Dillyduzit Skrevet 6. april 2018 Del Skrevet 6. april 2018 Bilen (VW Golf 1,6 TDI tidl. 2012) fikk seg en liten prøvelse her om dagen, parkerte bilen ved matbutikken (som også tilfeldigvis hadde et verksted i nærheten), og røyk/os begynte å komme opp fra panseret. Opplevde en olje/diesellukt litt tidligere, men registrerte dette som "mulig oppussing fra garasjeanlegget". Hentet en fyr fra verkstedet og kjørte frem bilen litt, fin dam med det vi trodde var olje (viste seg å være diesel) Bilen ble diagnosert med diesellekkasje fra returslange/dyse2, med mye mulig en klemme(?) ikke var skrudd godt nok fast. Jeg har lest og snakket med en dieselmekaniker (dog i australia) at dette er et vanlig problem på 1,6 TDI motorer. Bilen ser nå fin ut, ingen tegn til lekkasje, litt diesel var det oppe på selve motoren, men registerreimen var fin og tørr (Møller/Gromstad ville ta en ekstra titt, RSA mente at det kunne ha kommet fra en service i januar der mekanikerne ikke hadde skrudd på slangen godt nok) Spørsmålet; Er det noe jeg nå må passe på? Er det slik at det plutselig kan lekke og ting går fullstendig skeis, eller kommer det f.eks av ujevn vei, kjøreegenskaper etc? For det er vel ingen mulighet å forhindre at dette skjer? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 6. april 2018 Del Skrevet 6. april 2018 Temmelig vanskelig å svare deg på. Men kan være lurt å ta en titt på slangen og kansje se etter lekasjer når du er under der for å peile oljen og slikt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå