Gå til innhold

KrF vil forby røyking på offentlig sted

23 stemmer

1. 1. Støtter du forslaget?

• Ja (er røyker)
      0
    • Nei (er røyker)
      4
    • Ja (er ikke-røyker)
      12
    • Nei (er ikke-røyker)
      7

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Presiser hva offentlig sted er.. Jeg røyker ikke selv og synes det lukter drit. Gikk bak en røyker på vei til jobb her om dagen og syntes ikke det var digg og røykerne tar seg gjerne en sigg et stykke vekk fra inngangen på sentre, butikker, kiosker, midt i byen osv.. men de fleste tar faktisk hensyn, er min erfaring. Nå er det forbud mot å røyke på utesteder, ferjer o.l. og det er jeg 100% for (nå kjenner man kun «herlig» prumpelukt uten kamuflasje), men å frata voksne folk røyken ute i fri luft, blir for dumt.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Bussholdeplasser for eksempel. Utrolig irriterende. Men jeg har ingenting imot at man det er cafeer, puber og restauranter hvor røyking er tillatt. Blir man plaget av røyk så kan man gå til en annen café, men det er ikke så lett å unngå bussholdeplasser. 

I et samfun må man ta hensyn til hverandre. Røykere må ta hensyn til ikke-røykere. Og ikke-røykere må ta hensyn til røykere. Røykere tar hensyn til ikke-røykere ved å ikke røyke i nærheten av folk som plages av røyk. Ikke-røykere viser hensyn til røykere ved å la dem få røyke i avgrensede soner. Kanskje vi bør starte Hensynspartiet?

Endret av VRK18
Lenke til kommentar

Det kan jeg være enig i. Har jeg barn med meg og folk står å pumper og ikke viser hensyn, så sier jeg glatt ifra. Ellers går jeg et stykke vekk fra røykeren eller spør fint om h*n kan flytte seg litt. De aller fleste tar det fint, så lenge de blir tilsnakket på en høflig og grei måte :)

Lenke til kommentar

Hvorfor det? Skal røykeres ønske om å forgifte seg selv og andre komme foran folks behov for ren luft?

Å røyke er ikke problemet. Bor du i oslo får du ikke ren luft uansett om du røyker eller ikke.

Hvilken planet er du på :hmm:

Røyking på offentlige plasser er da ikke lov i dag, så hva er nytt.

Endret av Kjetil Lura
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Synes vi skulle få lov til å røyke hvor vi vil, både ute og inne.

Røyker ikke selv.

Mener du virkelig at man skal kunne få røyke hvor som helst inne? Det er isåfall en ekstremt egoistisk og motbydelig holdning at røykerne skal settes til fordel til helsen for alle oss som er ikke røykende og blir ufrivillig forgiftet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er for å vise hensyn når det er ikke røykere til stede, men å jage alle røykere langt opp i skogen for å ta seg et trekk blir for dumt.

Tok meg en røyk på perongen(Gikk så langt bort som jeg kunne) på Gardermoen ,også kommer det en kar gående bort som begynner å rive kjæft på meg fordi jeg ikke viser hensyn. Da ba jeg han ryke og reise til en viss plass. Var ikke et eneste menneske i nærheten av meg.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Er for å vise hensyn når det er ikke røykere til stede, men å jage alle røykere langt opp i skogen for å ta seg et trekk blir for dumt.

Tok meg en røyk på perongen(Gikk så langt bort som jeg kunne) på Gardermoen ,også kommer det en kar gående bort som begynner å rive kjæft på meg fordi jeg ikke viser hensyn. Da ba jeg han ryke og reise til en viss plass. Var ikke et eneste menneske i nærheten av meg.

Kjipt, men det blir upraktisk om loven skal si at du må være minst X meter fra andre folk for å få lov til å røyke. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...