staug84 Skrevet 6. april 2018 Del Skrevet 6. april 2018 Er det noen steder jeg kan finne fullstendige kriterier for omregistrering fra varebil til bobil? Noen har nevnt Lovdata .. ? Send meg gjerne link Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 6. april 2018 Del Skrevet 6. april 2018 (endret) Trodde ikke det var noen kriterer der, man bygger jo om bare kassen til en beboelig enhet som uansett ikke kan benyttes under kjøring... Om det er noen kriterier er det vel om du velger å lage seter for å sitte på under kjøring, som må godkjennes av biltilsynet... Ellers er det jo rimelig fritt frem mener jeg.. Endret 6. april 2018 av Krozmar Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 6. april 2018 Del Skrevet 6. april 2018 (endret) https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1725514&hl= Liste med krav i første post, bildene er dessverre blitt borte:/ Så jo, det stilles krav til innredningen bak, hvis du skal ha den over på hvite skilter:) Endret 6. april 2018 av Hotel Papa Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 6. april 2018 Del Skrevet 6. april 2018 Kontakt vegvesenet og start dialog....så får du svar du kan bruke for å velge anbefalt bil for ombygging Lenke til kommentar
Ole3 Skrevet 6. april 2018 Del Skrevet 6. april 2018 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1725514&hl= Liste med krav i første post, bildene er dessverre blitt borte:/ Så jo, det stilles krav til innredningen bak, hvis du skal ha den over på hvite skilter:) Det kan synes litt uklart hva TS ønsker. Dersom poenget er flere sitteplaser ser jeg en rekke utfordringer hvis varebilen ikke i tillegg allerede eksisterer som en typegodkjent campingbil, eller er godkjent med bakseter. Her er det sikkerhet som vil være styrende på utforming. Campingbil og varebil med grønne skilter har det til felles at de har redusert engangsavgift. (Bobiler over 3,5t kjører vel også som personbil i noen bomringer). Her er det helt andre kriterier som vil være styrende (https://lovdata.no/dokument/LTI/forskrift/2001-03-19-268/kapviii#kapviii §2.5) Jeg vil mene det er uproblematisk å innrede varerommet etter eget ønske og kjøre videre på grønne skilter hvis TS ikke trenger flere seter. Ole 1 Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 6. april 2018 Del Skrevet 6. april 2018 Sant det, blir nok litt mer komplisert hvis han vil ha flere enn 2 eller 3 sitteplasser. Motivasjonen min for en eventuell omregistrering er at jeg kan enten kvitte meg med skillevegg eller modifisere den Lenke til kommentar
Anne1234abc Skrevet 30. oktober 2019 Del Skrevet 30. oktober 2019 Hei HotelPapa! Hvor mye måtte du ut med for å fjerne skilleveggen og omregistrere bilen? Jeg tenker på å gjøre det samme, men hører så sprikende tall på hvor mye det koster. Lenke til kommentar
Makmok Skrevet 13. april 2021 Del Skrevet 13. april 2021 Heisann, Jeg har en varebil (Volkswagen) og ønsker å ombygge den til bobil. Er det noen som kjenner til et sted i Oslo området eller noen som kan ordne det til en rimelig pris? Jeg ordner med materiale selv, men trenger helst help med struktur og oppbygning. jeg hadde satt pris på noen tips her. takk på forhånd! Mvh Mikael Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå