Boxx Skrevet 9. april 2018 Del Skrevet 9. april 2018 Hei, Vi har pusset opp kjelleren å har satt inn downlights i taket. Tak høyden er ca. 2.05 m. Det har blitt veldig bra lys der nede, men vi føler det er litt rart lys der nede, det føles som om alle raske bevegelser henger litt igjen, vanskelig å forklare. Noen som har noen forslag hva dette kan komme av eller har opplevd lignende ? er det brukt feil type lys til så lav kjeller ? Akkurat nå er det ikke noe gulv der annet betong, men vi opplever samme følelse på badet også som er ferdig. Link til downlights: https://www.elektroimportoren.no/attila-led-downlight-ac-soft-8w-matt-hvit/3225413/Product.html Lenke til kommentar
Professor Balthazar Skrevet 9. april 2018 Del Skrevet 9. april 2018 Det var da en merkelig prosjektering og produktvalg. Med takhøyde 205 så bør disse spottene monteres med en avstand på maks 35cm for å kunne gi et jevnt lys i ansikts-høyde. Dersom dem flimrer så kan det tyde på at det er billige drivere (Kina-produkter), eller at det er valgt en dimmer som ikke passer til de valgte spottene. Jeg ville ha reklamert til installatøren som har prosjektert og levert installasjonen. Be også om å få lagt fram lys-beregningen han har gjort. 4 Lenke til kommentar
8DX8QO0Y Skrevet 9. april 2018 Del Skrevet 9. april 2018 Kanskje de har bygget en tidsmaskin Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 9. april 2018 Del Skrevet 9. april 2018 Tipper også på flimring Lenke til kommentar
kremt Skrevet 9. april 2018 Del Skrevet 9. april 2018 Lysstrålen ser veldig smal ut, det ser ut som lampene sprer lite og har konsentrert lys. Dette blir enda verre når det er lavt under taket. Lenke til kommentar
Drogin Skrevet 10. april 2018 Del Skrevet 10. april 2018 (endret) Det var da en merkelig prosjektering og produktvalg. Med takhøyde 205 så bør disse spottene monteres med en avstand på maks 35cm for å kunne gi et jevnt lys i ansikts-høyde. Dersom dem flimrer så kan det tyde på at det er billige drivere (Kina-produkter), eller at det er valgt en dimmer som ikke passer til de valgte spottene. Jeg ville ha reklamert til installatøren som har prosjektert og levert installasjonen. Be også om å få lagt fram lys-beregningen han har gjort. "dette har du nok gjort selv, det er ikke lov / det burde du ikke gjøre"? Endret 10. april 2018 av Drogin Lenke til kommentar
mna Skrevet 10. april 2018 Del Skrevet 10. april 2018 Led flimrer å noen er verre en andre å kan oppleves som en blits (typ diskotek). Lenke til kommentar
Boxx Skrevet 10. april 2018 Forfatter Del Skrevet 10. april 2018 Hei, Nei det er ikke gjort av meg, da trur jeg aldri det hadde blitt lys. Elektrikeren kommer tilbake idag, får høre hva han sier. Det er 9 spotter å rommet er ca 15 m2. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 11. april 2018 Del Skrevet 11. april 2018 Hvilken dimmer har du? KDT-250 fra Elektroimportøren? Kan kanskje hjelpe å bytte dimmer, men ikke alltid. Jeg fikk slike montert av elektriker i gangen min. De flimret som bare det sammen med dimmer KDT-250. Man får en skikkelig slowmotion-effekt ut av det, og jeg føler meg ganske dårlig av det. Slå på lyset og prøv å filme med telefonen din, så skal du se noe morsomt! Det er noen skikkelige dritt-spotter. Demonter dem og lever tilbake til Elektroimportøren, det gjorde jeg. Kjøpte heller Alfa Soft Warmdim 10W. De dimmer flimmerfritt. Altea (varenummer 3202110) er også bra, og dimmer flimmerfritt. Sistnevnte får man ofte på tilbud til 299-349 pr stk, mens Alfa ofte kan fås til 349/stk 1 Lenke til kommentar
Professor Balthazar Skrevet 12. april 2018 Del Skrevet 12. april 2018 Jeg snakket med en elektriker som fortalte at han nektet å installere Kina-produkter som privatpersoner har handlet på Elektroimportøren eller andre jalla-firma. Blir bare problemer med slike installasjoner sa han. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 12. april 2018 Del Skrevet 12. april 2018 Jeg fikk disse Etman montert i kjeller. Takhøyde 240. Tror disse kan fungere med lavere takhøyde. Disse er dim to warm. Flimrer ikke. https://www.etman.no/etled-deep-8-6w-matt-hvit-ip54 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 12. april 2018 Del Skrevet 12. april 2018 Jeg snakket med en elektriker som fortalte at han nektet å installere Kina-produkter som privatpersoner har handlet på Elektroimportøren eller andre jalla-firma. Blir bare problemer med slike installasjoner sa han. Det er fornuftig gjort, i det man monterer noe slikt tar man over ansvaret for det og går god for produktet. Skjer det noe med det eller kunden blir misfornøyd er det den som monterte sitt problem. Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 12. april 2018 Del Skrevet 12. april 2018 Med mindre man tar forbehold og definerer godt i samsvarserklæring eller annen dokumentasjon hva som er levert av installatør. Så lenge ting er godkjent etter gjeldende regler er det ikke noe i veien for å montere produkter som installatør ikke har kjøpt gjennom grossist. Eventuell reklamasjon må da tas med der man kjøpte utstyret, og ikke installatør. Med mindre det er snakk om reklamasjon på monteringen og ikke selve produktet. 1 Lenke til kommentar
Boxx Skrevet 12. april 2018 Forfatter Del Skrevet 12. april 2018 Hvilken dimmer har du? KDT-250 fra Elektroimportøren? Kan kanskje hjelpe å bytte dimmer, men ikke alltid. Jeg fikk slike montert av elektriker i gangen min. De flimret som bare det sammen med dimmer KDT-250. Man får en skikkelig slowmotion-effekt ut av det, og jeg føler meg ganske dårlig av det. Slå på lyset og prøv å filme med telefonen din, så skal du se noe morsomt! Det er noen skikkelige dritt-spotter. Demonter dem og lever tilbake til Elektroimportøren, det gjorde jeg. Kjøpte heller Alfa Soft Warmdim 10W. De dimmer flimmerfritt. Altea (varenummer 3202110) er også bra, og dimmer flimmerfritt. Sistnevnte får man ofte på tilbud til 299-349 pr stk, mens Alfa ofte kan fås til 349/stk Hei, Har prøvd med to forskjellige dimmere. Men er vel lite trolig at man får byttet 25 spotter når man ikke har esken lenger? Kunne tenkt meg spotter som kunne vinkles mot veggen,så man ikke kan få noe blending. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 13. april 2018 Del Skrevet 13. april 2018 (endret) Altea Tilt Warmdim fra Namrom kan tiltes, dimmes flimmerfritt og blir glødende røde når de dimmes ned. Veldig gla i de spottene. Tror ikke du får byttet spotter dersom esken er kastet nei. Var det du som kjøpte inn spottene? Hvis ikke kan du kanskje klage på elektriker som gjorde jobben... Endret 13. april 2018 av newman221 Lenke til kommentar
Boxx Skrevet 16. april 2018 Forfatter Del Skrevet 16. april 2018 Fikk byttet til Alfa LED Downlight 10W Matt idag å problemet var løst med en gang. 1 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 17. april 2018 Del Skrevet 17. april 2018 Så nomran downlights bør man styre unna? Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 17. april 2018 Del Skrevet 17. april 2018 Montert Namron hos foreldrene mine, husker ikke navn på modellen, men til både tørt rom (stue) og våtrom (bad). Ikke noe problemer å melde derfra, dimmer også helt fint. Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 17. april 2018 Del Skrevet 17. april 2018 Artos med GU10 sokkel i stua mener jeg, og en IP44 variant på badet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå