Gå til innhold

Oppgradering av 6 år gammelt rig

Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

2666 MHz RAM med Coffee Lake, er en flaskehals ja. Til ditt bruk, så trenger du nok ikke den ytelsen som Nizzen vil ha, så dyre 4000+ brikker er ingen vits. Men de G.Skill 3600C15 brikkene jeg linka til, gir deg faktisk mye ytelse for pengene! En sweetspot kan man si :)

Vil disse brikkene funke like bra? 

https://www.proshop.no/RAM/GSkill-Ripjaws-V/2656970?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricesite

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

ville 3200 mhz på cl15 være et godt kjøp? trenger noen nye brikker ;)

Jeg tenker faktisk å gå for 3600 mhz nå selv og da jeg synes prisene for de 3600 mhz brikkene rett og slett er for stive.

Funke vil det jo. CL19 er jo litt slappt. Til prisen så er det ikke så ille. Du kan jo alltids kjøpe raskere brikker senere  :)

Hvilken CL-type bør jeg kjøpe da? 

Ser på disse her, de er CL16:
Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Altså har du et veldig stramt budsjett, så kan de brikkene du fant være greie. De brikkene jeg linka til anbefaler jeg, men de var for dyre for deg. Disse er jo greie også : https://www.proshop.no/RAM/GSkill-TridentZ-DDR4-3200-C14-DC-SW-16GB/2579602

Du må nesten gi meg en grunn for at du anbefaler disse brikkene. Gi meg en grunn for at de er bedre enn de jeg fant på komplett som er 400 kr billigere. 

Jeg har ikke et stramt budsjett, men ønsker ikke å betale mer enn nødvendig. Jeg har godt med penger på konto, men å spare der hvor jeg kan er ikke dumt. 

var en liten trådjacking... 

tenkte på eget behov  ;)

Spør gjerne spørsmålene dine i denne tråden, kan jo være jeg får ett eller annet ut av det jeg og! 

Lurer også på om jeg bør gå for unbuffered ram, eller ikke. 

Fant det ut. Jeg skal ikke ha bufret da dette er tenkt mest for servere. Fant dette ut ved hjelp av superuser

Tenker jeg ligger lenker til det jeg finner av relevant info om valgene jeg gjør så kanskje det kan hjelpe andre og! 
Lenke til kommentar

Du må nesten gi meg en grunn for at du anbefaler disse brikkene. Gi meg en grunn for at de er bedre enn de jeg fant på komplett som er 400 kr billigere. 

Ytelse. Om du trenger du extra ytelsen til ditt bruk, må nesten du avgjøre selv. Nizzen har en tråd på forumet som viser dette.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Ytelse. Om du trenger du extra ytelsen til ditt bruk, må nesten du avgjøre selv. Nizzen har en tråd på forumet som viser dette.

Da har jeg konkludert med at dette blir listen min.. Jeg ønsker å bestille fra Komplett sånn at jeg slipper å vente ekstra lenge på deler. 

Har dere noen innvendinger?

q1IIWdh.png

https://www.komplett.no/wishlist/shared/884790d7-cb95-41da-ba2a-b3d36ed752e0t.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Da var alt satt opp! 

Ser dog at i7'en blir grådig varm. Kjører med noctua nh-d15. 

Jeg satt alle kjernene til å synkronisere, bør jeg la det gå på auto? 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Skal du ikke overklokke, så la ting stå på auto. Du trenger jo litt lufting i kabinettet ditt da.

Hehe, helt rett. 

Men det funker faktisk ganske bra på idle, så dette ser ganske lovende ut.. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Kan noen av dere anbefale en ny PSU til meg? Må kunne passe til i kabinettet selvsagt.. 

Grunnen til at jeg ønsker meg en ny PSU er da den jeg har nå alltid har hatt en coliwhine, og jeg merker nå at jeg er mer enn lei den så jeg ønsker altså å kjøpe ny. 

Har fra før følgende: 

CORSAIR HX650 650WH

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Denne : her. Du får enda bedre også, men de koster det dobbelte (som de topp modellene til Seasonic).

Okay, forresten så kjøper jeg ikke fra Proshop, så om du har noen anbefalinger send det fra komplett eller dustin. :p 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...