trustern Skrevet 2. mars 2002 Del Skrevet 2. mars 2002 Er det noen som kan si meg hvor mye det er trygt å klokke fsb'n til? Og hvor mye burde strømmen stå på?? Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 2. mars 2002 Del Skrevet 2. mars 2002 Det trygge er 133MHz FSB. Alt over dette er utrygt. Det er bare en måte å finne ut hva som er grensen for din maskin, og det er å prøve deg fram. Stress maskinen mellom hver økning. Du vil finne ut når du er over grensen. Husk å passe på temperatur på prosessor. Øk hastigheten med små trinn. Dessuten bør du ikke ha ting liggende på c-disken som du ikke kan miste. Noen ganger kan c-disken (eller primær partisjonen om du vil) bli skikkelig krøllet til, men heldigvis er ikke dette så ofte. Det finnes ingen fasit på hvor mye et system kan klokkes. Lenke til kommentar
trustern Skrevet 4. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2002 Takker så mye! Er det oxo noen her som har låst opp Xp'n og kan si meg hvorvidt det er nødvendig? Er det stor forskjell etter klokkinga, eller er det mest for tallets skyld og det å ha noe å "pudle" med? Lenke til kommentar
[FS]Inhumanzer Skrevet 4. mars 2002 Del Skrevet 4. mars 2002 når du har ok fsb`en for mye, blir chipset`e på hk for varmt. ved å låse opp CPU (XP`en din..) blir ikke chipset`e på hk varmt lenger.. overklokking av fsb har ikke bare effekt på cpu, men også på PCI og chipset. :wink: jeg har ikke låst opp min!! Lenke til kommentar
crane-simplex Skrevet 4. mars 2002 Del Skrevet 4. mars 2002 her står det hvordan man låser opp XP http://www.overklokking.no/cpu/athlon_xp_u...king/index.html Lenke til kommentar
trustern Skrevet 4. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2002 Okey... Vel ej fe vel låse opp da... Kan d skade om ej stille den for masse, eller er d bare at pc'n henger? Lenke til kommentar
Arpy Skrevet 5. mars 2002 Del Skrevet 5. mars 2002 I de aller fleste tilfeller låser den seg eller gir deg en blåskjerm om du bruker en eller annen Windows. Uansett, bruk vett og tenk logisk. Det hjelper overalt :] Minnet er ofte begrensningen i et system, og for meg ligger grensen et sted rundt 148-152 FSB. Med minnet stillt på "100Mhz" fikk jeg den opp i 158, stabilt nok til å få kjørt benchmarks i sisoft sandra og 3dmark2001SE (dog lavere score enn 148FSB med "133Mhz" minnehastighet). Iflg. oc.no's test av Crucial-minne skal brikkene klare 152 (+/-). Skal sette meg ned en kveld og eksperimentere litt :] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå