NTB - digi Skrevet 6. april 2018 Del Skrevet 6. april 2018 Forbrukerrådet ber Datatilsynet undersøke Facebook Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 6. april 2018 Del Skrevet 6. april 2018 Jeg er litt spent på denne delen med "uten samtykke". Slik jeg husker Facebooks bruksvilkår gir man dem ganske brede fullmakter allerede når man begynner bruke tjenesten. Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 6. april 2018 Del Skrevet 6. april 2018 (endret) Men hvor mange leser de, I Windows 10 kan Microsoft lese alle dine dokumenter, se dine bilder og de har keylogger installert samt at du har samtykket til at de kan overlevere alle data til 3. part uten å spesifisere hvem det er. Hvis du ikke tror meg les vilkårene til Windows når du installerer dritten. Endret 6. april 2018 av Maxopp Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 7. april 2018 Del Skrevet 7. april 2018 Og facebook gir du lisens til å bruke alle dine bilder og gi dem videre, de scanner alle dine dokumenter for informasjon om deg og de lagrer hva du begynner å skrive selv om du ikke poster det. Så mye av det samme som du nevner, men faktisk kun med den intensjonen å selge informasjonen om nettopp deg, ikke for debugging eller statistikk. Med slike vilkår er det jammen interessant hva som gjøres utenfor samtykke. Skyggekontoer er jo utenfor samtykke, hvis man sier at oppkoblingsinformasjon tilhører brukeren og ikke nettstedene. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 7. april 2018 Del Skrevet 7. april 2018 Men hvor mange leser de, I Windows 10 kan Microsoft lese alle dine dokumenter, se dine bilder og de har keylogger installert samt at du har samtykket til at de kan overlevere alle data til 3. part uten å spesifisere hvem det er. Hvis du ikke tror meg les vilkårene til Windows når du installerer dritten. Her er EULA'en. Hvor står det du påstår? https://www.microsoft.com/en-us/Useterms/Retail/Windows/10/UseTerms_Retail_Windows_10_English.htm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå