litt usikkert å kjøpe skjermkort som har blitt brukt til mining, fordi de sannsynligvis står under høy belastning konstant? Det vil vel føre til en betydelig redusert levetid? Så fremt man får med kvittering skal man vel fortsatt kunne være ganske trygg ? 8 Lenke til kommentar
8DX8QO0Y Skrevet 9. april 2018 Del Skrevet 9. april 2018 Er ikke kanskje litt usikkert å kjøpe skjermkort som har blitt brukt til mining, fordi de sannsynligvis står under høy belastning konstant? Det vil vel føre til en betydelig redusert levetid? Jepp. 1 Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 9. april 2018 Del Skrevet 9. april 2018 Er ikke kanskje litt usikkert å kjøpe skjermkort som har blitt brukt til mining, fordi de sannsynligvis står under høy belastning konstant? Det vil vel føre til en betydelig redusert levetid? Så lenge man får kvittering med så har man jo 5 års reklamasjon. En GPU blir som regel byttet innen den tid uansett. 3 Lenke til kommentar
G Skrevet 9. april 2018 Del Skrevet 9. april 2018 Er ikke kanskje litt usikkert å kjøpe skjermkort som har blitt brukt til mining, fordi de sannsynligvis står under høy belastning konstant? Det vil vel føre til en betydelig redusert levetid? Hvordan veier du prisavskrivningen da, på dette grunnlag? Hvor mange prosent prisavslag utgjør slitasjen, som du mener kommer til å korte ned kortets levetid? Utover det så kan man jo forvente et prisavslag pga. at kortet ikke er det siste nye også. Ihvertfall etterhvert. 3 Lenke til kommentar
MrHorgen Skrevet 9. april 2018 Del Skrevet 9. april 2018 Er ikke kanskje litt usikkert å kjøpe skjermkort som har blitt brukt til mining, fordi de sannsynligvis står under høy belastning konstant? Det vil vel føre til en betydelig redusert levetid? Så lenge man får kvittering med så har man jo 5 års reklamasjon. En GPU blir som regel byttet innen den tid uansett. Tror jeg har brukt et enkelt kort til folding i 3 år. Det virket fortsatt fint når jeg tok det ut av drift. Jeg hadde riktignok vannkjøling som kan påvirke her. Temp var aldri over 40C under foldingen. Lenke til kommentar
Populært innlegg Emile the rat Skrevet 9. april 2018 Populært innlegg Del Skrevet 9. april 2018 (endret) Er det egoistisk av meg at jeg faktisk håper nVidia snart slipper nye kort, og at alle disse minerne brenner inne med disse skjermkortene eller må selge unna til skampris med tap Endret 9. april 2018 av 93MiChr 31 Lenke til kommentar
forbjok Skrevet 9. april 2018 Del Skrevet 9. april 2018 Kjekt å høre. Får håpe dette betyr at prisene på skjermkort og RAM normaliseres igjen. 1 Lenke til kommentar
nagina Skrevet 9. april 2018 Del Skrevet 9. april 2018 Er det egoistisk av meg at jeg faktisk håper nVidia snart slipper nye kort, og at alle disse minerne brenner inne med disse skjermkortene eller må selge unna til skampris med tap Neida, støtter deg her, på en eller annen måte XD Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 9. april 2018 Del Skrevet 9. april 2018 Litt gøy da, mindre miners og transaksjoner tar enda lenger tid sikkert, fantastisk med bitcoin. Visste det ikke var brukbart. Selg selg selg Lenke til kommentar
Skrotnes Jan Skrevet 9. april 2018 Del Skrevet 9. april 2018 Utrolig smart å brenne av utallige kWh på virtuell valuta. Er vel sånn blåblårussen skal redde miljøet. 7 Lenke til kommentar
jeppep Skrevet 9. april 2018 Del Skrevet 9. april 2018 Har ikke dette noe med at asic miner ol. nå i større grad overtar for egne rigger med grafikk-kort? De er jo mye mer effektive enn tradisjonelle GPU setup. Lenke til kommentar
Remi Themeanviking Lilleng Skrevet 9. april 2018 Del Skrevet 9. april 2018 Enkelte nettbutikker har satt ned garrantien for utstyr som blir brukt til mining. Mener det står blant annet på multicom sine sider. Samt gpu'ene som har gått på mellom 80/100% 24/7 tror jeg ikke vil ha satsa på. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 9. april 2018 Del Skrevet 9. april 2018 Hvordan kan de bevise om GPUen har blitt brukt til mining da? 3 Lenke til kommentar
fruktsalatsaft Skrevet 9. april 2018 Del Skrevet 9. april 2018 Litt gøy da, mindre miners og transaksjoner tar enda lenger tid sikkert, fantastisk med bitcoin. Visste det ikke var brukbart. Selg selg selg Nå har du nok misforstått. Antall minere har ingen påvirkning på hvor mange transaksjoner som blir gjort. Algoritmen øker vanskelighetsgraden når det er mange som miner, og senker den når det er få som miner. Bitcoin er(var) brukbart før de implementerte en begrensning på hvor mange transaksjoner som kan skje hvert tiende minutt. Bitcoin Cash er slik bitcoin var før i tiden, ubegrenset skalering, i alle fall frem til nettverk eller lagring blir en flaskehals. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå