Gå til innhold

Slot-in DVDrom: CD-plate låst seg

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Uff! :smile:

1. prøv å høyreklikke på dvd'en i windows, og klikk eject... (det fubker ofte hvis ikke selve knappen på spilleren funker)

2. mer risikabelt: prøv å stappe en pinnsett inn og se om du får tak i cd'en?

3. Gi PC'en en klem eler et kyss, og trykk på knappen etterpå. Da gir den seg med engang.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-02 23:31, GeeZuZz skrev:

1. prøv å høyreklikke på dvd'en i windows, og klikk eject... (det fubker ofte hvis ikke selve knappen på spilleren funker)

3. Gi PC'en en klem eler et kyss, og trykk på knappen etterpå. Da gir den seg med engang.

Spør om ikke forslag nr.3 her er den mest effektive av de alle :grin:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-02 23:31, GeeZuZz skrev:

Spør om ikke forslag nr.3 her er den mest effektive av de alle :grin:

Lenke til kommentar

faktisk en gang jeg hadde satt inn hovedkort for første gang funka det ikke så kom broren til en kamerat for å fixe det.. han kobla noen ledninger men det hjalp ikke. til slutt la han bare en hånd på kabinettet og sa noen alalal luleua så prøvde han å starte pc`en og det funka !!! sikkert tilfeldig men man vet aldri :grin:

Lenke til kommentar

Mange kreative forslag ja...

Vel jeg tror det blir en runde med skrutrekkern,

jeg har godsnakket og kjelt for PC'en hele kvelden,

tilogmed kilt den litt på USB-porten uten resultat.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-03 02:01, aeon skrev:

Mange kreative forslag ja...

Vel jeg tror det blir en runde med skrutrekkern,

jeg har godsnakket og kjelt for PC'en hele kvelden,

tilogmed kilt den litt på USB-porten uten resultat.

Prøv en ispinne eller noe annet stivt, fest litt dobbelsidig tape på denne, prøv så.

Lenke til kommentar

Jepp, her ser vi nok på en kveld med skrujernet. Har begynt å mislike slot-in spillere selv etter noen runder med min egen pioneer. Du kan forresten prøve under boot. Denne med 'høyre-klikk | eject' kan også fungere i enkelte tilfeller

Lenke til kommentar

Hadde samme prob med cdspilleren i bilen tidligere, det blir vell ikke helt det samme men.....

Løsningen der var å enten prøve å putte i en ny plate for så trykke på eject eller å trykke eject mens cdspilleren var avslått.

hvis dette kan hjelpe deg blir jeg forbauset, :smile: men kanskje verdt et forsøk med den første i allefall.

Kan ikke si annet enn at jeg misliker slot-in etter diverse episoder :smile:

Lenke til kommentar

Ta for all del ikke å legg 2 dvd-plater i dvd-spilleren! Var dritnervøs da jeg åpnet opp lokket, tok tak i skuffen med Leatherman og dro... det fungerte ikke - bom fast! "Heldigvis" er det en liten sprekk (~2 cm) der du kan se dvd-platen(e). Brukte igjen Leatherman med litt papir, tok tak i dvd-platene og dro. Heldigvis gikk det bra :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-04 12:00, FauSt_ skrev:

Jepp, her ser vi nok på en kveld med skrujernet. Har begynt å mislike slot-in spillere selv etter noen runder med min egen pioneer. Du kan forresten prøve under boot. Denne med 'høyre-klikk | eject' kan også fungere i enkelte tilfeller

Nei Slot-in rocker grenseløst.

Har aldri opplevd noe som kan minne om et problem/ulempe) med slot-in før. (har hatt slot-ins i mange år nå)

Det ser mye stiligere ut, det går raskere å skifte CD :smile:, og du kan bruke den når pc'en ligger på gulvet. (når du roter innvendig)

Synes det er teit at det fremdeles lages skuffe CD spillere, siden jeg ikke kan se noen fordeler i det...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...