Delvis Skrevet 12. april 2018 Del Skrevet 12. april 2018 Blokkene ble vist slik i Dagsrevyen. Usa er altså alliert med bl. a IS. Lenke til kommentar
Sandy Koufax Skrevet 12. april 2018 Forfatter Del Skrevet 12. april 2018 Delvis, forferdelig link. Ifølge amerikanerne er det nå ganske bevist at ofrene har blitt gasset. Samtidig mener de også at det er Assad som har gjort det. Lenke til kommentar
1J7HHBGW Skrevet 12. april 2018 Del Skrevet 12. april 2018 Delvis, forferdelig link. Ifølge amerikanerne er det nå ganske bevist at ofrene har blitt gasset. Samtidig mener de også at det er Assad som har gjort det. Jeg tviler forsåvidt ikke på det, men USA har et problem, og det er at de gjerne snakker usant om det gavner dem geopolitisk. De er ikke alene om det, men farsen om masseødleggelsesvåpen i Irak med fabrikerte bevis i FN og Tony Blairs løgn til folket i GB medfører at troverdigheten er så som så. Også om/når de snakker sant. 2 Lenke til kommentar
xRun Skrevet 12. april 2018 Del Skrevet 12. april 2018 Om jeg ikke tar feil så kommer informasjonen som evt. bekrefter bruk av kjemiske våpen og kilden til disse, ikke fra amerikanernes egne kilder, men fra bla. OPCW i Haag. Så da blir det evt. OPCW sin troverdighet som bør granskes. Siste jeg har hørt om det var at de ikke har for vane å være kreativ. Lenke til kommentar
1J7HHBGW Skrevet 12. april 2018 Del Skrevet 12. april 2018 Om jeg ikke tar feil så kommer informasjonen som evt. bekrefter bruk av kjemiske våpen og kilden til disse, ikke fra amerikanernes egne kilder, men fra bla. OPCW i Haag. Så da blir det evt. OPCW sin troverdighet som bør granskes. Siste jeg har hørt om det var at de ikke har for vane å være kreativ. Om du ikke tar feil har du sikkert rett ;o) Jeg har ingen formening om hva som er faktum i denne saken. Derfor hverken tviler eller tror jeg. Om OPCW er kilden så er det sikkert korrekt - eller overveiende sannsynlig. Uansett er det helt meningsløst.Som det meste er i den proxykrigen der. Lenke til kommentar
Sandy Koufax Skrevet 12. april 2018 Forfatter Del Skrevet 12. april 2018 (endret) Ser ut som om målene har blitt valgt. Det virker også som om amerikanerne har kommet til enighet med russerne om å begrense angrepet til disse 8 målene: https://www.cnbc.com/2018/04/12/trump-decision-on-syria-strikes-coming-fairly-soon.html Så konflikten blir ikke så omfattende som man fryktet mellom USA og Russland. EDIT: 8 mål og ikke 14 som jeg skrev først. Endret 12. april 2018 av Sandy Koufax Lenke til kommentar
blinc Skrevet 12. april 2018 Del Skrevet 12. april 2018 OPCW kan vel bare undersøke om det har vært brukt gass. Ikke hvem som står bak. Lenke til kommentar
xRun Skrevet 12. april 2018 Del Skrevet 12. april 2018 OPCW har samples fra diverse produsenter og stockpiles, og hvis de finner identiske kjemiske "markers" så vet de hvilken det kommer fra. Lenke til kommentar
Ove38 Skrevet 12. april 2018 Del Skrevet 12. april 2018 (endret) 0:32 "its to bad that the world puts us in a position like that" Hva er det han prater om ? Det er jo Kina/Russland som som forsøker å spille USA ut på sidelinjen ikke verden. https://www.youtube.com/watch?v=Q0WANQ39ryw Endret 12. april 2018 av Ove38 Lenke til kommentar
8DX8QO0Y Skrevet 12. april 2018 Del Skrevet 12. april 2018 >Chemical markers >on chlorine Riiiiiight.... Lenke til kommentar
Sandy Koufax Skrevet 12. april 2018 Forfatter Del Skrevet 12. april 2018 Fra Richard Engel med lang erfaring fra konflikten i Syria: Det blir i hvert fall ingen verdenskrig virker det som. Så det er avblåst. Blir nok noen målrettede angrep. Assad har også flyttet hele sitt flyvåpen (de fungerende delene av det) til russisk-kontrollerte flyplasser. Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 12. april 2018 Del Skrevet 12. april 2018 (endret) Skjer det noe her, eller blir det med sabelraslingen nok en gang? Tragisk at så mange menneskeliv ofres fordi en gjeng maktkåte psykopater ikke tør slåss selv. Endret 12. april 2018 av VRK18 Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 12. april 2018 Del Skrevet 12. april 2018 (endret) Så USA ønsker å bryte internasjonal lov, for å straffe et påstått brudd på internasjonal lov, som ikke er bevist en gang. Finnes det noen logisk grense for hvor hyklersk medienes imperialistiske narrativ kan bli? Endret 12. april 2018 av Aiven 1 Lenke til kommentar
Morromann Skrevet 12. april 2018 Del Skrevet 12. april 2018 Det er ihvertfall ingen på noen side av den syriske konflikten som JEG ville valgt å ofre mitt liv for ihvertfall. Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 12. april 2018 Del Skrevet 12. april 2018 Blokkene ble vist slik i Dagsrevyen. Usa er altså alliert med bl. a IS. partene.jpg Det stemmer jo dette. Men Tyrkia har nå byttet side opptil flere ganger. Vi kan regne Tyrkia som en plass i midten. De har sin egen agenda virker det som. Lenke til kommentar
Sandy Koufax Skrevet 12. april 2018 Forfatter Del Skrevet 12. april 2018 Flere oppdateringer: Ingen avgjørelser tatt ennå visstnok i følge Trump. Skal rådføre seg med England og Frankrike. Ønsker ikke å drive med skremselspropaganda, men: Det er noen rykter som tilsier det. Og det er i såfall veldig alvorlig. Men bør ikke overdrives ettersom Trump kommer til å angripe få mål. Imens anriper Russland Al-Qaeda i provinsen Idlib for fullt. Noe som tyder på at de ikke frykter USA noe særlig. Ellers ville nok disse flyene heller patruljert mot USA og skutt ned eventuelle raketter. Så tyder på at vi kan slappe litt av. Ellers ønsker Erna Solberg at saken skal taes i FNs sikkerhetsråd med basis i OPCW. Sånn går det vel når man ikke våger å ha noen meninger om noe som helst. Lenke til kommentar
depaderp Skrevet 12. april 2018 Del Skrevet 12. april 2018 Det kalles krig på flere fronter, fordi USA er i krig imot Assad betyr det ikke at USA er alliert med IS, fordi IS er i krig med Assad. Lenke til kommentar
Sandy Koufax Skrevet 12. april 2018 Forfatter Del Skrevet 12. april 2018 Blant FN-ambassadørene virker ståda for øvrig grei: Lenke til kommentar
Morromann Skrevet 12. april 2018 Del Skrevet 12. april 2018 Det kalles krig på flere fronter, fordi USA er i krig imot Assad betyr det ikke at USA er alliert med IS, fordi IS er i krig med Assad. Men å angripe den syriske regjeringen og dets militærapparat vil styrke IS selvfølgelig så dermed blir de indirekte allierte. Lenke til kommentar
Sandy Koufax Skrevet 12. april 2018 Forfatter Del Skrevet 12. april 2018 Visstnok krangel innad i den amerikanske regjeringen. Trump og John Bolton på den ene siden mot Mattis og Joseph Dunford på den andre. Virker som grunnen til at det ikke har kommet en avgjørelse ennå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå