Gå til innhold

TV-kort,


eranro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis du har en rimelig rask maskin, kan du nok encode "on the fly", altså mens du capturerer.

ØH? du "trenger" ikke rask maskin for å encode divx "on-the-fly".

Jeg encoda "on-the-fly" på min gamle 553 mhz 128 MB SD-Ram helt fint

Fortell mer, min 600MHz med 1gig RAM hadde _mer_ enn nok med å vise bildet når man ville ha akseptable oppløsninger.

Lenke til kommentar
Hvis du har en rimelig rask maskin, kan du nok encode "on the fly", altså mens du capturerer.

ØH? du "trenger" ikke rask maskin for å encode divx "on-the-fly".

Jeg encoda "on-the-fly" på min gamle 553 mhz 128 MB SD-Ram helt fint

Med den pc'n må det ha vært ekstremt dårlig encoding i kanskje frimerke størrelse. Jeg har en XP2000+ med 0,5GB ram, og er ikke i nærheten av å kunne encode DivX realtime i DVD oppløsning, går jeg ned til 320x288 f.eks. fungerer det utmerket, men igjen veldig avhengig av instillinger for encodinga. DivX er egentlig ikke spesielt godt egnet til realtime encoding. Det beste valget er vel MPG2 som krever vesentlig mindre, men igjen blir større filer enn DivX.

Lenke til kommentar
Men da lurer jeg på hva som er vanligst å gjøre??

Jeg har kjøpt flusst med HD-plass så bruker jeg 'huffyuv'-'codec' til capture, da blir filene sinnsvakt store, men du taper minimalt med informasjon (og ingen frames..).

 

Hvis jeg skal arkivere opptaket encoder jeg med mpeg, divx eller xvid sånn at jeg kan få det inn på CD'er. Men er det bare et TV-program jeg skal kikke raskt på så lar jeg bare fila være på noen (titalls) giga.

 

Encodinga gjør jeg etter opptak.

Endret av tyldum
Lenke til kommentar
[quote name='Lautsprecher' date='14/12/2003 : 12:33'] Det var vel 320X240 eller no' sånt [/quote]
Tviler sterkt på at du har encode divx on-the-fly i den oppløsninga på en slik pc, skulle likt å se instillingene for divx da. MPG derimot kan nok ha fungert utmerket i den oppløsninga på en slik pc.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...