Gå til innhold

Balanse næringsrapport skatt


Anbefalte innlegg

Skal periodebalanse eller avslutningsbalanse fylles ut i næringsrapport skatt? Det jeg mener er kun for 2017 eller ny inngående balanse for 2018?

 

Skal privatuttak være med i balansen? Det går jo motregnet Annen Egenkapital 2050 men det fører til at balansen øker for hvert år.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal periodebalanse eller avslutningsbalanse fylles ut i næringsrapport skatt? Det jeg mener er kun for 2017 eller ny inngående balanse for 2018?

 

Skal privatuttak være med i balansen? Det går jo motregnet Annen Egenkapital 2050 men det fører til at balansen øker for hvert år.

 

Om du leverer elektronisk næringsoppgave så må balansen være riktig før du får lov å sende inn oppgaven. Du vil få opp en hjelpetekst fom forteller deg hvordan du får balansen til å gå opp. Kort fortalt så så må du justere uttaket fra næringsvirksomheten slik at regnskapet stemmer. Har det forsvunet verdier fra næringsvirksomheten, så regnes det som uttak. Kjekt å få hjelp fra en regnskapsfører dersom du ikke får det til.

Lenke til kommentar

Fant ut av det. Nullet ut privatkonto og forskuddstrekk mot 2050 slik at denne stemte med resultat og bankinnskudd samt korrigerte mva. Dessuten brukte jeg inngående balanse 2018 for næringsrapport skatt. Nå ser ting ut til å stemme.

Endret av tor1986
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...