Gå til innhold

Får ikke logget meg inn på Snapchat!

Anbefalte innlegg

Som overskriften sier får jeg ikke logget meg inn på Snapchat, når jeg logger inn får jeg beskjed om at jeg må skrive inn en verifiseringkode fra verifiseringsappen som er Google Authenticator.

problemet er at jeg ikke får noen kode inne på verifiseringsappen, så jeg er helt stuck! Jeg sendte inn min mobil til reparasjon, så nå bruker jeg min gamle mobil enn så lenge. Jeg tok såklart backup via iCloud før jeg sendte mobilen min til reparasjon. Når jeg skulle begynne å bruke min gamle mobil tok jeg og gjenopprettet mobilen til backupen jeg hadde tatt via iCloud, etter den var ferdig med gjenopprettingen skulle jeg da begynne å bruke den, når jeg skulle begynne å bruke snapchat måtte jeg logge inn, noe jeg syns er litt rart fordi alle andre apper jeg har trengte jeg ikke å logge inn på. 

Det som har skjedd her er at iCloud ikke har tatt vare på de verifiseringkodene jeg hadde inne på Google Authenticator, så jeg vet ikke om det er noen måter og få gjenopprettet de verifiseringkodene jeg hadde inne på Google Authenticator. 

Jeg vet at jeg kan få logget inn på Snapchat med en gjenopprettingskode, men problemet er at jeg ikke har noe gjenopprettingskode fra Snapchat. jeg har heller ikke registrert mitt telefon nummer inne på min Snapchat, så jeg kan heller ikke få noen verifiseringkode på sms. 

Så da lurer jeg på om det er noen kloke mennesker der ute som har noen ideer på hva jeg kan gjøre med dette?  :hmm:

post-186172-0-59886300-1523211305_thumb.jpg

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Basert på hva det står på Snapchats sider så kan det se ut som at kontoene deres er tapte. 😞 Har man ikke noen gjenopprettingskode så er det ikke noe de kan gjøre.

Google Authenticator-appen er kanskje den dårligste 2FA-appen som finnes, nettopp fordi den ikke tar vare på kodene når man bytter telefon, gjenoppretter fra backup og slike ting. Authy, Microsoft Authenticator, 1Password, LastPass, alle disse er langt bedre enn Google sitt ræl. Fattig trøst nå, kanskje, men en lærdom å ta med seg.

Det er også lurt, når man aktiverer 2FA på en tjeneste, å samtidig generere en sånn gjenopprettingskode, så har man den i tilfelle noe lignende skulle skje i fremtiden.

Endret av henrikwl
Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...