Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Diesellekkasje dyse 2/returslange


Anbefalte innlegg

Bilen (VW Golf 1,6 TDI tidl. 2012) fikk seg en liten prøvelse her om dagen, parkerte bilen ved matbutikken (som også tilfeldigvis hadde et verksted i nærheten), og røyk/os begynte å komme opp fra panseret. Opplevde en olje/diesellukt litt tidligere, men registrerte dette som "mulig oppussing fra garasjeanlegget". Hentet en fyr fra verkstedet og kjørte frem bilen litt, fin dam med det vi trodde var olje (viste seg å være diesel) 

 

Bilen ble diagnosert med diesellekkasje fra returslange/dyse2, med mye mulig en klemme(?) ikke var skrudd godt nok fast. Jeg har lest og snakket med en dieselmekaniker (dog i australia) at dette er et vanlig problem på 1,6 TDI motorer. Bilen ser nå fin ut, ingen tegn til lekkasje, litt diesel var det oppe på selve motoren, men registerreimen var fin og tørr (Møller/Gromstad ville ta en ekstra titt, RSA mente at det kunne ha kommet fra en service i januar der mekanikerne ikke hadde skrudd på slangen godt nok) 

 

Spørsmålet; 

Er det noe jeg nå må passe på? Er det slik at det plutselig kan lekke og ting går fullstendig skeis, eller kommer det f.eks av ujevn vei, kjøreegenskaper etc? For det er vel ingen mulighet å forhindre at dette skjer? 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...