VegaPet Skrevet 9. april 2018 Del Skrevet 9. april 2018 (endret) Det oppsummerer igrunnen greit evangeliet til etatistene. Og det er et herlig fredens evangelium om frelse, fordi: "Poor People Don't Have Less Self-Control. Poverty Forces Them to Think Short-Term." "‘Poor people don’t plan long-term. We’ll just get our hearts broken’ Men, har du for mange penger på bok så går forståelsen for menneskelig psykologi til dem som ikke er så heldige, rett i dass og du er det fremste eksempelet på dette forumet på nettopp det. Jeg hadde ikke gitt deg ansvaret for å forvalte interessene til en gullfisk engang, langt mindre andre mennesker om de så hadde vært barnebarna dine. "Nei vesle Trine, du får ikke besøke bestefar 'Skatteflyktning', for han evner ikke å tenke på andre enn seg selv han og før du vet ordet utav det så lar han deg leke i trafikken fordi han mener at folk må jo ha frihet". Endret 9. april 2018 av VegaPet Lenke til kommentar
VegaPet Skrevet 9. april 2018 Del Skrevet 9. april 2018 Når det kommer til hva jeg selv og mine nærmeste trenger, da har jeg mer tiltro til at jeg selv vet det bedre enn en ansiktsløs byråkrat eller politiker. Du derimot ser ut til å ha en overdreven tillit til mennesker du ikke aner hvem er. Nei, men jeg vet at i sum så gjør vi det på flere områder bedre enn andre land. Og uansett, at en statsstyring med en økonomisk politikk som tar i betraktning et gratis helsevesen og eldreomsorg, som hovedregel er bedre enn ingen statsstyring. Jeg forstår du gjør deg vrang i viljen og det er bare ungdommelig friskt å observere. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 9. april 2018 Del Skrevet 9. april 2018 Man har hverken gratis helsevesen eller gratis eldreomsorg. Lenke til kommentar
VegaPet Skrevet 9. april 2018 Del Skrevet 9. april 2018 Man har hverken gratis helsevesen eller gratis eldreomsorg. Ikke gjør deg billigere enn du er, er du grei. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534 Skrevet 9. april 2018 Del Skrevet 9. april 2018 Ikke gjør deg billigere enn du er, er du grei. Hva er galt med det han sier? Bare helsevesenet koster skattebetalerne mange hundre milliarder kroner årlig. Ville ikke akkurat galt det "gratis". Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534 Skrevet 9. april 2018 Del Skrevet 9. april 2018 ....Jeg forstår du gjør deg vrang i viljen og det er bare ungdommelig friskt å observere. Føler du at dette utsagnet ditt bidrar noe positivt til debatten? Det er på grensen til flamming. Lenke til kommentar
VegaPet Skrevet 9. april 2018 Del Skrevet 9. april 2018 (endret) ....Jeg forstår du gjør deg vrang i viljen og det er bare ungdommelig friskt å observere. Føler du at dette utsagnet ditt bidrar noe positivt til debatten? Det er på grensen til flamming. Ikke gjør deg billigere enn du er, er du grei. Hva er galt med det han sier? Bare helsevesenet koster skattebetalerne mange hundre milliarder kroner årlig. Ville ikke akkurat galt det "gratis". Trenger jeg å forklare at vi diskuterte om det var bra eller dårlig at vi hadde et helsevesen? Nå må dere ta en vurdering på om dere vil diskutere på et voksent nivå, eller om dere vil ligge nede på gulvet og syte. Endret 9. april 2018 av VegaPet Lenke til kommentar
keelling Skrevet 9. april 2018 Del Skrevet 9. april 2018 "Jeg tror", "jeg tenker", "jeg tror"... dette høres jo nærmest religiøst ut. Dersom det er slik at Thomessen "har trodd" like mye i byggeskandalen, da er det vel ikke det minste merkelig at det blir milliardoverskridelser. Men sånn er det vel med all politikk: den er hovedsaklig basert på synsing, følerier og ikke sjelden ren og skjær gjetting!? Så dårlig gjetting at det mest sannsynlig er med overlegg. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 9. april 2018 Del Skrevet 9. april 2018 Trenger jeg å forklare at vi diskuterte om det var bra eller dårlig at vi hadde et helsevesen?Ikke vi, du diskuterte visst det helt alene sammen med din stråmann Lenke til kommentar
VegaPet Skrevet 10. april 2018 Del Skrevet 10. april 2018 Ikke vi, du diskuterte visst det helt alene sammen med din stråmann Hadde ikke du noe å lese? Velkommen til ignore-lista. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534 Skrevet 10. april 2018 Del Skrevet 10. april 2018 Trenger jeg å forklare at vi diskuterte om det var bra eller dårlig at vi hadde et helsevesen? Nå må dere ta en vurdering på om dere vil diskutere på et voksent nivå, eller om dere vil ligge nede på gulvet og syte. Jeg vet ikke hvem det er du diskuterer med. Er det denne karen? Så dårlig gjetting at det mest sannsynlig er med overlegg. Ja man kan nesten begynne å lure. Lenke til kommentar
VegaPet Skrevet 10. april 2018 Del Skrevet 10. april 2018 Jeg vet ikke hvem det er du diskuterer med. Er det denne karen? Det er ihvertfall ikke deg lenger. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534 Skrevet 10. april 2018 Del Skrevet 10. april 2018 Det er ihvertfall ikke deg lenger. Diskuter med stråmannen din du, er sikkert mer givende. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 12. april 2018 Del Skrevet 12. april 2018   Det er vanskelig å ha full oversikt over absolutt alt ja, og nettopp det er et skudd i baugen på liberalisme og andre leketøy-ideologier. En politiker med rådgivere og tilgang til ekspertise har derimot et mye bedre grunnlag enn en tilfeldig person på gaten. Du mener at den med minst kunnskap og dårligst grunnlag skal ha den største makten. Det stemmer ikke. Politikken omhandler hvordan best bruke dine penger: A. Du bruker dine penger på deg selv B. Du bruker dine penger på noen andre som du kjenner C. Du bruker dine penger på noen totalt ukjente som du aldri har møtt. D. Politikerne bruker dine penger på deg selv, selv om de ikke kjenner deg E. Politikerne bruker dine penger på noen andre som du kjenner, selv om politikerne ikke kjenner disse F. Politikerne bruker dine penger på noen totalt ukjente som hverken du eller politikerne har møtt. G. Politikerne bruker dine penger på seg selv og sine venner. Hvilken pengebruk vil sansynnligvis best møte de behov pengenes eier har? Hvem har mest kunnskap om pengeeierens behov? Du glemmer en viktig ting: Pengeeieren lever ikke i et vakuum. Han lever i samfunn og samhandling med andre mennesker. Så lenge du velger å ignorere dette så er du dømt til å gå på trynet i enhver diskusjon om politikk. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 12. april 2018 Del Skrevet 12. april 2018 Du glemmer en viktig ting: Pengeeieren lever ikke i et vakuum. Han lever i samfunn og samhandling med andre mennesker. Så lenge du velger å ignorere dette så er du dømt til å gå på trynet i enhver diskusjon om politikk. Lenke til kommentar
VegaPet Skrevet 12. april 2018 Del Skrevet 12. april 2018 barnslig pissing i buksa Jeg har et spørsmål til deg, og du er selvsagt velkommen til å ignorere det akkurat som du ignorerer alt annet som du ønsker. SKATTEFLYKTNING, hvordan trives du egentlig der du bor? Har du et sosialt liv? Kommer du deg ut ifra leiligheten, og opplever et fellesskap, og en samfølelse, med befolkningen? Har du interessante opplevelser, turer, setter du deg inn i lokal-historien og sitter ikke bare som en lettere tilbakestående gubbe og klamrer seg til den vesle navlestrenga av tilknytning til Norge som forumbrukeren din her er? Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 12. april 2018 Del Skrevet 12. april 2018 barnslig pissing i buksaJeg har et spørsmål til deg, og du er selvsagt velkommen til å ignorere det akkurat som du ignorerer alt annet som du ønsker. SKATTEFLYKTNING, hvordan trives du egentlig der du bor? Har du et sosialt liv? Kommer du deg ut ifra leiligheten, og opplever et fellesskap, og en samfølelse, med befolkningen? Har du interessante opplevelser, turer, setter du deg inn i lokal-historien og sitter ikke bare som en lettere tilbakestående gubbe og klamrer seg til den vesle navlestrenga av tilknytning til Norge som forumbrukeren din her er? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå