Niram Skrevet 8. april 2018 Rapporter Del Skrevet 8. april 2018 (endret) Hei dere! Jeg har tenkt til å kjøpe meg sykkel i nærmeste fremtid. Sykkelen vil bli brukt til mosjonsturer og lett trening. Har aldri brukt sykkel som treningsform før, så det er jeg nysgjerrig på. Har to små barn, så vil også bruke den til å dra sykkelvogn. Både asfalt og grusveier. Har i utg punktet tenkt hybrid med alt utstyr man trenger. Men er jo en jungel av sykler så er litt i villrede jeg hva jeg skal velge. Jeg er 187-188 høy, normalvektig og har ikke syklet på flere år. Håper på noen gode tips fra dere sånn på tampen, noen som har tips til grei sykkel for 3,5 åring også? Endret 8. april 2018 av Niram Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 8. april 2018 Rapporter Del Skrevet 8. april 2018 Trening får man uansett hvilken sykkel man kjøper. Du har to ting som setter noen absolutte krav. Grusvei og Tilhenger. Så lenge du ikke skal ut i terrenget på sti eller slikt, så kan du la være å kjøpe med dempergaffel. Med to unger i vogn etter, så skal det ikke mye bakke til, før det blir veldig tungt, så lavt nok gir er en fordel. Gjerne med utveksling ned mot 0.7 (minste tannhjul fremme delt på største tannhjul bak) For rundt 5000, så er det ikke all verden du får. Jeg ville satt hydrauliske bremser høyt på prioriteringslisten. Mulighet for skjermer og brede (<35mm) dekk ville jeg også hatt med... Her er jo et alternativ du kan se på. https://www.xxl.no/white-sc-comp-ff-18-hybridsykkel-herre/p/1143914_1_style Lenke til kommentar
Niram Skrevet 11. april 2018 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. april 2018 Takk for svar! Hva med ujevne asfaltveger på våren, hvordan er de uten dempergaffel? Det kan nok bli en del slik kjøring. Den på XXL så bra ut, men hvordan er den sammenlignet med feks denne på gsport? https://www.gsport.no/produkt/260763/diamant-range-x3-hybridsykkel-2018 Gsport er noe nærmere, derfor jeg lurer. Vil ha mest mulig for pengene så kan kjøre er stykke om det er verdt det. Hvilken størrelse må jeg ha? 187 høy og ca 85kg Lenke til kommentar
Dilemma Skrevet 11. april 2018 Rapporter Del Skrevet 11. april 2018 Vurdert å kjøpe brukt? Vil tro du lett kan finne en lettere og bedre dersom du har litt is i magen og følger med på finn. Enig i at hydrauliske skivebremser burde prioriteres. Lenke til kommentar
Niram Skrevet 11. april 2018 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. april 2018 Har sett litt på finn, men syns det er litt "utrygt" når man ikke helt vet hva man ser etter. Også ift tilstand på sykkelen. Har ikke voldsomme krav, blir nok aldri tour de france materiale =) Men er samtidig gira på å få igjen litt for kronasjene. Lenke til kommentar
Dilemma Skrevet 11. april 2018 Rapporter Del Skrevet 11. april 2018 Dempegalfer på hybridsykler til 5000 er som regel ikke akkurat det beste på markedet.. I tillegg er de tunge. Jeg hadde iallefall kjøpt en med stiv gaffel dersom jeg skulle brukt 5000 på en helt ny sykkel. Dersom du tror du trenger dempegaffel så er min mening at du får en mye gøyere sykkeltur dersom du velger en brukt terrengsykkel. Noe sånn f.eks: https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=115867751 på finn er det også letter å prute enn på gsport Lenke til kommentar
Niram Skrevet 11. april 2018 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. april 2018 Veldig fin den og, men trodde ikke terrengsykkel var egnet til mitt bruk..? Og ja, prute kan man se langt etter i butikk vil jeg tro Lenke til kommentar
Dilemma Skrevet 11. april 2018 Rapporter Del Skrevet 11. april 2018 Ut ifra den bruken du skriver i første posten så høres det for meg ut som en terrengsykkel er midt i blinken. Ikke noe problem å trekke sykkelvogn med terrengsykkel. Det har jeg gjort masse selv og det funker helt strålende Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 11. april 2018 Rapporter Del Skrevet 11. april 2018 Om du kjøper en 5 år gammel brukt terrengsykkel på Finn, så må du regne med å skifte hele drivlinjen og kanskje bremseklosser og skiver. Spesielt om det ikke er noe nærbilder av nettopp drivverket. Terrengsykkel kan være noe for deg, om du skal sykle i terrenget med den... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå