CSSSK Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Har nå igrunn funnet ut at jeg har kjørt meg helt på villspor når det gjelder utdanninga mi... Når jeg var ferdig på ungdommskolen hadde jeg egentlig lyst til å begynne på gk elektro eller mekanikk, men ble vel mer eller mindre overtalt til å begynne på allmenfag av familien min (foreldre og storesøstre har høyere utdanning, så de klarte å påvirke meg). Dette var tabbe nr en. Av en eller annen grunn kom jeg meg gjennom videregående med noenlunde brukbare karakterer, men med null motivasjon... Så stakk jeg i militæret for et år og glemte alt jeg hadde lært på videregående. Nå sitter jeg her og har snart fullført første semester på et master-program i Maskin og prosessteknikk.... Ganske likt videregående, med null motivasjon, men denne gangen vet jeg at jeg ikke komemr til å stå, jeg skjønner rett og slett ikke bæret av hva jeg har drivi med dette året... Fagene interesserer meg ikke, derfor får jeg ikke satt meg ned for å lese, og resultatet blir deretter... Vel, det jeg lurer på er vel egentlig bare hva slags skoler som er mulig for meg å begnne på, som IKKE er høgskoler? ORKER ikke mer innvikla matte, teori og exphil!! Jeg vil gjøre noe med henda, ikke sitte å regne resten av livet! Er det bare et valg - begynne på'n igjen på gk elektro eller er det andre muligheter (uten matte og exphil)? Veldig takknemlig for alle svar.... PS: Dere trenger ikke si bit tenna sammen og fullfør, at jeg er lat, ellernosånt, for dette kommer jeg nok ikke til å fullføre uansett..... Lenke til kommentar
sofokles Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Avbryt utdannelsen umiddelbart. Legg den på hylla. Kom deg ut i verden og jobb med noe praktisk. Gi deg tid til å tenke og unngå å ta opp studielån som vil tynge deg senere. Lenke til kommentar
ooddbb Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 Bli snekker! Da kan du velge og vrake i jobber! Ganske alsisdigt og godt betalt arbeid. Pluss att du holder deg i bra form. En annen fordel att det ofte er så mye å gjøre att du nesten kan jobbe overtid når du vil, dette blir det penger av! Snekkere får vi aldri nok av! Lenke til kommentar
CSSSK Skrevet 15. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2003 Hmm... Har vel mer eller mindre bestemt meg for å slutte på skolen nå, få meg en eller annen drittjobb et år eller to og tenke litt.... Lenke til kommentar
Straydog Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 (endret) Befalskolen eller Politihøgskolen*! */me Endret 15. desember 2003 av Straydog Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Åpne en butikk. Masse å gjøre, masse å vinne, litt å tape. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå