Kinski Skrevet 6. april 2018 Rapporter Del Skrevet 6. april 2018 Man kan snakke så mye man bare vil om sikkerhetskopiering o.l., men internettadressene under kategorien "Logg" er kun midlertidige og blir derfor ikke lagret. Ekstra irriterende er det også at det ikke finnes en mappe en kan gå inn på og ta kopi av dem. Etter min mening burde det være en mulighet for å lagre historikken permanent for de som ønsker det, og deretter slette denne informasjonen fra tid til annen etter eget initiativ. At loggen har så lett for å slettes er et sterkt irritasjonsmoment. Uansett, hadde en del jeg hadde åpnet i løpet av de siste par dager, og planla å lese gjennom de resterende i dag. Fikk beskjed om at "Windows ikke avsluttet på skikkelig måte", og da jeg endelig kom inn var hele historikken slettet. Å finne disse sidene igjen er totalt umulig for min del. Loggen er eneste mulighet, men den er altså slettet. Lange instruksjonsmanualer på engelsk er bortkastet så lenge de viser til navn på mapper og filer som heter noe helt annet på engelsk enn norsk. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 6. april 2018 Rapporter Del Skrevet 6. april 2018 (endret) Hvilken historikk og logg er det du er ute etter ? Og hva er det du ser i når du leste igjennom , hvilken mappe og path ? Det kommer ikke frem av posten din. Hva mener du med «internettadressene under kategorien "Logg"» ? Kan du utdype . Endret 6. april 2018 av syar2003 Lenke til kommentar
Kinski Skrevet 6. april 2018 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. april 2018 Jeg forsøker ganske enkelt å finne igjen de nettsidene jeg hadde oppe da maskinen ble avslått. Vanligvis kan det hentes frem igjen ved å klikke på "gjenopprett forrige økt", men ikke denne gangen. Hele loggen er slettet, fra og med i går til hele fire uker bak i tid, som er innstillingen jeg har satt den til. Men jeg er kun ute etter de jeg hadde oppe da maskinen ble avskrudd. «internettadressene under kategorien "Logg"»? Trodde det var klart. Har du f.eks. besøkt diskusjon.no i dag, kan du klikke på loggen og finne ut ikke bare adressen til nettsiden, men til og med hvilke tråder du har besøkt. Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 6. april 2018 Rapporter Del Skrevet 6. april 2018 Når du poster i windows katalogen er det litt å tro at du snakker om en windows log, det du er ute etter er loggen i nettleseren. Hvis du bruker edge eller internet explorer ligger loggen i denne filen: C:\brukere\<brukernavn>\AppData\Local\Microsoft\Windows\WebCache\WebCacheV01.dat Filen er dessverre ikke lesbare for mennesker så du må ha ett program for å tolke filen, for dette har jeg ingen forslag dessverre. For andre nettlesere kan det være andre steder. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 6. april 2018 Rapporter Del Skrevet 6. april 2018 Hvorfor da ikke sørge for at du har browser history lagt opp til antall dager. Open last used er ikke samme som history og hvorfor det ikke funker noen ganger kan jeg ikke si noe om. Chrome See your full web history Your History page shows the websites you've visited on Chrome in the last 90 days. It doesn’t store pages from secure websites, pages you've visited in Incognito mode, or pages you've already deleted from your browsing history. 1. On your computer, open Chrome. 2. At the top right, click More More. 3. Click History and then History. Firefox Current Firefox versions keep a maximum number of visited page and do not have a time limit for the history. You can see the current value of this maximum as the value of the read-only pref places.history.expiration.transient_current_max_pages on the about:config page. When it comes to Sync then things are different: Synced history expires in 60 days (2 months) and synced tabs expire in 7 days and have a maximum payload (20-28 kb: long URLs have effect). IE https://www.howtogeek.com/127628/how-to-change-how-long-internet-explorer-keeps-a-list-of-sites-you-have-visited/ Default er 20 dager EDGE Deler history innstilling med IE - Control Panel - Internet Options Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå