Azton Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 (endret) Jeg ville valgt 9600XT kortet Endret 13. desember 2003 av Azton Lenke til kommentar
n1tro Skrevet 13. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2003 Hvordan er Dual-head funksjonen på disse to kortene? Og eventuelt bildekvalitet? Jeg kjører to skjermer nå på et litt eldre Matrox kort. Dualhead funksjonen funker flott, men grafikkytelsen er heller laber.. Lenke til kommentar
VincentYa Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Gjerne skaff deg et TI4600 kort nå men se ikke bort i fra å måtte bytte når Doom3 og HL2 kommer. ehhhh litt dumt sagt.. kjøp deg heller xt kort ettersom det er et kort som er sponsa av half life og meninga for half life 2 at den skal klare det.. så jeg sier skaff deg xt den er mer retta framover Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 GeForce Ti-4600 ligger nok flere hakk foran Radeon 9600XT i DX8 (DirectX 8) applikasjoner og lavere, mens de er noenlunde like i DX9 applikasjoner, kanskje 9600XT et lite hakk bedre her. Tatt i betraktning at Ti-4600-kortet er brukt, samt at Radeon 9600XT er hardwarekompatibelt med DX9 ville jeg gått for Radeon 9600XT, men tror du vil bli fornøyd uansett hvilket du går for. Ytelsen har blitt en del bedre med nyere drivere, spesielt i UT2003. Det er ikke mange D3D spill der GF4Ti er raskere, selv uten AA/AF. http://www.hardware.fr/articles/468/page1.html Lenke til kommentar
n1tro Skrevet 13. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2003 (endret) http://www.hardware.fr/articles/468/page1.html Nå var det jo ikke veldig mange referanser til GF4 Ti4600 i den linken.. Ikke skjønner jeg mye fransk heller Endret 13. desember 2003 av [BL]NiTro Lenke til kommentar
insider Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Jeg ville valgt 9600XT kortet ja, 9600xt er m,ye bedre i dx9 applikasjoener Lenke til kommentar
TomWhittaker Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Angående den testen, er ikke Tom's Hardware kjent for å favorisere nVidia da?! Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 Jo, det er vel allment kjent at markedsavdelingene til Intel og Nvidia har et ord med i laget når Thomas Pabst & Co skriver artikler. Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 GeForce Ti-4600 ligger nok flere hakk foran Radeon 9600XT i DX8 (DirectX 8) applikasjoner og lavere, mens de er noenlunde like i DX9 applikasjoner, kanskje 9600XT et lite hakk bedre her. Tatt i betraktning at Ti-4600-kortet er brukt, samt at Radeon 9600XT er hardwarekompatibelt med DX9 ville jeg gått for Radeon 9600XT, men tror du vil bli fornøyd uansett hvilket du går for. Ytelsen har blitt en del bedre med nyere drivere, spesielt i UT2003. Det er ikke mange D3D spill der GF4Ti er raskere, selv uten AA/AF. http://www.hardware.fr/articles/468/page1.html GeForce Ti-4600 ligger et hakk foran i DX8 applikasjoner og lavere, uten AA/AF selvfølgelig. DX9 er Radeon 9600XT bedre, kanskje flere hakk har jeg funnet ut etter litt granskning på nettet i går, men grusing/utklassing er det ikke snakk om. Den testen som linken fører til inkluderer ikke et Ti-4600, men et Ti-4200 som jeg tilfeldigvis har. Forskjellen mellom disse kortene er ved større oppløsninger ofte stor, spesielt hvis det er et Ti-4200-kort som kjører på 250/444, slikt mitt gjør. Jeg spiller NFS Underground (som er et DX9-spill) på 1280x1024 med alle detaljer på maks (minus light trails, motion blur, AA og AF som står av) med en gjennomsnittelig FPS på mellom 37 og 40 avhengig av bane (målt med Fraps). Andre specs: P4 2,53 GHz, 512 MB minne og et vemmelig m-ATX hovedkort basert på SiS 651 brikkesettet. Dette er behagelig å spille med og jeg merker forskjell kun i ekstreme situasjoner, fra lavere oppløsninger, så GF Ti-serien er fremdeles mer enn brukbart. Men uansett er vi jo enige! Som jeg sa ville jeg gått for et Radeon9600XT, men får han Ti-4600 for 800 kr. så hvoirfor ikke? Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Jeg spiller NFS Underground (som er et DX9-spill) på 1280x1024 med alle detaljer på maks (minus light trails, motion blur, AA og AF som står av) med en gjennomsnittelig FPS på mellom 37 og 40 avhengig av bane (målt med Fraps). Andre specs: P4 2,53 GHz, 512 MB minne og et vemmelig m-ATX hovedkort basert på SiS 651 brikkesettet. Dette er behagelig å spille med og jeg merker forskjell kun i ekstreme situasjoner, fra lavere oppløsninger, så GF Ti-serien er fremdeles mer enn brukbart. Hvor har du ifra at NFS:U er et DX9 spill? Jeg har ikke fått prøvd spillet selv ennå men fra det jeg har hørt er det ganske CPU begrenset. Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Jeg spiller NFS Underground (som er et DX9-spill) på 1280x1024 med alle detaljer på maks (minus light trails, motion blur, AA og AF som står av) med en gjennomsnittelig FPS på mellom 37 og 40 avhengig av bane (målt med Fraps). Andre specs: P4 2,53 GHz, 512 MB minne og et vemmelig m-ATX hovedkort basert på SiS 651 brikkesettet. Dette er behagelig å spille med og jeg merker forskjell kun i ekstreme situasjoner, fra lavere oppløsninger, så GF Ti-serien er fremdeles mer enn brukbart. Hvor har du ifra at NFS:U er et DX9 spill? Jeg har ikke fått prøvd spillet selv ennå men fra det jeg har hørt er det ganske CPU begrenset. System Requirements:Windows 98, 98 Second Edition, ME, 2000 Professional, XP Professional, or XP Home operating system Intel Pentium III (or compatible) CPU running at 700Mhz or higher 32MB DirectX 9 compatible video card (Geforce2 or higher) using a supported chipset (see below) 128MB of RAM (256 MB using Windows 2000 or XP or to play Online) DirectX compatible sound card 2 GB of HD space 8X CD-ROM Network card for broadband or connectivity This game requires DirectX 9.0 Mulig det er CPU begrenset, jeg har ikke hørt hverken det ene eller det andre. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 (endret) Det at spillet krever DirectX9 betyr ikke at det er et dx9-spill. Med dx9-spill så menes det at spillet benytter seg av D3D9 funksjoner. Max Payne 2 krever f.eks også DX9, men det er den samme dx8 motoren fra 1'ern som er brukt. Grunnen til MP2 krever dx9 er at dem da slapp å kvalitet sikre spillet på både dx8 og dx9. EDIT: Får du stor ytelse forskjell fra 1024x768 til 1280*1024? Endret 15. desember 2003 av MistaPi Lenke til kommentar
Snorre123 Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 32MB DirectX 9 compatible video card (Geforce2 or higher) Hvis det skulle være et på bevis på at NFSU er et DX9 spill, så sier du samtidig at Geforce 2 er et DX9 kort . Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Jeg mener absolutt at GF4Ti4600 kortet holder til alle spill nå. Har ikke merket problemer i andre spill utenom Mafia(krevde vanvittig mye), som det er en stund siden kom ut. Mafia som krevde mye? Det gikk da fint på gamlepc'n min, XP1700+ og GF4 ti4200. No problem med 1280x1024, 32bit og eyecandy på!? Det gikk fint å spille det på min og, med 1152*864 Quincux AA og 4x Antistrophic, men frameraten var/er på langt nært så høy som i andre spill. Lenke til kommentar
qwert Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 (endret) Anandtech publiserte en test i dag med både 9600PRO, 9600XT og et Ti4200. 9600 slår 4200 over hele linja (bortsett fra Neverwinter Nights), i varierende grad fra ganske lite til veldig mye. Legger man til 15% på 4200s score, så kunne vel et 4600 'utlignet' mot et 9600PRO i situasjoner *uten* AA/AF. Burde kunne gi en god pekepinn. Endret 15. desember 2003 av qwert Lenke til kommentar
SpaKonG Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 ti4600 og radeon 9600xt er ganske like i dx8, men i dx9 er 4600 ubrukelig,(ikke regn med spill som bare krever dx9 på software, som f.eks nfsu) jeg hadde ti4600 for over et år siden,etter det hadde jeg radeon 9500pro og fikk bedre ytelse i dx8 3dmark01, 9500pro: 13200p (xp2500+)1,8Ghz@2,3Ghz, boxed-vifte 3dmark01, ti4600: 12400p (xp2500+)1,8GHz@2,45GHz,bedre kjøling men 3dnark er jo ikke alt, jag hadde høyere frames i dei fleste spillene, ut2003, ut2, fifa 2002/2003, mafia, serius sam2, max payne, flight sim02 osv... Og siden radeon 9500pro og 9600xt er ganske like i ytelsen, brukte jeg det til å sammenligne med, Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Det at spillet krever DirectX9 betyr ikke at det er et dx9-spill. Med dx9-spill så menes det at spillet benytter seg av D3D9 funksjoner. Max Payne 2 krever f.eks også DX9, men det er den samme dx8 motoren fra 1'ern som er brukt. Grunnen til MP2 krever dx9 er at dem da slapp å kvalitet sikre spillet på både dx8 og dx9. EDIT: Får du stor ytelse forskjell fra 1024x768 til 1280*1024? Beklager, da har jeg feiltolket dette med DX9 hardware og software støtte Får ikke spesielt mye høyere FPS med 1024x768 i forhold til 1280x1024. Etter å ha gjort noen målinger der varierer det mellom rundt 2-6 FPS avhengig av bane, og min egen kjøring naturligvis. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Får ikke spesielt mye høyere FPS med 1024x768 i forhold til 1280x1024. Etter å ha gjort noen målinger der varierer det mellom rundt 2-6 FPS avhengig av bane, og min egen kjøring naturligvis. Da er du ganske CPU/system begrenset. Hvis du vil kan du nok bruke AA uten at det går mye utover ytelsen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå