Gå til innhold

Oppgradering av 6 år gammelt rig

Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Anbefalte innlegg

Kan jo alltid sitte og si til seg selv "vent med å bestille, det kommer noe nytt og bedre", men ja,

det kommer ofte noe nytt og bedre rundt hjørnet. Men i9 blir uansett _dyr_, ihvertfall dyrere enn dagens i7 8700K.

Skal ha meg en slik en selv til en ny PC som i all hovedsak skal mestre BF 5 (og holde i et par år før oppgradering).

i9 trengs ikke til BF 5. Blir ikke overkill heller, er ikke det jeg sier. Men han er ute etter noe som kan kjøre BF 5, der gjør i7'en jobben.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ASUS ROG MAXIMUS X HERO (WI-FI AC)

NZXT Kraken X72 RGB Prosessor-kjøler (eller Corsair 150i PRO)

Fractal Design Meshify C TG - Kabinett - Miditower - Svart

G.Skill TridentZ DDR4-3600 C15 DC SR - 16GB (husk XMP profile i BIOS, og oppdater BIOS før det)

Eventuelt disse brikkene : G.Skill PC4-32000 - DDR4 4000 Mhz 2x8GB

Edit : Anbefaler å sette inn et par Noctua eller Corsair vifter i front på dette kabinettet til å trekke mer kald luft inn, og ha radiatoren i topp.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

ASUS ROG MAXIMUS X HERO (WI-FI AC)

NZXT Kraken X72 RGB Prosessor-kjøler (eller Corsair 150i PRO)

Fractal Design Meshify C TG - Kabinett - Miditower - Svart

G.Skill TridentZ DDR4-3600 C15 DC SR - 16GB (husk XMP profile i BIOS, og oppdater BIOS før det)

Eventuelt disse brikkene : G.Skill PC4-32000 - DDR4 4000 Mhz 2x8GB

Edit : Anbefaler å sette inn et par Noctua eller Corsair vifter i front på dette kabinettet til å trekke mer kald luft inn, og ha radiatoren i topp.

Takk for listen, men den listen var nok litt heftigere enn det jeg hadde tenkt meg. Skal lage en liste så forstår du litt av tegningen.. 

Jeg tenker å bruke litt mindre enn det der.. 3000 for et hovedkort er ikke aktuelt. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Kjøp z370 hovedkort, ellers lurer du deg selv. Jeg regner med at du vil ha pc'en en stund, så da må du ha z370 for å få fart på minnet.

Asus strix z370 eller den z370P om den har alle features du trenger. Trenger du Wifi f.eks?

g.skill 3600 c16 (b-die) https://www.prisjakt.no/product.php?p=3470963 

Eller 3600 c15 som betroz kom med. (jeg har disse brikkene selv) Beste binna brikkene, som overklokker til 4400mhz

Ikkje kjøp dårligere minne enn dette med 8700k er min mening, da minnebåndbredde blir nerfa veldig med 2666mhz minne som du max får med "b" hovedkort.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Kjøleren jeg har lagt til, tenker dere den vil funke bra med oppsettet? Er det en god kjøler, har dere peiling på den? 

Ønsker jo å overklokke den til minst 4,5 ghz. 

Han får ikkje LOV å kjøpe B360 hovedkort ;) Da sladrer jeg til kjerringa hans  :wee:

Oi, tror det heller blir moren min da jeg ikke har dame for tiden!  :rofl:

Lenke til kommentar

Kjøleren jeg har lagt til, tenker dere den vil funke bra med oppsettet? Er det en god kjøler, har dere peiling på den? 

Ønsker jo å overklokke den til minst 4,5 ghz. 

Oi, tror det heller blir moren min da jeg ikke har dame for tiden!  :rofl:

I bios med 8700k

"Multicore enchancement" = on

Boom 4700mhz på alle kjerner uten å gjøre NOE annet :D

Dette er helt konge sammen med rask ram. 0 stess, bare å gæime i vei :D

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Skal ta en ekstra titt på alt dette iløpet av helgen så tenker jeg å bestille på mandagen som kommer. 

Ikkje kjøp dårligere minne enn dette med 8700k er min mening, da minnebåndbredde blir nerfa veldig med 2666mhz minne som du max får med "b" hovedkort.

Kunne du spesifisert hvorfor du mener dette litt mer tydeligere? Har du eventuelt noen linker jeg kan lese på slik at jeg får litt mer info om hvorfor jeg bør velge dyrere ram? 

Har hørt litt rundt og det virker at det ikke skal være noe forskjell, kan det være noe spesielt med Coffee Lake prosessorer?

Vil det være en bottleneck? 
Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Skal ta en ekstra titt på alt dette iløpet av helgen så tenker jeg å bestille på mandagen som kommer.

Kunne du spesifisert hvorfor du mener dette litt mer tydeligere? Har du eventuelt noen linker jeg kan lese på slik at jeg får litt mer info om hvorfor jeg bør velge dyrere ram?

Har hørt litt rundt og det virker at det ikke skal være noe forskjell, kan det være noe spesielt med Coffee Lake prosessorer?

Vil det være en bottleneck?

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1623164

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...