Haxor Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Er det mulig å bare bytte viftebldene på viften? Jeg lurer på dette fordi jeg har renset strømforsyningen og kom til å tenke på om jeg ikke bare kunne bytte vifte, siden det er den som bråker!!? Jeg har en på 13db som jeg kunne tenke å bruke istedet. Jeg kan ikke lodde osv så jeg kan ikke bytte hele vifte, men bare vifteblade hvis detter går ann?????? Er det noen som har gjort noe sånt? Ødelegger jeg viften hvis jeg tar ut viftebladene og erstatter de men noen andre`? Takk.. Lenke til kommentar
Leffa01 Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Det gjør du nok ganske sannsynlig...men det er ikke så veldig vanskelig å skifte hele viften i PSU...!! Lenke til kommentar
Haxor Skrevet 13. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2003 hvordan gjør jeg det da????? Lenke til kommentar
Quietman Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Du må bytte hele viften, og dette krever som regel lodding av to ledninger, med mindre ledningen har 3-pins molex kontakt som du bare kan trekke ut fra printplata i PSU. Pass bare på at denne 13dB vifta flytter nok luft, slik at ikke PSU blir for varm etter operasjonen. Du kan som regel finne modellnummer på den orginale vifta på en etikett på selve vifta, og deretter søke opp spesifikasjonene for denne på internet. Se etter CFM (Cubic Feet per Minute) eller m3/t (kubikkmeter per time), som er måleenhetene som brukes for luftflyt. Lenke til kommentar
Haxor Skrevet 13. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2003 Okey Jeg kan ikke lodde Så jeg tror ikke jeg starter med noe sånt. Selv om det høres fristende ut å bli kvitt den grusomme lyden... Lenke til kommentar
Quietman Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Få hjelp av noen som kan lodde. Er ikke å anbefale å prøve på noe slikt dersom du ikke har i alle fall LITT erfaring med loddebolten! Vær også fryktelig oppmerksom på at all garanti forsvinner når du åpner PSU, men dette har du sikkert lest på disse etikettene på strømforsyninga di... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå