VikingStaal Skrevet 5. april 2018 Del Skrevet 5. april 2018 (endret) Hei! Jeg lurer på hva dere tenker rundt det å ha tattoveringer i arbeid rundt barn og unge. Da tenker jeg hovedsakelig på lærer på grunnskolenivå ettersom jeg forhåpentligvis skal studere dette fra høsten av og har tenkt litt på om dette kan ødelegge for meg eller ikke. Selv har jeg fullsleeves på begge armene (begge to stopper ved håndleddet og kan skjules med skjorte), ingen diskriminerende, rasistiske eller krenkende logoer, merker etc etc.Personlig ser jeg ikke på dette som et problem, men kanskje noen her inne har noen erfaringer/meninger de vil dele rundt tattoveringer i jobb? Endret 5. april 2018 av Holmieboy Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 6. april 2018 Del Skrevet 6. april 2018 Samfunnet har blitt meir liberalt på dette området, men du kan fortsatt møte på konservative arbeidsgivere. Eg vil nok råde deg til å ikkje vise fram tatoveringane meir enn nødvendig på jobbintervjuet og ellers på jobb. Særleg som nyutdanna og utan yrkeserfaring og referansar å vise til, so kan du risikere at heilheitsinntrykket av deg blir slik at du ikkje får muligheita til å vise kva du er god for. Det burde ikkje ha betydning at du er tatovert, men samtidig er det ikkje godt å vite kven du får som arbeidsgiver og kollegar, samt kva foreldre du møter på. Eg vil derfor ikkje anbefale folk å ta synlege tatoveringar får dei har fått fast jobb og trygge rammer i yrkeslivet, men samtidig skal det ikkje være eit problem med mindre du symboliserer verdier som er i konflikt med jobben din. Pin-up damer, ant-kristne symbol og narkotikaglorifisering vil åpenbart være problematisk, særleg dersom du søker jobb på ein kristen privatskule. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 6. april 2018 Del Skrevet 6. april 2018 Så lenge det ikke er hakekors eller andre hat- eller gjengsymboler Lenke til kommentar
Visum Skrevet 8. april 2018 Del Skrevet 8. april 2018 Tatovering bør ikke være synlig i kroppen, dersom den tar mye plass. Det bør ikke være noen tatovering i ansiktet, og dersom tatoveringen er på hånda eller lignende bør den ikke kreve så mye oppmerksomhet ("Justin Bieber"- tatto kan koste deg jobben, mens liten sommerfugl ikke gjør det). Lenke til kommentar
Vice Skrevet 8. april 2018 Del Skrevet 8. april 2018 Det funker nok helt greit. Bare behold lange ermer på ved intervju ol. Ikke for at du har noe å skjule, men de aller fleste stiller uansett med lange ermer på intervju. La arbeidsgiver få møte personligheten din, ikke utseende. 1 Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 8. april 2018 Del Skrevet 8. april 2018 Barn og unge har ikke noe problemer med sånt.Derimot enkelte ledere som tror dette er sinnsykt farlig, er de som kan være problemet. 1 Lenke til kommentar
Gaea Skrevet 8. april 2018 Del Skrevet 8. april 2018 Jeg har selv tattoveringer, og det har ikke vært et problem for meg, i hvilken som helst jobb. Jeg opplever ofte å få mye fine tilbakemeldinger på dem, fra pasientene og kollegaer, i tillegg til at jeg nå og da møter på pasienter med tattoveringer selv. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå