Gå til innhold

Kraftig eskalasjon i Syria. Verdenskrig?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Delvis, forferdelig link.

 

 

Ifølge amerikanerne er det nå ganske bevist at ofrene har blitt gasset. Samtidig mener de også at det er Assad som har gjort det.

Jeg tviler forsåvidt ikke på det, men USA har et problem, og det er at de gjerne snakker usant om det gavner dem geopolitisk. De er ikke alene om det, men farsen om masseødleggelsesvåpen i Irak med fabrikerte bevis i FN og Tony Blairs løgn til folket i GB medfører at troverdigheten er så som så. Også om/når de snakker sant.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Om jeg ikke tar feil så kommer informasjonen som evt. bekrefter bruk av kjemiske våpen og kilden til disse, ikke fra amerikanernes egne kilder, men fra bla. OPCW i Haag. Så da blir det evt. OPCW sin troverdighet som bør granskes. Siste jeg har hørt om det var at de ikke har for vane å være kreativ.

Lenke til kommentar

Om jeg ikke tar feil så kommer informasjonen som evt. bekrefter bruk av kjemiske våpen og kilden til disse, ikke fra amerikanernes egne kilder, men fra bla. OPCW i Haag. Så da blir det evt. OPCW sin troverdighet som bør granskes. Siste jeg har hørt om det var at de ikke har for vane å være kreativ.

Om du ikke tar feil har du sikkert rett ;o)

Jeg har ingen formening om hva som er faktum i denne saken. Derfor hverken tviler eller tror jeg. Om OPCW er kilden så er det sikkert korrekt - eller overveiende sannsynlig. Uansett er det helt meningsløst.Som det meste er i den proxykrigen der.

Lenke til kommentar

Ser ut som om målene har blitt valgt. Det virker også som om amerikanerne har kommet til enighet med russerne om å begrense angrepet til disse 8 målene:

 

https://www.cnbc.com/2018/04/12/trump-decision-on-syria-strikes-coming-fairly-soon.html

 

Så konflikten blir ikke så omfattende som man fryktet mellom USA og Russland.

 

EDIT: 8 mål og ikke 14 som jeg skrev først.

Endret av Sandy Koufax
Lenke til kommentar

Flere oppdateringer:

 

Ingen avgjørelser tatt ennå visstnok i følge Trump. Skal rådføre seg med England og Frankrike.

 

Ønsker ikke å drive med skremselspropaganda, men:

 

 

Det er noen rykter som tilsier det. Og det er i såfall veldig alvorlig. Men bør ikke overdrives ettersom Trump kommer til å angripe få mål.

 

 

Imens anriper Russland Al-Qaeda i provinsen Idlib for fullt. Noe som tyder på at de ikke frykter USA noe særlig. Ellers ville nok disse flyene heller patruljert mot USA og skutt ned eventuelle raketter. Så tyder på at vi kan slappe litt av.

 

Ellers ønsker Erna Solberg at saken skal taes i FNs sikkerhetsråd med basis i OPCW. Sånn går det vel når man ikke våger å ha noen meninger om noe som helst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...