Gå til innhold

Oppgradering - RAM og Skjermkort?

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har PCen som vist under, se utdrag under, eller link for detaljer.

Jeg spiller for det meste CS:GO, men sliter med dårlig FPS....

Vil det hjelpe/holde og samtidig være en god løsning å putte inn 8 GB ram ekstra eller bør jeg også oppgradere skjermkort?

Takk for hjelp :D

https://prisguiden.no/produkt/msi-ge72-2qc-080ne-235422#spesifikasjoner

Prosessor Prosessorserie Intel Core i5 Prosessormodell 4210U Prosessorkjerner 2 stk Prosessorhastighet 2.9 GHz

Minne/RAM Minne (inkludert) 8 GB Minne (maks) 16 GB Minnehastighet 1600 MHz Minnetype SO-DIMM (DDR3L) Minneplasser (ledige) 1 stk

Lagring Total lagringsplass 256 GB Lagringstype Solid State Drive (SSD) Optisk enhet DVD-brenner Omdreininger (Harddisk) 7200 RPM Antall SSD 1 stk Lagringsplass (SSD) 256 GB Minnekortleser   Type minnekort SD, SDHC, SDXC

Grafikkort Grafikkprosessor Nvidia GeForce GTX 960M

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva mener du med "dårlig FPS"?

CS:GO er relativt gammel og det er begrenset hvor mye den kan dra nytte av nyere maskinvare, og du kan jo alltids skru ned på innstillingene og rense maskinen :p

Men nei, med mindre gutta i multicom har bygd en maskin til deg så kan du ikke oppgradere cpu eller gpu. Mener å huske at CS:GO er mer cpu intensiv, men mulig jeg husker feil. Sette inn mer minne vil ikke nødvendigvis gi deg så mye mer da "hurtigminnet"  etter L cachene kun er for å oppbevare kjørende data. Minnet i seg selv driver ikke med behandling av data - til det må du gå til cpu/gpu.

Lenke til kommentar

Hva mener du med "dårlig FPS"?

CS:GO er relativt gammel og det er begrenset hvor mye den kan dra nytte av nyere maskinvare, og du kan jo alltids skru ned på innstillingene og rense maskinen :p

Men nei, med mindre gutta i multicom har bygd en maskin til deg så kan du ikke oppgradere cpu eller gpu. Mener å huske at CS:GO er mer cpu intensiv, men mulig jeg husker feil. Sette inn mer minne vil ikke nødvendigvis gi deg så mye mer da "hurtigminnet"  etter L cachene kun er for å oppbevare kjørende data. Minnet i seg selv driver ikke med behandling av data - til det må du gå til cpu/gpu.

cs gutta vil over 300 fps i 16v16 dm

cs nyter godt av raskere minne av det jeg har sett med ddr3.

Hei,

Jeg har PCen som vist under, se utdrag under, eller link for detaljer.

Jeg spiller for det meste CS:GO, men sliter med dårlig FPS....

Vil det hjelpe/holde og samtidig være en god løsning å putte inn 8 GB ram ekstra eller bør jeg også oppgradere skjermkort?

Takk for hjelp :D

https://prisguiden.no/produkt/msi-ge72-2qc-080ne-235422#spesifikasjoner

Prosessor Prosessorserie Intel Core i5 Prosessormodell 4210U Prosessorkjerner 2 stk Prosessorhastighet 2.9 GHz

Minne/RAM Minne (inkludert) 8 GB Minne (maks) 16 GB Minnehastighet 1600 MHz Minnetype SO-DIMM (DDR3L) Minneplasser (ledige) 1 stk

Lagring Total lagringsplass 256 GB Lagringstype Solid State Drive (SSD) Optisk enhet DVD-brenner Omdreininger (Harddisk) 7200 RPM Antall SSD 1 stk Lagringsplass (SSD) 256 GB Minnekortleser   Type minnekort SD, SDHC, SDXC

Grafikkort Grafikkprosessor Nvidia GeForce GTX 960M

ikke mye vits å gjøre så mye annet en å sjekke om alt av strømsparing er slått av.  både win å bios. 

tviler for du kan kjøre ram høyere en 1600mhz. å er du riktig heldig er de 8 GB som sitter i maskin i dag loddet på HK.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...