Gå til innhold

Hybridsykkel (maks 5000)

Niram

Anbefalte innlegg

Hei dere!

Jeg har tenkt til å kjøpe meg sykkel i nærmeste fremtid.

Sykkelen vil bli brukt til mosjonsturer og lett trening. Har aldri brukt sykkel som treningsform før, så det er jeg nysgjerrig på. Har to små barn, så vil også bruke den til å dra sykkelvogn. Både asfalt og grusveier.

Har i utg punktet tenkt hybrid med alt utstyr man trenger. Men er jo en jungel av sykler så er litt i villrede jeg hva jeg skal velge.

Jeg er 187-188 høy, normalvektig og har ikke syklet på flere år.

Håper på noen gode tips fra dere :) sånn på tampen, noen som har tips til grei sykkel for 3,5 åring også?

Endret av Niram
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-t8fn5F

Trening får man uansett hvilken sykkel man kjøper.

Du har to ting som setter noen absolutte krav. Grusvei og Tilhenger.

Så lenge du ikke skal ut i terrenget på sti eller slikt, så kan du la være å kjøpe med dempergaffel.

Med to unger i vogn etter, så skal det ikke mye bakke til, før det blir veldig tungt, så lavt nok gir er en fordel. Gjerne med utveksling ned mot 0.7 (minste tannhjul fremme delt på største tannhjul bak)

For rundt 5000, så er det ikke all verden du får. Jeg ville satt hydrauliske bremser høyt på prioriteringslisten.

Mulighet for skjermer og brede (<35mm) dekk ville jeg også hatt med...

Her er jo et alternativ du kan se på.

https://www.xxl.no/white-sc-comp-ff-18-hybridsykkel-herre/p/1143914_1_style

Lenke til kommentar

Takk for svar!

Hva med ujevne asfaltveger på våren, hvordan er de uten dempergaffel? Det kan nok bli en del slik kjøring.

Den på XXL så bra ut, men hvordan er den sammenlignet med feks denne på gsport?

https://www.gsport.no/produkt/260763/diamant-range-x3-hybridsykkel-2018

Gsport er noe nærmere, derfor jeg lurer. Vil ha mest mulig for pengene så kan kjøre er stykke om det er verdt det.

Hvilken størrelse må jeg ha? 187 høy og ca 85kg

Lenke til kommentar

Dempegalfer på hybridsykler til 5000 er som regel ikke akkurat det beste på markedet.. I tillegg er de tunge. Jeg hadde iallefall kjøpt en med stiv gaffel dersom jeg skulle brukt 5000 på en helt ny sykkel. Dersom du tror du trenger dempegaffel så er min mening at du får en mye gøyere sykkeltur dersom du velger en brukt terrengsykkel. Noe sånn f.eks: https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=115867751

på finn er det også letter å prute enn på gsport :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Om du kjøper en 5 år gammel brukt terrengsykkel på Finn, så må du regne med å skifte hele drivlinjen og kanskje bremseklosser og skiver. Spesielt om det ikke er noe nærbilder av nettopp drivverket.

Terrengsykkel kan være noe for deg, om du skal sykle i terrenget med den...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...