olealm Skrevet 2. mars 2002 Del Skrevet 2. mars 2002 Tro det eller ei: I løpet av 2-3 uker har TO slike kort (Ene mitt og andre mine foreldre sitt) muligens tatt kvelden (?). Begge har samme symptomer: Etter resetting av CMOS og noen minutters venting kommer de til "RAM test". Uten resetting starter ikke BIOS opp i det hele tatt. Den ene vet jeg ikke forløpet til, den andre ble plutselig svart under vanlig surfing. Begge: MSI K7T Pro2 Duron 700 128 PC133 AOPEN kab m/250W PSU Begge har også gått fint i over ett år (ca. 13 mnd. og 15 mnd.). Har luftet alle kort, sjekket med annan RAM brikke, resatt CMOS og luftet BIOS brikke. Har også prøvet med annen PSU. Kan BIOS brikken ha blitt "fucket" opp ? Eller HK rett og slett tatt kvelden ? Noen som har hatt samme problem og evt. løsning på dette ? Lenke til kommentar
EL_Lobo Skrevet 2. mars 2002 Del Skrevet 2. mars 2002 Hmm hadde nesten samme problemet med mitt MSI pro 2a, plutselig begynte bare maskinen og slå seg av etter ca 1 års bruk :sad: Fikk ikke restartet, eller kom så vidt i gang så ble alt svart igjen :sad: Måtte bare sende i retur og fikk heldivis nytt. Ja det viste seg det var en svakhet (produksjonsfeil) med hovedkortet :sad: men men jeg fikk ett MSI Turbo 2 i retur og det funker helt fint (til nå da) :smile: [ Denne Melding var redigert av: EL_Lobo på 2002-03-03 00:58 ] Lenke til kommentar
NiceGuy Skrevet 3. mars 2002 Del Skrevet 3. mars 2002 Jeg har ikke hatt noen problemer, men har bare kjørt kortet i 7 mndr. Lenke til kommentar
jason Skrevet 3. mars 2002 Del Skrevet 3. mars 2002 Er det K7T-266 Pro2 eller K7T-Turbo 2 kortet dere poster om, ble litt usikker, idet jeg skulle svare. Virker for meg som om dere skriver om to forskjellige hovedkort. Kan være meg men jeg trodde ikke K7T-266 Pro2 hadde støtte for Duron 700 [ Denne Melding var redigert av: jason på 2002-03-03 01:14 ] Lenke til kommentar
EL_Lobo Skrevet 3. mars 2002 Del Skrevet 3. mars 2002 olealm prater om de første MSI pro2/pro2a korta med 100 fsb som kom ut for ca 1 1/2 år siden med via kt 133 chipset (de som kom ut før turbo/turbo 2) [ Denne Melding var redigert av: EL_Lobo på 2002-03-03 01:21 ] Lenke til kommentar
Raven Skrevet 3. mars 2002 Del Skrevet 3. mars 2002 Quote: On 2002-03-03 01:05, NiceGuy skrev:Jeg har ikke hatt noen problemer, men har bare kjørt kortet i 7 mndr. Må lese litt mer nøye om hva det handler om! Det er ikke K7T 266 Pro2 det var snakk om :smile:. Alle kan ta feil(ikke ment som kritikk). Det virker som om K7T pro2 kortene er litt "rare" . Lenke til kommentar
CFD Skrevet 3. mars 2002 Del Skrevet 3. mars 2002 Hadde et epox 8hka+ (passer ikke helt inn her) Men det tok kvelden eter 2mnd. Det bare blinka i diodene når jeg skulle slå det på. For og slå det på igren så måtte jeg resette bios. Kortet er kjøpt hos databutikken så jeg får det vel ikke på garantien. Lenke til kommentar
jason Skrevet 3. mars 2002 Del Skrevet 3. mars 2002 Quote: On 2002-03-03 01:43, CFD skrev:Hadde et epox 8hka+ (passer ikke helt inn her)Men det tok kvelden eter 2mnd.Det bare blinka i diodene når jeg skulle slå det på.For og slå det på igren så måtte jeg resette bios.Kortet er kjøpt hos databutikken så jeg får det vel ikke på garantien. Vet ikke hvor lenge siden du kjøpte kortet men les dette fra Databutikken sine kjøpsvilkår: Garantier Samtlige varer i vårt sortiment inkluderer minst ett (1) års garanti om ikke annet oppgis, med unntak av forbruksartikler som blekkpatroner samt visse typer av elektromekaniske komponenter som for eksempel vifter. Om en produsent/leverandør opererer med lengere garantitid enn ett år gjelder selvsagt denne garantitiden, men garantiforespørsler skal etter første årets utgang rettes til denne produsenten/leverandøren. De fleste produkter som selges av DatorButiken.com merkes, denna merkingen skal bli værende og er meget viktig i garantispørsmål. Lenke til kommentar
olealm Skrevet 3. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2002 Jeg har hørt/lest om problemer med K7T Pro2(a) flere steder, så jeg regner med at det blir garanti på begge i mitt tilfelle... (HK har vel normalt mer enn 12 mnd. garnti !?!) Blir spennende å se om Komplett i så fall er like vennlige ETTER salgene.. Det ene kortet har vært til test der i 1,5 uker allerede, det andre tok kvelden sånn helt plutselig tidligere i kveld (i går..).. BTW: Noen som har erfaring/har hørt om hvor lett Duron tar skade av evt. høy temp ? Ikke det at vifter var stoppet/falt av, men jeg kjørte klientprogrammet for "kreft-beregninger" siste døgnet før den siste maskinen tok kvelden - dvs. 100% prosessor hele tiden. Temperaturen KAN ha vært høy (?) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå