DeathBound Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Hei hvor mye koster vannkjøling. Jeg lurte på om jeg skulle bruke det til maskinen min, og hvor stor plass tar den. Jeg har et midikabinett må jeg da skifte til tower. Lenke til kommentar
Kjellis Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Heisann,vannkjøling er et supert kjølesystem :-) Et kjølesystem koster rundt 2000,- , avhenging av hvor mye du skal kjøle (cpu/gpu/chip). Selv har jeg et chieftec midikabinett og det fungerer utmerket. Du trenger overhodet ikke å bytte til et tower. (Se gjerne hjemmesiden min ;-) ) Lenke til kommentar
DeathBound Skrevet 13. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2003 Takk,men hvis jeg skal kjøle hele kabinettet hvor mye koster det da. Lenke til kommentar
DeathBound Skrevet 13. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2003 Og hvor sikkert er det, med tanke på lekasje. Lenke til kommentar
DeathBound Skrevet 13. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2003 Jeg har intel basert maskin. Lenke til kommentar
Kjellis Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 En kjøleblokk koster fra ca 300,- og oppover , cpu-blokka er dyrest! blir fort en ca 1500,- for 3 kjøleblokker, så må du ha vanntank+radiator+slanger+vifte-r. Blir fort 3000,- for et nytt komplett system. Men hvis du går inn på www.overklokking.no så finner du mange komplette vannkjølesystemer til salgs, og da sparer du fort noen hundrelapper. Muligheten for lekkasje i systemet er liten, veldig liten. Høres litt farlig ut med vannkjøling i en pc, men det er faktisk mye tryggere enn du aner!!! Kjør på, gå for vannkjøling om du vil ha en temp som er lavest mulig, og nærmest støyfri (kjøleblokker istedenfor vifter :-) ) Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Som en start trenger du ikke å kjøle mer enn cpu. Dessuten så finnes det ferdige sett som man kan kjøpe. Stikk innom http://www.microplex.no og se. Lenke til kommentar
DeathBound Skrevet 13. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2003 (endret) Takk for hjelpen. EDIT:Kul side kjellis. Endret 13. desember 2003 av DeathBound Lenke til kommentar
Kjellis Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Takk for hjelpen. EDIT:Kul side kjellis. Takk takk Du kan jo se litt nærmere på min siste kjølestatus! Der har jeg plassert pumpe+tank+radiator+vifte i skapet på soverommet mitt - og har kun 2 slanger som kommer ut av veggen og inn på stua inn i kabinettet På den måten slipper jeg viftestøy fra radiatoren, pluss at temperaturen blir en del lavere fordi jeg har det mye kaldere på soverommet enn på stua. Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Spørr Kjellis om en ting med det samme jeg, er det vanskelig å montere vannkjøling i kabinettet eller er det mer pirk og tålmodighet? Noen komplette sett som kjøler cpu,gpu og chip som du vil anbefale? Mvh Deuce Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå