Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Hvorfor gamer menn så mye? Virkelighetsflukt?

27 stemmer

1. 1. Gamer du?

• Ja, ofte
      7
    • Ja, av og til
      14
    • Nei
      6

Anbefalte innlegg

En mann på Youtube sa at gaming er menns måte å oppnå achievements i en sosialistisk verden hvor achievements blir straffet. Man flykter inn i en virtuell verden hvor man i stedet blir belønnet. Gaming blir altså det han kaller a black market of male achievement. Tror dere det er noe i dette?

Endret av VRK18
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mulig.

Kanskje dette blir større i fremtiden med gigantiske virtuell virkelighet dataspill som har perfekt fotorealistisk grafikk og kunstig intelligens. Da er det mulig at en kanskje "gir opp" sitt liv i grunnverdenen og heller velger å leve livet sitt i den virtuelle verdenen. 

• Liker 3
Lenke til kommentar

Kan ikke si nei.

Det finnes folk som er misfornøyd med seg selv og sitt liv, at de lever egentlig bare for å sove, jobbe, spise, dusje og gå på toalettet, mens de på en måte lever "livet" eller "fritiden" i et dataspill som for eksempel Grand Theft Auto Online. For eksempel 8 timer søvn, 8 timer jobb, og 8 timer spill. Helgene og fridagene blir 8 timer søvn og 16 timer spill. Hver eneste dag. 

Da snakker vi om sånne folk som ikke har noe sosialt liv slik som venner og kjæreste. Alle vennene deres finnes i dataspillet. 

Det blir som et slags "Second Life". 

• Liker 3
Lenke til kommentar

Akkurat som alle andre ting man liker å gjøre så er det fordi frigjør stoffer i hjernen som gjør at vi får lyst å spille. Candy Crush gjør det, Battlefield gjør det. Sjokolade, trening, sex etc gir også positiv feedback som gjør at man får lyst å gjøre det mer.

At det er fordi man ikke får til noe i hverdagen er det ikke noe i. Med unntak for spesifikke individer såklart. 

• Liker 2
Lenke til kommentar

Han er ikke inne på noe som helst.

Jeg siktet ikke til at alle menn som spiller mye er ute etter prestasjoner.

En mann på Youtube sa at gaming er menns måte å oppnå achievements i en sosialistisk verden hvor achievements blir straffet. Man flykter inn i en virtuell verden hvor man i stedet blir belønnet. Tror dere det er noe i dette?

Det jeg mente med at trådstarter var inne på noe, da sikter jeg spesielt til det som er i fet skrift. Veldig mange menn som spiller ekstremt mye (solospill og onlinespill) de gjør det av fritidsinteresser. Likevel så finnes det noen veldig få som også spiller ekstremt mye, og de har på en måte "gitt opp grunnverdenen", de bryr seg ikke om hva som skjer utenfor skjermen, de bryr seg kun om det som skjer på skjermen.

Da snakker jeg spesielt om MMORPG eller store spill slik som Grand Theft Auto Online, hvor du kan på en måte leve et liv i spillet og gjøre akkurat det du vil sammen med mange venner. Sånne folk sitter ikke å spiller Kabal alene med seg selv for å si det sånn.

Lenke til kommentar

Vel, hvis det var en mann på youtube som sa det...

Vel, tror du virkelig at dette er førstegangen jeg har vært borti dette "Second Life" konseptet? Da tar du feil. Hverken trådstarter eller den eventuelle mannen på Youtube som trådstarter baserer seg på er de første.

Sånne folk (kanskje deg?) som har har eventuell utdanning, jobb, kjæreste, facebook, og bruker veldig mye tid på byen og festing, alkohol osv, som aldri har spilt et skikkelig dataspill vil aldri kunne forstå seg på spill som konsept. Spill det er noe helt fremmed, mystisk og uforståelig for sånne folk som er totalt trangsynte og uinteresserte. Spill er liksom "Hæ?" når de kommer borti det :roll:

Endret av OmniStat
  • Liker 1
Lenke til kommentar

En mann på Youtube sa at gaming er menns måte å oppnå achievements i en sosialistisk verden hvor achievements blir straffet. Man flykter inn i en virtuell verden hvor man i stedet blir belønnet. Tror dere det er noe i dette?

Det jeg mente med at trådstarter var inne på noe, da sikter jeg spesielt til det som er i fet skrift. Veldig mange menn som spiller ekstremt mye (solospill og onlinespill) de gjør det av fritidsinteresser. Likevel så finnes det noen veldig få som også spiller ekstremt mye, og de har på en måte "gitt opp grunnverdenen", de bryr seg ikke om hva som skjer utenfor skjermen, de bryr seg kun om det som skjer på skjermen.

Da snakker jeg spesielt om MMORPG eller store spill slik som Grand Theft Auto Online, hvor du kan på en måte leve et liv i spillet og gjøre akkurat det du vil sammen med mange venner. Sånne folk sitter ikke å spiller Kabal alene med seg selv for å si det sånn.

Ditt poeng her er rimelig langt fra det trådstarter legger opp til.

Du har rett i at enkelte 'flykter' inn i spillverdener fordi de føler de har mer kontroll der enn i det virkelige liv. Det er forøvrig ikke et mannsproblem - det finnes også mange kvinner som gjør dette.

Men det er altså ikke det som er trådstarters premiss - det er at gaming generelt er menns måte å flykte fra en sosialistisk verden hvor de ikke får belønning for det de oppnår.

Ditt poeng er et helt annet - så på trådstarters poeng så synes vel "nei" å være et greit svar fra deg også?

Lenke til kommentar

En latterlig unnskyldning for å være en tafatt sutrete unge som er for svak til å gjøre noe med livet sitt. 

Du kan oppnå så utrolig mye forskjellig i livet, og det er så idiotisk å sette likhetstegn mellom suksess og penger. Det er i tillegg helt på trynet å si at du blir ''straffet for å oppnå noe i en sosialistisk verden'', det er en helt ekstrem måte å se på glasset som halvtomt på, vinkler det så negativt som mulig.

Lenke til kommentar

Du har rett i at enkelte 'flykter' inn i spillverdener fordi de føler de har mer kontroll der enn i det virkelige liv. Det er forøvrig ikke et mannsproblem - det finnes også mange kvinner som gjør dette.

Fullt klar over at kvinner, og folk i alle aldre gjør dette.

Men det er altså ikke det som er trådstarters premiss - det er at gaming generelt er menns måte å flykte fra en sosialistisk verden hvor de ikke får belønning for det de oppnår.

Hvis det er tilfelle, da blir det et "Nei" fra meg også.

Ditt poeng er et helt annet - så på trådstarters poeng så synes vel "nei" å være et greit svar fra deg også?

Enig. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Akkurat som alle andre ting man liker å gjøre så er det fordi frigjør stoffer i hjernen som gjør at vi får lyst å spille. Candy Crush gjør det, Battlefield gjør det. Sjokolade, trening, sex etc gir også positiv feedback som gjør at man får lyst å gjøre det mer.

At det er fordi man ikke får til noe i hverdagen er det ikke noe i. Med unntak for spesifikke individer såklart. 

Å skape suksessfulle businesser og starte en happ family frigjør også stoffer i hjernen, men sosialistene gjør det vanskelig å være suksessfull i first life. Så da tyr mange til second life dopemine i stedet. Det er teorien. 

Endret av VRK18
Lenke til kommentar

Nei, jeg tror Omnistat og jeg er ganske enige her. 

Først og fremst en mannegreie. 

Lenke til kommentar

Å skape suksessfulle businesser og starte en happ family frigjør også stoffer i hjernen, men sosialistene gjør det vanskelig å være suksessfull i first life. Så da tyr mange til second life dopemine i stedet. Det er teorien.

Folk søker lykke der de får den, men at det er derfor folk spiller mye er jeg uenig i.

Forøvrig så med at du sier det er vanskelig å bli suksessfull her i Norge så anbefaler jeg deg å se denne videoen under. Jeg liker ikke AP, men dette er mer Harald Eia enn ap og er en god video til tross.

https://youtu.be/aEPsQYJJSwo

Lenke til kommentar

Folk søker lykke der de får den, men at det er derfor folk spiller mye er jeg uenig i.

Forøvrig så med at du sier det er vanskelig å bli suksessfull her i Norge så anbefaler jeg deg å se denne videoen under. Jeg liker ikke AP, men dette er mer Harald Eia enn ap og er en god video til tross.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...