Gå til innhold

Slaget om Azeroth braker løs i august


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gjesp....zzzzz!

 

Du vet at du ikke ikke lese og kommentere artikler du ikke bryr deg om?

 

 

 

Vent, slaget om Azeroth starter i august?

Hva i helvete har disse orkene, menneskene osv holdt på med de siste 14 årene, om ikke sloss for Azeroth?

 

Det er vel mer bokstavelig nå enn tidligere, siden det vi blir å sloss over er selve livsblodet til planeten vi lever på. 

Endret av Vegard#
Lenke til kommentar

Var gira på denne utvidelsen, særlig med lovnaden om Warfronts og det nye World PvP-systemet. Men så annonserte de at Warfronts er ene og alene beregnet for PvE-entusiasten, men at PvP kan bli en mulighet senere, hvis det lar seg gjøre. Med andre ord, enda et segment av spillet, som er beregnet for PvE/RP, som Blizzard gjør et halvhjertet forsøk på å lage en PvP-modus av, men som ALDRI fungerer. Og når det slår feil, så "slomper" de sammen en "fix", eller bare lar det ligge og dø. Ashran er det siste "forsøket" som kommer til minnes. Det heter Warcraft, og har alltid vært basert på Orcs vs Humans, med noen sidesprang inn i mellom. Men slik det er nå kan de skifte navn til World of Lorecraft, eller World of Idlecraft. Det har mistet all sjarm, og er like livlig som en muggen potet.

Lenke til kommentar

Var gira på denne utvidelsen, særlig med lovnaden om Warfronts og det nye World PvP-systemet. Men så annonserte de at Warfronts er ene og alene beregnet for PvE-entusiasten, men at PvP kan bli en mulighet senere, hvis det lar seg gjøre. Med andre ord, enda et segment av spillet, som er beregnet for PvE/RP, som Blizzard gjør et halvhjertet forsøk på å lage en PvP-modus av, men som ALDRI fungerer. Og når det slår feil, så "slomper" de sammen en "fix", eller bare lar det ligge og dø. Ashran er det siste "forsøket" som kommer til minnes. Det heter Warcraft, og har alltid vært basert på Orcs vs Humans, med noen sidesprang inn i mellom. Men slik det er nå kan de skifte navn til World of Lorecraft, eller World of Idlecraft. Det har mistet all sjarm, og er like livlig som en muggen potet.

World of Warcraft har vel aldri vært et godt spill.

Mange liker å spille det, men et godt spill kan det ikke kalles.

 

Nytt quest: Drep 12 red bandits

Lever quest: 800XP +5 sølv

Nytt quest: Drep 8 drager

Lever quest: 1100XP + 7 sølv

Nytt quest: Få tak i 5 ulvekjøtt (slippes av ulver når de drepes). 17 ulver drept.

Lever quest: 900XP 8 sølv + et sverd med dårligere stats enn det man allerede har

Nytt quest: Drep 15 Murlocs

Lever quest: 1200XP + velg en item

Nytt quest: Gå i instance og redd landsbyen (det eneste man gjør er å drepe monstere inni huler istedenfor ute)

Lever quest: Velg en item

 

 

Dette er nesten alt World of Warcraft har å by på.

Spilte min første character opp til level 30 og orket ikke mer. 70 timer med grinding.

Ventet så i 6 år før jeg nylig spilte en ny character (vanilla) opp til level 32. Gav opp da jeg ikke orket mer grinding etter 80 timer.

 

Det kan være gøy frem til level 30 når man stadig får bedre items og nye spells, men så skjer det veldig lite føler jeg. Må grinde i timesvis bare for en ekstra level og items som er 5% bedre enn forrige level.

 

Hvordan folk kan spille til level 60 (vanilla) og deretter spille 2000 timer og kun gjøre det samme om og om igjen er utenfor min forståelse.

 

Kan ikke uttale meg om annet enn Vanilla. Men ser at verdensrekorden på å nå level 100 på moderne WoW er under 3 timer. Og dette er vel fordi de har endret spillet så leveling går ekstremt mye raskere. Men da forsvinner jo litt av poenget igjen for da får man så mye nytt så fort at man ikke får satt seg inn i det omtrent.

Endret av IceBlitz
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Var gira på denne utvidelsen, særlig med lovnaden om Warfronts og det nye World PvP-systemet. Men så annonserte de at Warfronts er ene og alene beregnet for PvE-entusiasten, men at PvP kan bli en mulighet senere, hvis det lar seg gjøre. Med andre ord, enda et segment av spillet, som er beregnet for PvE/RP, som Blizzard gjør et halvhjertet forsøk på å lage en PvP-modus av, men som ALDRI fungerer. Og når det slår feil, så "slomper" de sammen en "fix", eller bare lar det ligge og dø. Ashran er det siste "forsøket" som kommer til minnes. Det heter Warcraft, og har alltid vært basert på Orcs vs Humans, med noen sidesprang inn i mellom. Men slik det er nå kan de skifte navn til World of Lorecraft, eller World of Idlecraft. Det har mistet all sjarm, og er like livlig som en muggen potet.

World of Warcraft har vel aldri vært et godt spill.

Mange liker å spille det, men et godt spill kan det ikke kalles.

 

Nytt quest: Drep 12 red bandits

Lever quest: 800XP +5 sølv

Nytt quest: Drep 8 drager

Lever quest: 1100XP + 7 sølv

Nytt quest: Få tak i 5 ulvekjøtt (slippes av ulver når de drepes). 17 ulver drept.

Lever quest: 900XP 8 sølv + et sverd med dårligere stats enn det man allerede har

Nytt quest: Drep 15 Murlocs

Lever quest: 1200XP + velg en item

Nytt quest: Gå i instance og redd landsbyen (det eneste man gjør er å drepe monstere inni huler istedenfor ute)

Lever quest: Velg en item

 

 

Dette er nesten alt World of Warcraft har å by på.

Spilte min første character opp til level 30 og orket ikke mer. 70 timer med grinding.

Ventet så i 6 år før jeg nylig spilte en ny character (vanilla) opp til level 32. Gav opp da jeg ikke orket mer grinding etter 80 timer.

 

Det kan være gøy frem til level 30 når man stadig får bedre items og nye spells, men så skjer det veldig lite føler jeg. Må grinde i timesvis bare for en ekstra level og items som er 5% bedre enn forrige level.

 

Hvordan folk kan spille til level 60 (vanilla) og deretter spille 2000 timer og kun gjøre det samme om og om igjen er utenfor min forståelse.

 

Kan ikke uttale meg om annet enn Vanilla. Men ser at verdensrekorden på å nå level 100 på moderne WoW er under 3 timer. Og dette er vel fordi de har endret spillet så leveling går ekstremt mye raskere. Men da forsvinner jo litt av poenget igjen for da får man så mye nytt så fort at man ikke får satt seg inn i det omtrent.

Å si at wow aldri har vært et bra spill blir vel litt vagt. Det kan hende det ikke er et bra spill for deg som ikke liker den sjangeren. Men når et mmo har hatt så mange brukere over så mange år, og fortsatt er ganske populært så er det jo et bra spill.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Var gira på denne utvidelsen, særlig med lovnaden om Warfronts og det nye World PvP-systemet. Men så annonserte de at Warfronts er ene og alene beregnet for PvE-entusiasten, men at PvP kan bli en mulighet senere, hvis det lar seg gjøre. Med andre ord, enda et segment av spillet, som er beregnet for PvE/RP, som Blizzard gjør et halvhjertet forsøk på å lage en PvP-modus av, men som ALDRI fungerer. Og når det slår feil, så "slomper" de sammen en "fix", eller bare lar det ligge og dø. Ashran er det siste "forsøket" som kommer til minnes. Det heter Warcraft, og har alltid vært basert på Orcs vs Humans, med noen sidesprang inn i mellom. Men slik det er nå kan de skifte navn til World of Lorecraft, eller World of Idlecraft. Det har mistet all sjarm, og er like livlig som en muggen potet.

World of Warcraft har vel aldri vært et godt spill.

Mange liker å spille det, men et godt spill kan det ikke kalles.

 

Nytt quest: Drep 12 red bandits

Lever quest: 800XP +5 sølv

Nytt quest: Drep 8 drager

Lever quest: 1100XP + 7 sølv

Nytt quest: Få tak i 5 ulvekjøtt (slippes av ulver når de drepes). 17 ulver drept.

Lever quest: 900XP 8 sølv + et sverd med dårligere stats enn det man allerede har

Nytt quest: Drep 15 Murlocs

Lever quest: 1200XP + velg en item

Nytt quest: Gå i instance og redd landsbyen (det eneste man gjør er å drepe monstere inni huler istedenfor ute)

Lever quest: Velg en item

 

 

Dette er nesten alt World of Warcraft har å by på.

Spilte min første character opp til level 30 og orket ikke mer. 70 timer med grinding.

Ventet så i 6 år før jeg nylig spilte en ny character (vanilla) opp til level 32. Gav opp da jeg ikke orket mer grinding etter 80 timer.

 

Det kan være gøy frem til level 30 når man stadig får bedre items og nye spells, men så skjer det veldig lite føler jeg. Må grinde i timesvis bare for en ekstra level og items som er 5% bedre enn forrige level.

 

Hvordan folk kan spille til level 60 (vanilla) og deretter spille 2000 timer og kun gjøre det samme om og om igjen er utenfor min forståelse.

 

Kan ikke uttale meg om annet enn Vanilla. Men ser at verdensrekorden på å nå level 100 på moderne WoW er under 3 timer. Og dette er vel fordi de har endret spillet så leveling går ekstremt mye raskere. Men da forsvinner jo litt av poenget igjen for da får man så mye nytt så fort at man ikke får satt seg inn i det omtrent.

Beklager, men jeg sliter med å ta deg seriøst.

 

Du sier WoW ikke er et bra spill? Det er sikkert et av de beste spillene som noen gang har blitt laget. Mitt utsagn tidligere var min egne objektive holdning til Spiller mot spiller innholdet i spillet. Spillet i seg selv er veldig bra. Det er så mange folk som har spilt det spillet der (totalt), at alt annet ute på markedet skygges over. Nei, det er kanskje ikke det mest populære spillet der ute pr dags dato, men det holder fortsatt koken etter 14 år.

 

Og at du sier at det ikke er noen variasjon i spillet. At alt går ut på å "drep 15 Murlocs", "drep 20 red bandits". Og så sier du også at du har spilt til rundt lvl 30+? Du har med andre ord spilt 2% av spillet. Pluss.. hvis du bruker 70 timer fram til level 30. Vel.. da er det ikke rart du går lei, for det må bety at du tar det "meeeget good tid".

 

Jeg sier ikke dette for å være stygg. Men det blir litt feil å bedømme et spill ut i fra 2% av innholdet. Det blir som å lese 2 sider av en bok, for så å påstå at den er dårlig. Eller se 5 min av en film, og si at den er dårlig.

 

Grunnen til at folk har klart å nå level 100 så kjapt er i de fleste tilfeller "misbruk av mechanics" (mob tagging), XP boost (300% buff), Heirlooms (Account bound gear som scaler til level, og som gir noen prosent ekstra XP pr bit med gear) og/eller RAF (recruit a friend, som tidligere ga 300% XP). Disse er da 0,001% av spillerne, og kan ikke akkurat tas med i en betraktning av hvordan det er å spille spillet. Pluss.. du sa nettopp at du mislikte "grindingen", så det burde vell være midt i blinken for deg at det nå gå litt kjappere?

 

Vanilla var konsentrert mye rundt opplevelsen med å nå levl 60. Legion (slik som det er nå) er mer opptatt av historien. Det er mange egne små "cutscenes" i mellom "main story" questene, som lar hvem som helst bli med på en liten bit av historien i Warcraft. Hvor, tidligere, det bare var de aller meste ihuga "nerdene" som faktisk fikk med seg alt. Dette gjør at ting "speedes" opp en del i forhold til hvordan det pleide å være.

 

Så til de av dere som ikke har spilt WoW enda, og som liker spill med god story. Så anbefaler jeg WoW på det sterkeste. Ikke for å delta i en guild og raide osv. Men bare for å spille gjennom spillet og få med seg alle de kule plassene, karakterene og bare spillet generelt.

 

- B

Lenke til kommentar

 

Var gira på denne utvidelsen, særlig med lovnaden om Warfronts og det nye World PvP-systemet. Men så annonserte de at Warfronts er ene og alene beregnet for PvE-entusiasten, men at PvP kan bli en mulighet senere, hvis det lar seg gjøre. Med andre ord, enda et segment av spillet, som er beregnet for PvE/RP, som Blizzard gjør et halvhjertet forsøk på å lage en PvP-modus av, men som ALDRI fungerer. Og når det slår feil, så "slomper" de sammen en "fix", eller bare lar det ligge og dø. Ashran er det siste "forsøket" som kommer til minnes. Det heter Warcraft, og har alltid vært basert på Orcs vs Humans, med noen sidesprang inn i mellom. Men slik det er nå kan de skifte navn til World of Lorecraft, eller World of Idlecraft. Det har mistet all sjarm, og er like livlig som en muggen potet.

World of Warcraft har vel aldri vært et godt spill.

Mange liker å spille det, men et godt spill kan det ikke kalles.

 

Nytt quest: Drep 12 red bandits

Lever quest: 800XP +5 sølv

Nytt quest: Drep 8 drager

Lever quest: 1100XP + 7 sølv

Nytt quest: Få tak i 5 ulvekjøtt (slippes av ulver når de drepes). 17 ulver drept.

Lever quest: 900XP 8 sølv + et sverd med dårligere stats enn det man allerede har

Nytt quest: Drep 15 Murlocs

Lever quest: 1200XP + velg en item

Nytt quest: Gå i instance og redd landsbyen (det eneste man gjør er å drepe monstere inni huler istedenfor ute)

Lever quest: Velg en item

 

 

Dette er nesten alt World of Warcraft har å by på.

Spilte min første character opp til level 30 og orket ikke mer. 70 timer med grinding.

Ventet så i 6 år før jeg nylig spilte en ny character (vanilla) opp til level 32. Gav opp da jeg ikke orket mer grinding etter 80 timer.

 

Det kan være gøy frem til level 30 når man stadig får bedre items og nye spells, men så skjer det veldig lite føler jeg. Må grinde i timesvis bare for en ekstra level og items som er 5% bedre enn forrige level.

 

Hvordan folk kan spille til level 60 (vanilla) og deretter spille 2000 timer og kun gjøre det samme om og om igjen er utenfor min forståelse.

 

Kan ikke uttale meg om annet enn Vanilla. Men ser at verdensrekorden på å nå level 100 på moderne WoW er under 3 timer. Og dette er vel fordi de har endret spillet så leveling går ekstremt mye raskere. Men da forsvinner jo litt av poenget igjen for da får man så mye nytt så fort at man ikke får satt seg inn i det omtrent.

Leveling systemet har blitt oppdatert og det er nå vanskeligere og tar lengre tid for å levle 1-110

Den forrige ''verdensrekorden'' gjelder for WoD altså den forrige x-pac

Med 7.3.5 så skjedde følgende med systemet:

Alle mobs ble buffet med mer skade og liv

xp som kreves fra 1-110 har økt ganske høyt, med det første høye peaket fra level 30-40 ish

Heirlooms (Gear du får ekstra xp og er generelt bedre en alt annet) har fått en ganske stor nerf i forhold til for streke de er, men ikke xp'en du får.

RAF (Recruit a Friend) har blitt tonet ned en god del og du får nå 50% Mer xp i stedet for 250% mer xp når du spiller og ''RAFER'' en venn.

Lenke til kommentar

 

Var gira på denne utvidelsen, særlig med lovnaden om Warfronts og det nye World PvP-systemet. Men så annonserte de at Warfronts er ene og alene beregnet for PvE-entusiasten, men at PvP kan bli en mulighet senere, hvis det lar seg gjøre. Med andre ord, enda et segment av spillet, som er beregnet for PvE/RP, som Blizzard gjør et halvhjertet forsøk på å lage en PvP-modus av, men som ALDRI fungerer. Og når det slår feil, så "slomper" de sammen en "fix", eller bare lar det ligge og dø. Ashran er det siste "forsøket" som kommer til minnes. Det heter Warcraft, og har alltid vært basert på Orcs vs Humans, med noen sidesprang inn i mellom. Men slik det er nå kan de skifte navn til World of Lorecraft, eller World of Idlecraft. Det har mistet all sjarm, og er like livlig som en muggen potet.

World of Warcraft har vel aldri vært et godt spill.

Mange liker å spille det, men et godt spill kan det ikke kalles.

 

Nytt quest: Drep 12 red bandits

Lever quest: 800XP +5 sølv

Nytt quest: Drep 8 drager

Lever quest: 1100XP + 7 sølv

Nytt quest: Få tak i 5 ulvekjøtt (slippes av ulver når de drepes). 17 ulver drept.

Lever quest: 900XP 8 sølv + et sverd med dårligere stats enn det man allerede har

Nytt quest: Drep 15 Murlocs

Lever quest: 1200XP + velg en item

Nytt quest: Gå i instance og redd landsbyen (det eneste man gjør er å drepe monstere inni huler istedenfor ute)

Lever quest: Velg en item

 

 

Dette er nesten alt World of Warcraft har å by på.

Spilte min første character opp til level 30 og orket ikke mer. 70 timer med grinding.

Ventet så i 6 år før jeg nylig spilte en ny character (vanilla) opp til level 32. Gav opp da jeg ikke orket mer grinding etter 80 timer.

 

Det kan være gøy frem til level 30 når man stadig får bedre items og nye spells, men så skjer det veldig lite føler jeg. Må grinde i timesvis bare for en ekstra level og items som er 5% bedre enn forrige level.

 

Hvordan folk kan spille til level 60 (vanilla) og deretter spille 2000 timer og kun gjøre det samme om og om igjen er utenfor min forståelse.

 

Kan ikke uttale meg om annet enn Vanilla. Men ser at verdensrekorden på å nå level 100 på moderne WoW er under 3 timer. Og dette er vel fordi de har endret spillet så leveling går ekstremt mye raskere. Men da forsvinner jo litt av poenget igjen for da får man så mye nytt så fort at man ikke får satt seg inn i det omtrent.

Vet ikke om du er seriøs men om du er det er du i allefall dum. En mmo som har hatt den stabile playerbasen gjennom tiden er selfølgelig et bra spill. Det er ingen innenfor mmo sjangeren eller spill generelt som har hatt så mange spillere over en så lang tid som WoW.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...