Gå til innhold

ICE lanserer 300 GB mobilt bredbånd - Norges største datapakke?


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-376f9

De bør se å få inn taletrafikk i eget nett. Da reduserer de en utgift. Kanskje. Det kommer an på hvordan kontrakten med Telia er utformet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nevnt dette før, men spanske Movistar leverer mobilt bredbånd med ubegrenset data til husstander som ikke har mulighet for fiber eller brukbart nett via kobber. Det er da snakk om 3G/4G med minimum 8Mb/s opp til 20Mb/s max hastighet.

Dette er også inkludert fasttelefon og 500 minutter tale til mobil/fasttelefoner, alt for bare 50€ mnd. 

Har det selv og det fungerer veldig bra.

For de som ikke har ikke har signal på 3G/4G så kan spanske Quantis levere nett via satellitt, det er også ubegrenset mengde data men de justerer ned hastigheten fra 12Mb/s til 3Mb/s etter 100GB.

 

Spanjolene ligger etter på så mye rart, men dette med tilgang til internett for alle har de skjønt.

Det virker som Norske leverandører bare øker hastigheten så kunden kan bruke opp kvoten raskere. 

Lenke til kommentar

Det går jo an å få et kvotefritt abonnement på mobilt bredbånd om man bare kontakter kundeservice hos respektive selskaper. Man må bare forhandle litt på pris. Jeg jobbet for ice.net i 2010. Der var dealen at man fikk kvotefritt abonnement til 2500,-/mnd. Men da måtte man få til en spesialavtale med leder hos ice. Hva som gjelder nå kan jeg ikke stå inne for.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

On topic: mest sannsynlig blir ICE første til å gi ubegrenset data, muligens med hastighetsreduksjon etter et høyt antall GB.

 

Du mener slik? :p

Jeg skal ihvertfall ikke klage på den reduserte hastigheten deres. 17.50Mbps opp/ned kan jeg leve med ;) Skal beholde ICE så lenge de tilbyr samme eller bedre tjeneste. Ser virkelig frem til den dagen jeg får fiber igjen, savner å ha 100+ megabytes linje. Enn så lenge har jeg vært kjempefornøyd med ICE.

4mCdZHW.png

Endret av Heradon
Lenke til kommentar

@Øystein H: Jeg tror du har helt rett, men nettverksdeling er vanskelige greier. Se her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1809840&do=findComment&comment=24384377

 

 

Fikk også svar fra ICE (de er raske slik).  Deres mobilt bredbånd benytter bare deres eget nettverk og ikke Telia.  Så det betyr LTE 450/800/900/1800 avhengig av hvor de har dekning.  De dekker jo mesteparten med LTE450 men ytelsen kan nok variere en del avhengig av antall brukere og aktivitet.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

300 GB til 799 virker ganske bra.

 

Eg pleide å ha 200GB til 799 fra Telia noen år siden da eg var sittende fast på brakke pga. jobb. Der var nett, men var 12 Mbit ADSL fordelt på 20 personer eller noe slikt. Så og si ubrukelig.

 

Skulle ofte ønsket eg hadde 100GB extra de dagene, spesielt etter at eg fekk 1440p skjerm og YouTube forbruket gitt rett til skyene.

 

Spør du meg er 300GB en god start hvor du kan få mye data uten å betale altfor latterlig sum. Men ønsker gjerne å se mer etter at Ice faktisk får bygget ut nettet sitt skikkelig.

Lenke til kommentar

Ice-net bruker teilas 4g når deres eget nett har for dårlig dekning. 

 

Personlig har jeg den lille routeren, og den har to eksterne antenner.

De eksterne antenennene tar inn deres eget nett, og om jeg skrur de av routeren så får jeg 4g fra telia med langt høyere hastighet. 

Lenke til kommentar

Vil sim fra ICE (mobilt bredbånd) virke i en vanlig router jeg tidligere har brukt på Telia og Telenor?

Nei. Ikke i en mobiltelefon heller. Broren til kvinnfolket forsøkte seg med ymse løsninger. Endte opp med et abonnement med 12 mnd binding og utstyr han ikke fikk benyttet til sitt bruksområde. :)

Lenke til kommentar

Da er ice en av unntakene. Vanligvis har en ikke rett til eller krav på 14 dagers angrerett på varer kjøpt i fysisk butikk.

Stemmer det, ja.

 

Men nå har vel alle elkjedene i norge åpent kjøp i mer enn 14 dager? Usikker på hvordan det er med abonnement dog, har en følelse av at de går utenom.

Lenke til kommentar

Stemmer det, ja.

 

Men nå har vel alle elkjedene i norge åpent kjøp i mer enn 14 dager? Usikker på hvordan det er med abonnement dog, har en følelse av at de går utenom.

 

 

Det gjelder normalt ikke produkter med abonnement, fra vilkårene til Power:

**30 dagers åpent kjøp gjelder ikke kjøkken, varer med abonnement, spill, programvare og hygieneprodukter med brutt forsegling. Som hygieneprodukter regnes blant annet tannpleieprodukter, hud- og kroppspleie-produkter, ørepropper / in-ear hodetelefoner og liknende. Vi tar forbehold om at returretten kan frafalle ved gjentakende misbruk.

 
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Du mener slik? :p

Jeg skal ihvertfall ikke klage på den reduserte hastigheten deres. 17.50Mbps opp/ned kan jeg leve med ;) Skal beholde ICE så lenge de tilbyr samme eller bedre tjeneste. Ser virkelig frem til den dagen jeg får fiber igjen, savner å ha 100+ megabytes linje. Enn så lenge har jeg vært kjempefornøyd med ICE.

4mCdZHW.png

blir hastigheten  satt ned til  17.59   mbps  ,det er mer enn nok  for  meg , stemmer dette  ser på sida dems at  det blir satt ned  men  står ikke hvor mye....merkelig  mobilabb blir satt ned kraftig  64 kbs   står det ihvertfall   ,  men  hvis dette stemmer kan man jo kjøpe billigste pakke til 99kroner og  fremdeles ha brukbar hastighet ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...