8DX8QO0Y Skrevet 8. april 2018 Del Skrevet 8. april 2018 (endret) Nyere mobiler har ikke avtakbare deksler da batteriet er ikke utskiftbart og SIM kort har en liten skuff å putte inn i. Lim virker ikke i lengden om i det hele tatt. Finn et deksel med påmontert stropp til å ha rundt håndleddet, det er slett ikke alle mobiler som har mange deksler å velge i. Velg derfor en mobil som har et deksel du vil ha. Å mekke noe selv funker ikke lenger. Endret 8. april 2018 av 8DX8QO0Y Lenke til kommentar
væren Skrevet 8. april 2018 Forfatter Del Skrevet 8. april 2018 Finn et deksel med påmontert stropp til å ha rundt håndleddet, Ja, det er nettopp det. :-) (Hvis jeg forstår deg riktig.) Hvor finner jeg det? Mobil med håndleddstropp. Lenke til kommentar
8DX8QO0Y Skrevet 8. april 2018 Del Skrevet 8. april 2018 (endret) Finn et deksel med påmontert stropp til å ha rundt håndleddet, Ja, det er nettopp det. :-) (Hvis jeg forstår deg riktig.) Hvor finner jeg det? Mobil med håndleddstropp. https://www.amazon.co.uk/s/ref=bl_dp_s_web_0?ie=UTF8&field-keywords=Herzzer&index=toys-uk&search-type=ss Der finner du deksler med håndleddstropp. Bestill dekselet først, ut ifra hvilken mobil du vil ha, og når det har kommet kjøper du deg mobil, ikke omvendt for hvis dekselet ikke kommer sitter du der med en mobil du ikke kan bruke. Hmmm... er du dame? De dekslene var litt damete... Endret 8. april 2018 av 8DX8QO0Y Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 8. april 2018 Del Skrevet 8. april 2018 Et par solide varianter som funker bra.... Lenke til kommentar
væren Skrevet 8. april 2018 Forfatter Del Skrevet 8. april 2018 (endret) Takk for ytterligere forslag! Her var det noe for en hver smak. Eller i hvert fall veldig damete smak og veldig ikke-så-damete smak. :-) De dekslene som 8DX8QO0Y har gitt meg link til, syns jeg ligner på den patenten som Uderzo foreslo lengre fram i tråden. Og jeg har vel kommet fram til at deksler som bare griper om mobilen min rundt det dekslet som er der fra før av, ikke vil sitte godt nok. Dvs. det vil lett rive med seg batterilokket ved litt kraftig rykk. Hvis jeg forstår det rett, så vil slike deksler fungere best på mobiler som er "helsveiset". Den mer solide varianten med snor ser ut til å ha skruer. Er de bare til pynt eller sørger de for at dekslet sitter ekstra godt? Og det er kanskje bare for iPhone? Det blir vel en Android jeg skaffer neste gang. Hvor dyr mobil jeg kjøper neste gang kommer dels til å avhenge av om jeg finner et godt nok opplegg for håndleddsrem/snor. Endret 8. april 2018 av væren Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 8. april 2018 Del Skrevet 8. april 2018 Nei, de river ikke med seg batterilokket. Alle deksler festes slik, det finnes sikkert noen unntak, men det er måten så og si alle deksler fester seg til mobiler. Med mindre du slenger rundt mobilen som en lasso så vil den ikke falle ut av dekselet. 1 Lenke til kommentar
væren Skrevet 8. april 2018 Forfatter Del Skrevet 8. april 2018 (endret) Nei, de river ikke med seg batterilokket. Alle deksler festes slik, det finnes sikkert noen unntak, men det er måten så og si alle deksler fester seg til mobiler. Med mindre du slenger rundt mobilen som en lasso så vil den ikke falle ut av dekselet. Betyr det at et ekstra deksel vil gå litt inn over skjermen og ikke bare dekke dekselet som er der fra før? Endret 8. april 2018 av væren Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 8. april 2018 Del Skrevet 8. april 2018 Det kommer an på. Du får deksler som omslutter hele mobilen, inkludert skjermen, men dekslene jeg og flere andre her har linket til, dekker til alt utenom skjermen. Du får en liten leppe rundt mobil skjermen som reduserer risikoen litt for å ødelegge skjermen hvis du mister den, men den er ikke til hinder for å bruke skjermen som vanlig. Men du får selvsagt deksler som beskytter mobilen i større grad, men da må du regne med at mobilen blir mer klumpete. Det blir en balanse mellom beskyttelse og bekvemmelighet. Lenke til kommentar
8DX8QO0Y Skrevet 8. april 2018 Del Skrevet 8. april 2018 (endret) Jeg føler trådstarter tenker litt vel overkill, akkurat som ei dame på mange og seksti år som spurte meg om jeg visste hva slags programvare og datamaskin hun trengte, hun hadde aldri rørt en datamaskin og vi kom frem til at det hun ville ha var en hypermoderne PC med AutoCAD program... Endret 8. april 2018 av 8DX8QO0Y Lenke til kommentar
væren Skrevet 8. april 2018 Forfatter Del Skrevet 8. april 2018 Takk for svar, Uderzo! (Beklager at jeg har skrevet signaturen din feil. Tror jeg har fått rettet opp nå.) Jeg er først og fremst opptatt av at mobilen henger fast, at jeg ikke mister den eller at noen rapper den ut av hendene mine. At mobilen beskyttes mot riper og den slags er greit, men ikke hovedmålet mitt. Jeg bruker å gå med kamera rundt halsen og det har fått seg noen harde rykk innimellom. Uten at jeg har mistet kameraet (men nakken har fått svi). Skulle ønske at jeg noen ganger slapp å ta med ekstra kamera, men kunne bruke mobilen. Til 8DX8QO0Y. ;-) Ettersom jeg tilhører "de voksne" har det irritert meg grenseløst når butikkansatte av den yngre garde har prøvd å "nedskalere" mine ønsker om nye duppeditter. Det skjer ikke så ofte nå som tidligere. De har oppdaget at penger er penger og at de heller får tåle at gamliser kjøper bedre utstyr enn de selv kanskje har råd til. (Men jeg har definitivt ikke råd til å anskaffe en Samsung Galaxy som jeg mister i bakken ved første forsøk på å ta en videosnutt eller å skulle betale på toget.) Tusen takk for all hjelp og alle innspill! :-) Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 8. april 2018 Del Skrevet 8. april 2018 De fleste slike gummideksler til mobiler har hull for å tre inn en snor slik du ønsker. Lenke til kommentar
væren Skrevet 8. april 2018 Forfatter Del Skrevet 8. april 2018 Tusen takk, Complexity! Lenke til kommentar
8DX8QO0Y Skrevet 8. april 2018 Del Skrevet 8. april 2018 Jeg tror gummideksel er veeeeeeldig mye dårligere til å holde seg på enn et med plastikk som klipses på telefonen bare så det er sagt. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 8. april 2018 Del Skrevet 8. april 2018 Jeg tror gummideksel er veeeeeeldig mye dårligere til å holde seg på enn et med plastikk som klipses på telefonen bare så det er sagt. Mye mulig, men mine gummideksler sitter som smurt på min oneplus 5. Nesten vanskelig å få dem av, så det kommer vel ann på kvaliteten. Mine kostet en 20kr stk på ebay Lenke til kommentar
væren Skrevet 8. april 2018 Forfatter Del Skrevet 8. april 2018 Takk igjen, 8DX8QO0Y! Jeg syns det er kjempefint at det kommer argumenter for og i mot - før jeg handler. Lenke til kommentar
væren Skrevet 8. april 2018 Forfatter Del Skrevet 8. april 2018 Jeg tror gummideksel er veeeeeeldig mye dårligere til å holde seg på enn et med plastikk som klipses på telefonen bare så det er sagt. Mye mulig, men mine gummideksler sitter som smurt på min oneplus 5. Nesten vanskelig å få dem av, så det kommer vel ann på kvaliteten. Mine kostet en 20kr stk på ebay Betyr vanskelig å få dem av også at det er vanskelig å få dem på? Lenke til kommentar
8DX8QO0Y Skrevet 8. april 2018 Del Skrevet 8. april 2018 Jeg tror gummideksel er veeeeeeldig mye dårligere til å holde seg på enn et med plastikk som klipses på telefonen bare så det er sagt. Mye mulig, men mine gummideksler sitter som smurt på min oneplus 5. Nesten vanskelig å få dem av, så det kommer vel ann på kvaliteten. Mine kostet en 20kr stk på ebay Betyr vanskelig å få dem av også at det er vanskelig å få dem på? Nei. Men skal du ha av coveret så ofte da? Lenke til kommentar
væren Skrevet 8. april 2018 Forfatter Del Skrevet 8. april 2018 (endret) Jeg tror gummideksel er veeeeeeldig mye dårligere til å holde seg på enn et med plastikk som klipses på telefonen bare så det er sagt. Mye mulig, men mine gummideksler sitter som smurt på min oneplus 5. Nesten vanskelig å få dem av, så det kommer vel ann på kvaliteten. Mine kostet en 20kr stk på ebay Betyr vanskelig å få dem av også at det er vanskelig å få dem på? Nei. Men skal du ha av coveret så ofte da? Nei, men jeg skal ha det på. Og med klønete hender, som er årsaken til alt dette styret, så lurer jeg på hvor vanskelig det er å få et gummideksel på. Men jeg kan jo be om hjelp, selvfølgelig. :-) Endret 8. april 2018 av væren Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 8. april 2018 Del Skrevet 8. april 2018 Jeg tror gummideksel er veeeeeeldig mye dårligere til å holde seg på enn et med plastikk som klipses på telefonen bare så det er sagt. Mye mulig, men mine gummideksler sitter som smurt på min oneplus 5. Nesten vanskelig å få dem av, så det kommer vel ann på kvaliteten. Mine kostet en 20kr stk på ebay Betyr vanskelig å få dem av også at det er vanskelig å få dem på? Nei. Men skal du ha av coveret så ofte da? Nei, men jeg skal ha det på. Og med klønete hender, som er årsaken til alt dette styret, så lurer jeg på hvor vanskelig det er å få et gummideksle på. Men jeg kan jo be om hjelp, selvfølgelig. :-) Ikke noe å bekymre seg over. Det går veldig greit. Lenke til kommentar
væren Skrevet 8. april 2018 Forfatter Del Skrevet 8. april 2018 Jeg tror gummideksel er veeeeeeldig mye dårligere til å holde seg på enn et med plastikk som klipses på telefonen bare så det er sagt. Mye mulig, men mine gummideksler sitter som smurt på min oneplus 5. Nesten vanskelig å få dem av, så det kommer vel ann på kvaliteten. Mine kostet en 20kr stk på ebay Betyr vanskelig å få dem av også at det er vanskelig å få dem på? Nei. Men skal du ha av coveret så ofte da? Nei, men jeg skal ha det på. Og med klønete hender, som er årsaken til alt dette styret, så lurer jeg på hvor vanskelig det er å få et gummideksle på. Men jeg kan jo be om hjelp, selvfølgelig. :-) Ikke noe å bekymre seg over. Det går veldig greit. Takk! :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå