Martin Braathen Røise Skrevet 6. april 2018 Del Skrevet 6. april 2018 Norske kunder rammes av store problemer hos Office 365 Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 6. april 2018 Del Skrevet 6. april 2018 Jepp.. Går nok varmt på noen tastaturer hos MS nå. Lenke til kommentar
Fire Skrevet 6. april 2018 Del Skrevet 6. april 2018 Får logget på nå ser det ut til. Men "brukere med administratortilgang kan logge seg inn i adminpanelet og følge saksnummer MO133518". Nope. Man fikk ikke logget på noe, inkludert admin portalen. 1 Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 6. april 2018 Del Skrevet 6. april 2018 Ja, mellom jeg postet for 4 min siden og nå er det løst her også. Wohoo. Lenke til kommentar
sikotryne Skrevet 6. april 2018 Del Skrevet 6. april 2018 Ikke merket noe jeg ihvertfall, Azure portal og alt er som normalt og har vært det i hele dag. Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 6. april 2018 Del Skrevet 6. april 2018 (endret) Skapte problemer som ellers ikke hadde trengt å eksistere. Endret 6. april 2018 av zeebra Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 6. april 2018 Del Skrevet 6. april 2018 Hva mener du med det? Er noe bibeltolkning her som vi har gått glipp av? 1 Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 6. april 2018 Del Skrevet 6. april 2018 Glad vi fortsatt har hybridløsninger og ikke rene nettskyløsninger fra Microsoft nå, da fikk vi vertfall produsere noe selv om problemer også påvirket oss. 2 Lenke til kommentar
MultiGamerClub Skrevet 6. april 2018 Del Skrevet 6. april 2018 Fikk ikke logget inn på Azure / brukt panelet, men kansje fikset nå? :I Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 6. april 2018 Del Skrevet 6. april 2018 (endret) Hva mener du med det? Er noe bibeltolkning her som vi har gått glipp av? Hæ? Jeg mener at man fint kan ha office uten å logge seg inn på Microsoft sine servere og legge private ting og bedriftshemmeligheter hos Microsoft. Selv om Microsoft og alle andre insisterer på å legge selv unødvendige ting på nett. De insisterer også på at om man først skal samarbeide på nett må man gjøre dette på måter som gir Microsoft full tilgang og makt over brukerne, selv om dette teknisk sett er helt unødvendig. Dårlige løsninger som har skapt unødvendige problemer. Endret 6. april 2018 av zeebra Lenke til kommentar
Tore Rosander Skrevet 6. april 2018 Del Skrevet 6. april 2018 Jeg trodde poenget med skyen var at dersom det var problemer ved ett datasenter/server så ble du automatisk flyttet til ett annet. 2 Lenke til kommentar
Gjest Sletttet+98134 Skrevet 6. april 2018 Del Skrevet 6. april 2018 Nei nei, poenget med skyen er at den er trådløs. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 6. april 2018 Del Skrevet 6. april 2018 Jeg trodde poenget med skyen var at dersom det var problemer ved ett datasenter/server så ble du automatisk flyttet til ett annet. Hvordan skulle dette gå til, hvis det dataene ligger på det første senteret? Sånn jeg tolker det, er en sky et konsept der datalagring og prosesseringskapasitet kan økes sømløst. Man kjøper bare mer når man trenger det. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 6. april 2018 Del Skrevet 6. april 2018 (endret) Det hadde sikkert vært sånne problemer stadig vekk uten redundancy. For øvrig kan en software-feil kan ramme alle serverne samtidig, dersom de kjører samme software. Endret 6. april 2018 av Emancipate Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 7. april 2018 Del Skrevet 7. april 2018 De fleste som har migrert til Office 365/Azure har nok vesentlig lavere nedetid på de aktuelle tjenestene enn de hadde onprem. Sikkerheten er også høyere enn de fleste bedrifter kan skilte med (gitt riktig konfig). Er også tullete å snakke om lock-in i Azure når man for det første ikke trenger å kun kjøre MS-produkter, og man har full kontroll på dataene ned på disknivå om man vil ut av systemet. Vil man ha geo-redundancy koster det litt, men her var så vidt jeg forsto kun autentiseringstjenesten nede, så løsninger som ikke baserte seg på AzureAD eller federering var fortsatt tilgjengelig. 1 Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 7. april 2018 Del Skrevet 7. april 2018 Jeg trodde poenget med skyen var at dersom det var problemer ved ett datasenter/server så ble du automatisk flyttet til ett annet. "Skyen" er bare et annet ord for servere, som forsøker å tåkelegge og markedsføre dette under ett nytt konsept. Lenke til kommentar
digimator Skrevet 7. april 2018 Del Skrevet 7. april 2018 Jeg trodde poenget med skyen var at dersom det var problemer ved ett datasenter/server så ble du automatisk flyttet til ett annet. I dette tilfellet var det autentisering som var problemet, ikkje fysisk tilgjengelighet. Lenke til kommentar
digimator Skrevet 7. april 2018 Del Skrevet 7. april 2018 Ikke merket noe jeg ihvertfall, Azure portal og alt er som normalt og har vært det i hele dag. Problemet var med autentisering, og kun deler av kundemassen hadde problemet. Lenke til kommentar
Kimelimm Skrevet 7. april 2018 Del Skrevet 7. april 2018 Vi hadde flere kunder som opplevde dette, skapte "litt" baluba kan man si, hehe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå