Kurderen Skrevet 8. april 2018 Del Skrevet 8. april 2018 Se bilde nr 5. Den delen som er rett over fasadetoppen er bøyd nedover som et smil. Utvendig fasade ser slitt ut da det ikke var takrenner. Sprekk i vegg som på bildet. Skjeiv gulv. Sprekk som vist på bildet i kjelleren, ellers tørt der. Hva heter den delen som er bøyd på de to siste bildene og hvor alvorlig er dette? Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 8. april 2018 Del Skrevet 8. april 2018 (endret) Du må fjerne snøen og isen på taket omgående. Endret 8. april 2018 av Dragen Lenke til kommentar
Kurderen Skrevet 8. april 2018 Forfatter Del Skrevet 8. april 2018 Den er ikke min, men tenker på gjøre den til Lenke til kommentar
Drogin Skrevet 8. april 2018 Del Skrevet 8. april 2018 (endret) Altså, du eier ikke dette, men vurderer å kjøpe?Jeg ville styrt unna. Om dette er leiligheter, og med snøen på taket, manglende takrenner og slikt virker det som om sameiet / borrettslag ikke er veldig fungerende eller tar vedlikehold på alvor Endret 8. april 2018 av Drogin Lenke til kommentar
Kurderen Skrevet 8. april 2018 Forfatter Del Skrevet 8. april 2018 Altså, du eier ikke dette, men vurderer å kjøpe? Jeg ville styrt unna. Om dette er leiligheter, og med snøen på taket, manglende takrenner og slikt virker det som om sameiet / borrettslag ikke er veldig fungerende eller tar vedlikehold på alvor Det siste, ja. Selveier, dårlig vedlikeholdt hele rekka ser det ut som, men var "billig". Lenke til kommentar
aklla Skrevet 8. april 2018 Del Skrevet 8. april 2018 Hva er planen din med å kjøpe, utenom å bo der så klart Vil anta ingen av de andre som bor der har noe interesse av å være med på vedlikehold og reparasjoner ettersom det tilsynelatende bare står å forfaller. Ta alt vedlikeholdet av hele bygget selv? Lenke til kommentar
Kurderen Skrevet 9. april 2018 Forfatter Del Skrevet 9. april 2018 Ingen andre planer enn at det ikke skal gå fra hverandre eller falle ned Man kan jo bare velikeholde sin del. Det finnes i alle fall ingen "offentlige" vedtekter. Den ene eieren eier 4 av 7 andeler og er kun interessert i å "tjene" på utleie. Hva kan disse settningsskadene komme av? I alle fall ikke noe fra kjelleren som var synlig. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 9. april 2018 Del Skrevet 9. april 2018 Da kan vel den ene eieren kjøre veto mot oppussing? Høres ut som et tapsprosjekt, på flere måter Det du sparer på å kjøpe, vil du tape på å pusse opp Lenke til kommentar
Kurderen Skrevet 9. april 2018 Forfatter Del Skrevet 9. april 2018 Nei, det vet jeg ikke. Føles vanskelig å få ut tilstrekkelig informasjon om eiendommen. Skal undersøke nærmere. Har allerede sjekket eiendommen to ganger og føler for en tredje gang etter det med takskjegget eller hva det måtte hete. Derfor undersøker jeg mest mulig for å se om det er tapsprosjekt. Må avveie mot å leie Ingen hater mer "å kaste bort" penger på husleia enn meg. En kollega sier at takskjegget er kun til "pynt" og at det ikke skal mus og ting og tang inn under taket. Men det så farlig ut for selve taket. Han mente at først når det leker vann bør man være bekymret enn å forebygge det ved utbedring allerede nå som sikkert er billigere enn reparasjon etter skade. Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 9. april 2018 Del Skrevet 9. april 2018 Trodde ikke det var lov til å eie mer enn 2 seksjoner i et sameie? https://osloadvokatene.no/eiendom/utleiebolig/kan-man-eie-mer-enn-2-eierseksjoner/ Lenke til kommentar
Drogin Skrevet 9. april 2018 Del Skrevet 9. april 2018 Trodde ikke det var lov til å eie mer enn 2 seksjoner i et sameie? https://osloadvokatene.no/eiendom/utleiebolig/kan-man-eie-mer-enn-2-eierseksjoner/ Det stemmer. Men som det står, er det enkelt å omgå. Man kan arve flere, man kan få slektninger eller andre til å være eier på papiret, men ikke i praksis. Er de klassifisert som næringsseksjon kan man eie så mange man vil. Og kanskje enklest av alt, man kan bare lage flere AS'er. Lenke til kommentar
Kurderen Skrevet 10. april 2018 Forfatter Del Skrevet 10. april 2018 (endret) Trodde ikke det var lov til å eie mer enn 2 seksjoner i et sameie? https://osloadvokatene.no/eiendom/utleiebolig/kan-man-eie-mer-enn-2-eierseksjoner/ Det er ikke et sameie men selveie. Hvordan det er i "virkeligheten" er noe annet. Endret 10. april 2018 av Kurderen Lenke til kommentar
Drogin Skrevet 10. april 2018 Del Skrevet 10. april 2018 Trodde ikke det var lov til å eie mer enn 2 seksjoner i et sameie? https://osloadvokatene.no/eiendom/utleiebolig/kan-man-eie-mer-enn-2-eierseksjoner/ Det er ikke et sameie men selveie. Hvordan det er i "virkeligheten" er noe annet. Er du sikker på at du har forstått begrepene med sameie og borettslag? sameie = selveier, hvor man eier hver sin seksjon. Men vedlikehold av fellesarealer er opp til styret og sameie. Lenke til kommentar
Kurderen Skrevet 10. april 2018 Forfatter Del Skrevet 10. april 2018 Trodde ikke det var lov til å eie mer enn 2 seksjoner i et sameie? https://osloadvokatene.no/eiendom/utleiebolig/kan-man-eie-mer-enn-2-eierseksjoner/ Det er ikke et sameie men selveie. Hvordan det er i "virkeligheten" er noe annet. Er du sikker på at du har forstått begrepene med sameie og borettslag? sameie = selveier, hvor man eier hver sin seksjon. Men vedlikehold av fellesarealer er opp til styret og sameie. Når jeg ba om vedtekter så fikk til svar at det ikke er noen og at det er selveie. Det finnes heller ikke noe sameie/styre som jeg fikk opplyst. Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 11. april 2018 Del Skrevet 11. april 2018 (endret) Setningsskadene kommer fra overvekt. Og overvekten kommer fra snøen på taket. Én deleier i bygget vil ikke kunne utbedre disse skadene på egenhånd, de eksisterer i hele bygget. Dette er et 100% tapsprosjekt. Å fikse én leilighet her, vil som å tette ett hull i et dørslag og forvente at det ikke lenger lekker. Endret 11. april 2018 av Dragen 1 Lenke til kommentar
Kurderen Skrevet 12. april 2018 Forfatter Del Skrevet 12. april 2018 Setningsskadene kommer fra overvekt. Og overvekten kommer fra snøen på taket. Én deleier i bygget vil ikke kunne utbedre disse skadene på egenhånd, de eksisterer i hele bygget. Dette er et 100% tapsprosjekt. Å fikse én leilighet her, vil som å tette ett hull i et dørslag og forvente at det ikke lenger lekker. Det hørtes logisk ut. Nå gjør det også logisk hvorfor han som eier 4 av dem avventer med å gi bud selv om prisantydningen er flere hundre tusener under det han selv solgte samme leilighet for tidligere. Fikk høre at han igjen var interessert i å kjøpe leiligheten tilbake, men jeg trodde at det ikke var lov som i selverklæringen at det ikke skal selges til firmaer og leietakere osv. Merkelig at dette fortsatt skjer.... Det blir heller ikke bedre da megler virker kunnskapsløst eller bare later som. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå