Tullballj Skrevet 6. april 2018 Del Skrevet 6. april 2018 Jeg har en liten elbil som hverdagsbil men trenger en billig bil med krok til hobby og langturer. Bil til under 40.000 tenkte jeg. Noen tips? Kriterier er billig i drift. Trafikksikker og gjerne 5 seter. Hengerfeste. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 6. april 2018 Del Skrevet 6. april 2018 Rød Varebil? Citroen Berlingo 1.6-90 D 2011, 158 000 km, kr 53 255,- https://www.finn.no/109573786 Obs bare maks 750 kg tilhengervekt Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 7. april 2018 Del Skrevet 7. april 2018 Mondeo MK3 får man jo slengt etter seg for småpenger. Meget god plass, og dieselmotorene bruker lite diesel. Kan trekke 1800kg henger. Lenke til kommentar
Tullballj Skrevet 8. april 2018 Forfatter Del Skrevet 8. april 2018 Har sett både på mondeo og Berlingo faktisk, så et var gode tips. Jeg vil ha en bil som er lett å selge igjen om et eller to år, men det er vankelig å spå hvor godt de holder seg i pris med stadig mer bompenger og diesel forbud osv. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 8. april 2018 Del Skrevet 8. april 2018 Er kjøpers marked på Mondeo iallefall. Derfor dem er så billig. Neppe så enkel å få solgt igjen. Finnes så absurd mange av dem der ute. 1 Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 8. april 2018 Del Skrevet 8. april 2018 Det er ikke uten grunn: https://www.used-car-report.com/en/used-car-report/detail/?no_cache=1&tx_t3dekragwr_dekrausedcarreport%5Baction%5D=show&tx_t3dekragwr_dekrausedcarreport%5Bcontroller%5D=ModelData Lenke til kommentar
kremt Skrevet 8. april 2018 Del Skrevet 8. april 2018 Mye feil på diesel modeller hvertfall. https://classics.honestjohn.co.uk/reviews/ford/mondeo-mk-3-and-st220/?section=buying Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 8. april 2018 Del Skrevet 8. april 2018 (endret) Mye feil på diesel modeller hvertfall. https://classics.honestjohn.co.uk/reviews/ford/mondeo-mk-3-and-st220/?section=buyingEr vel hovedsakelig drivreimen og dysene som er de største problemsynderne på dieselene her i norge ja.Drivreimen koster store summer å bytte da den er utrolig idiotisk montert, og dysene er veldig sensitive og koster 5000kr per stk å bytte. Koster 300kr for en dyse fra usa + 100kr for en datakabel å fikse dyser selv på disse. Software for å programmere dysene er gratis. og man forlenger levetiden betraktelig ved å ha en flaske dyserens på tanken i ny og ned. Men om man ikke tenker å røre noe selv på bilen er ikke Mondeo det aller lureste nei. Men uansett hva man velger til 40 tusen eller lavere så må man forvente litt trøbbel Endret 8. april 2018 av Complexity Lenke til kommentar
cybervision_ Skrevet 8. april 2018 Del Skrevet 8. april 2018 40 tusen, da er du nede i gjørma og gambler. Du kan jo se om det finnes bensindrevet Hyundai i30 CW f.eks. Helt ok bil. Lenke til kommentar
Tullballj Skrevet 8. april 2018 Forfatter Del Skrevet 8. april 2018 Jeg tror jeg forsøker å holde liv i den gamle peugeoten min litt til i stedet for å bytte ut nå. Gir den noen uker og ser om den holder. Hvis ikke blir det en ny billigbil Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 8. april 2018 Del Skrevet 8. april 2018 Er nok lurt det. Ulempen med franske biler er at dem ofte har sære løsninger på ting, så får du hull i en vannslange kan det fort koste 8000kr for en ny med spesialkoblinger, mens det koster 200kr for en slange til en "normal" bil. Så vanskelig å holde kostnader nede med franske billigbiler. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 10. april 2018 Del Skrevet 10. april 2018 Er ikke særlig mye sære løsninger, men bare fortsett pratet så jeg kan kjøpe de billige som brukt bil 2 Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 10. april 2018 Del Skrevet 10. april 2018 Berlingoer er enkle å skru på og perfekt barnehagefrakter, shoppingbil og sementsekk-frakter. Minus er noe dårlig europavei-cruiser. Liker seg best under 80 Lenke til kommentar
toffo Skrevet 12. april 2018 Del Skrevet 12. april 2018 Støtter også Berlingo Multispace med de kravene. Ikke lett å finne noe holdbart til under 40k. Men Berlingo'en er enkel og ukomplisert og tåler å bli (mis)brukt. Får du tak i en 1.8 bensin, eller en facelift (2003+) er de også atskillig bedre lydisolert enn de første 1.4 og diesel. Et annet og litt mer anonymt alternativ i den prisklassen er nok Ford Focus II. Den har vist seg å holde jevnt god kvalitet og er god å kjøre. De fleste har litt rust i hjulhuset foran, men ingen ting alvorlig. Bør være atskillig billigere i drift enn Mondeo III.Som stort sett alle andre diesler fra denne perioden er dårlig vedlikehold/mye småkjøring drepen for turbo, partikkelfilter, dyser og andre kostbare saker, så bensin er et tryggere kjøp på slike kjørelengder hvis du ikke kjenner historikken godt. Lenke til kommentar
Tullballj Skrevet 12. april 2018 Forfatter Del Skrevet 12. april 2018 Hår hatt en Partner 1.9 diesel og en Berlingo 1.8 pre. facelift, og den fungerte ok. Litt småtull, men ikke noe alvorlig. Hadde de vel et års tid begge. Solgte de før EU. Fikk nesten samme for de som når jeg kjøpte de. Veldig billig bilhold. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå