Gå til innhold

PC'en vil ikke starte i kabinettet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spacer er vel ikke så mye det du fester selve hovedkortet med.. sist gang jeg sjekket ble disse omtalt som "Skruer".

Spacere er de "pinnene" som gjør at hovedkortet ikke ligger rett på bakplata i kabinettet.

Hmm, litt dårlig forklaring på spacere, men jeg håper du sjkjønner hav jeg mener.

Btw: er ikke meninga å gjøre narr av deg, Lautsprecher. (hvis du lurte.)

God jul :xmas:

Lenke til kommentar
Kan være at noen avstandspinner der du fester HK står feil og kortslutter noen kretser på kortet ditt.

Er 100% sikker på at det er der problemet ligger.

Du må bruke avstandspinnene, hovedkortet kan ikke ligge flatt i pcen med mindre kabinettet har 4 "humper" i vært hjørnet slik som mitt Aero kabinett :)

Lenke til kommentar

Er meget sannsynlig at du har en spacer for mye som kortslutter hovedkortet ditt ja.

Ta av den "andre" sideveggen på kabinettet ditt og tell opp hvor mange spacere/skruer som er brukt (du ser gjengene stikke ut der). Tell så opp hvor mange skruer som skal til for å feste hovedkortet ditt (9 er vel ganske vanlig).

Lenke til kommentar

Jeg hadde AKKURAT det samme problemet for noen år siden.

Jeg hadde jo et Aero kabinett før det. Aero kabinettene har innebygde humper for å holde bunnen til hovedkortet unna metallet i kabinettet så jeg ble jo vant med at det skulle gjøres slik.

Men da jeg kjøpte et av de berømte billigkabinettene på komplett.no (husker ikke navn) så skrudde jeg jo hovedkortet seffølgelig rett fast og pcen slo seg ikke på. Jeg ble jo seffølgelig helt fortvilt og skulle ta hovedkortet ut for å sende det i retur da det pluttselig starta. :thumbs::blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...