Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Varebil til bobil

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trodde ikke det var noen kriterer der, man bygger jo om bare kassen til en beboelig enhet som uansett ikke kan benyttes under kjøring... Om det er noen kriterier er det vel om du velger å lage seter for å sitte på under kjøring, som må godkjennes av biltilsynet... Ellers er det jo rimelig fritt frem mener jeg..

Endret av Krozmar
Lenke til kommentar

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1725514&hl=

Liste med krav i første post, bildene er dessverre blitt borte:/

Så jo, det stilles krav til innredningen bak, hvis du skal ha den over på hvite skilter:)

Det kan synes litt uklart hva TS ønsker.

Dersom poenget er flere sitteplaser ser jeg en rekke utfordringer hvis varebilen ikke i tillegg allerede eksisterer som en typegodkjent campingbil, eller er godkjent med bakseter. Her er det sikkerhet som vil være styrende på utforming.

Campingbil og varebil med grønne skilter har det til felles at de har redusert engangsavgift. (Bobiler over 3,5t kjører vel også som personbil i noen bomringer). Her er det helt andre kriterier som vil være styrende (https://lovdata.no/dokument/LTI/forskrift/2001-03-19-268/kapviii#kapviii §2.5)

Jeg vil mene det er uproblematisk å innrede varerommet etter eget ønske og kjøre videre på grønne skilter hvis TS ikke trenger flere seter.

Ole

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
  • 1 år senere...

Heisann, 

Jeg har en varebil (Volkswagen) og ønsker å ombygge den til bobil. Er det noen som kjenner til et sted i Oslo området eller noen som kan ordne det til en rimelig pris? Jeg ordner med materiale selv, men trenger helst help med struktur og oppbygning. 

jeg hadde satt pris på noen tips her. 
takk på forhånd! 

Mvh Mikael  

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...