AndersT2 Skrevet 5. april 2018 Del Skrevet 5. april 2018 Noen som vet hvor jeg kan skaffe en boot disk så jeg får reinstallert XP Pro Norsk på en gammel maskin? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 5. april 2018 Del Skrevet 5. april 2018 (endret) http://www.bootdisk.com ? Endret 5. april 2018 av sedsberg Lenke til kommentar
wil Skrevet 5. april 2018 Del Skrevet 5. april 2018 Hei. Bootdisk som i? Windows XP kan man reinstallere fra CD. Jeg vet ikke om man kan lage bootbar USB Penn med Windows XP på, men CD skal gå bra. Hvorfor vil du forøvrig installere Windows XP? Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 5. april 2018 Forfatter Del Skrevet 5. april 2018 Har ikke XP disk, så jeg trenger egentlig hele installasjons filen. Er en gammel bærbar PC noen trenger for å skrive noen skole oppgaver, men de husker ikke passordet til den... Lenke til kommentar
herbiwere Skrevet 5. april 2018 Del Skrevet 5. april 2018 (endret) Hvor gammel snakker vi om her da? Mulig jeg har missforstått deg men ikke siden 98/ME har man trengt en boot disk... Uansett CD eller usb, hvis du ikke har selv eller kjenner noen så får du ikke tak i det lovlig i hvert fall. Ikke spør heller Men hvorfor putter du ikke bare inn Linux på den? Er mange distroer som er spesial laget for gamle maskiner. Vil mest sansynlig også fungere out-of-the-box, raskere, og du slipper all tullet med drivere og slikt da "alt" er inkludert. Skolelinux og puppy linux er bare noen av dem... https://distrowatch.com/search.php?ostype=All&category=Old+Computers&origin=All&basedon=All¬basedon=None&desktop=All&architecture=All&package=All&rolling=All&isosize=All&netinstall=All&language=All&defaultinit=All&status=Active#simple Hvis vedkommende ikke husker passordet til windows XP så bruk denne: http://pogostick.net/~pnh/ntpasswd/ Endret 5. april 2018 av herbiwere Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 5. april 2018 Forfatter Del Skrevet 5. april 2018 Er nok av nyere XP dato, da klistremerke sier Vista compatibel. Om boot disk er feil ord, så er det installasjons disk eller lignende via USB jeg kan benytte til å reinstallere. Har ikke vært borti Linux selv, og hadde aldri gitt det til noen som må ha en slik gammel maskin for noen små skole oppgaver, hadde nok bare blitt rot. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 5. april 2018 Del Skrevet 5. april 2018 Har du glemt passordet på Xp-installasjonen kan du bruke Offline NT Password & Registry Editor til å resette passordet. Jeg har selv brukt den mange ganger med hell. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 6. april 2018 Forfatter Del Skrevet 6. april 2018 Har du glemt passordet på Xp-installasjonen kan du bruke Offline NT Password & Registry Editor til å resette passordet. Jeg har selv brukt den mange ganger med hell. Det funket. Skremmende enkelt... Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 6. april 2018 Del Skrevet 6. april 2018 Er helt enig i at det et skremmende enkelt å bruke en minnepinne med den. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 6. mai 2018 Del Skrevet 6. mai 2018 Den funker på nyere windows versjoner også. Bare en måned siden jeg hjalp noen med en windows 7 (glemt admin bruker) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå