Gjest Slettet+2534 Skrevet 5. april 2018 Del Skrevet 5. april 2018 Jeg leste denne artikkelen på dagbladet i dag, og bet meg litt merke i følgende utsagn: Hør her: - På andre områder ser vi at når vi får konkurranse fra private, så skjerper det offentlige seg også, sier Thommessen til Dagbladet. Jeg tenker at private aktører også kan bidra til at man får en større bredde i tilbudet, og kanskje mer rom for spesialiserte opplegg. ............ - Jeg tror at når noen kommuner leverer bedre, så er det fordi de klarer å ta vare på kompetansen flyktningene har, og finne plasser hvor den kan brukes, sier han. ............ - Jeg tror det er mange arbeidsgivere som tenker at det er krevende å ta imot innvandrere. En bonusordning er en tydelig måte å senke denne terskelen på, sier Thommessen. "Jeg tror", "jeg tenker", "jeg tror"... dette høres jo nærmest religiøst ut. Dersom det er slik at Thomessen "har trodd" like mye i byggeskandalen, da er det vel ikke det minste merkelig at det blir milliardoverskridelser. Men sånn er det vel med all politikk: den er hovedsaklig basert på synsing, følerier og ikke sjelden ren og skjær gjetting!? Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 5. april 2018 Del Skrevet 5. april 2018 Politikere vet ikke alt nei, som de fleste andre. Om de alltid hadde visst det rette svaret ville det vel stått vesentlig bedre til i samfunnet? Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 5. april 2018 Del Skrevet 5. april 2018 Folk som sier "Jeg trur...", "Min mening er...", osv, er bare forfriskende. 3 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534 Skrevet 5. april 2018 Del Skrevet 5. april 2018 (endret) Politikere vet ikke alt nei, som de fleste andre. Om de alltid hadde visst det rette svaret ville det vel stått vesentlig bedre til i samfunnet? Det er bare mennesker de også, men det som er tankevekkende er at de fatter beslutninger som potensielt påvirker millioner av mennesker kun basert på "jeg tror". Dersom jeg for eksempel investerer alle sparepengene mine på aksjer kun fordi "jeg tror det vil gå bra", da får det litt mindre konsekvenser enn om politikerne sløser bort milliarder av skattepenger. Folk som sier "Jeg trur...", "Min mening er...", osv, er bare forfriskende. Tro kan kan man gjøre i kirka. Endret 5. april 2018 av Slettet+2534 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 5. april 2018 Del Skrevet 5. april 2018 Det er ikke mulig for Politikere å ha kjennskap til det de er satt til å bestemme over. Det er en teknisk umulighet. 1 Lenke til kommentar
VegaPet Skrevet 5. april 2018 Del Skrevet 5. april 2018 Folk som sier "Jeg trur...", "Min mening er...", osv, er bare forfriskende. Kanskje bortsett ifra der de er ansatt i stillinger hvor de har ansvar for å vite. Lenke til kommentar
Sound money Skrevet 5. april 2018 Del Skrevet 5. april 2018 (endret) Norsk politikk er et konsept som har feilet kraftig og har snudd historien om Robin Hood på hodet. Fikk regning på 12000 kr for vann og søppelhenting. Og regningen gjelder kun for et halvår, hvilket betyr 24.000 kr i året! Men noen må jo betale de offentlige ansatte deres gigantiske pensjonsordrninger, høye lønninger og eksperimenter. Gleder meg til fiat systemet kollapser og gjør alle verdens land konkurs. Endret 5. april 2018 av Ilder23 1 Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 5. april 2018 Del Skrevet 5. april 2018 Norsk politikk er et konsept som har feilet kraftig og har snudd historien om Robin Hood på hodet. Fikk regning på 12000 kr for vann og søppelhenting. Og regningen gjelder kun for et halvår, hvilket betyr 24.000 kr i året! Men noen må jo betale de offentlige ansatte deres gigantiske pensjonsordrninger, høye lønninger og eksperimenter. Gleder meg til fiat systemet kollapser og gjør alle verdens land konkurs. Hva med å bygge din egen miljøstasjon på tomta så du kan håndtere eget avfall, et renseanlegg til avløpsvannet ditt samt grave en brønn med uv/saltrenssystem til rent drikkevann? Da vil du ikke lenger trenge å betale for å bli kvitt søppel eller utgifter tilknyttet vann og avløp samtidig som du ikke er en forurensning for oss andre. Eller du kan sitte her å grine over hvor urettferdig verden og den fæle norske politikken er mot deg.. det funker jo også. Bare se så mye SF har klart å gjennomføre med sine snart 23000 innlegg. Nå er nesten den norske stat avviklet, politiet består kun av jainister og folket er bevæpnet til pipa. 4 Lenke til kommentar
VegaPet Skrevet 5. april 2018 Del Skrevet 5. april 2018 (endret) Hva med å bygge din egen miljøstasjon på tomta så du kan håndtere eget avfall, et renseanlegg til avløpsvannet ditt samt grave en brønn med uv/saltrenssystem til rent drikkevann? Da vil du ikke lenger trenge å betale for å bli kvitt søppel eller utgifter tilknyttet vann og avløp samtidig som du ikke er en forurensning for oss andre. Du beskriver et sær-Stavangersk fenomen som heter "kolonihage". Det er vel fem av disse i Stavanger med noen hundre tomter hver, hvor en tomt ("parsell") på ~40 kvm koster 15000,- , og man betaler noen tusen i året for tomteleia. Får innlagt vann, avløp, kan bestille graving av strømkabel for en slikk og ingenting, sette opp hytte på maks 28 kvm og høyde 3.6 m, med kjeller, og resirkuleringsutedo, og ellers benytte fellesdusj for 200,- året, og dass i hovedbygget gratis. Søppel kaster man selv på felles miljøstasjon tror jeg, ellers er det ingen utgifter eller heftelser utover at man kreves å være med på dugnader noen dager i året, og det i "frostmånedene" (september/november - april) ikke er lov å bo i hytta fordi da stenges vannet. Sistnevnte må sies å kun være en teknikalitet ifra gammelt, da rørsystemet jo kunne ha blitt oppgradert og nye anlagte vanntilkoblinger er tilstrekkelig isolerte, men man vil gjerne helst at folk ikke skal benytte systemet som en billig bolig. Skjønt, det er ingen lov mot det... Endret 5. april 2018 av VegaPet Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534 Skrevet 5. april 2018 Del Skrevet 5. april 2018 (endret) Det er ikke mulig for Politikere å ha kjennskap til det de er satt til å bestemme over. Det er en teknisk umulighet. Det er vel i stor grad derfor de formulerer seg med "jeg tror", noe som i grunn og bunn ikke er noe annet enn gjetting. Hva med å bygge din egen miljøstasjon på tomta så du kan håndtere eget avfall, et renseanlegg til avløpsvannet ditt samt grave en brønn med uv/saltrenssystem til rent drikkevann? Da vil du ikke lenger trenge å betale for å bli kvitt søppel eller utgifter tilknyttet vann og avløp samtidig som du ikke er en forurensning for oss andre. Det er selvsagt mulig... om man da får tillatelse til å gjøre slike utredelser på sin egen tomt. Du skal ikke se bort i fra at byråkratiet klarer å stappe kjepper i hjulene. Eller du kan sitte her å grine over hvor urettferdig verden og den fæle norske politikken er mot deg.. det funker jo også. Bare se så mye SF har klart å gjennomføre med sine snart 23000 innlegg. Nå er nesten den norske stat avviklet, politiet består kun av jainister og folket er bevæpnet til pipa. Relevanse? Endret 5. april 2018 av Slettet+2534 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 5. april 2018 Del Skrevet 5. april 2018 Sistnevnte må sies å kun være en teknikalitet ifra gammelt, da rørsystemet jo kunne ha blitt oppgradert og nye anlagte vanntilkoblinger er tilstrekkelig isolerte, men man vil gjerne helst at folk ikke skal benytte systemet som en billig bolig. Skjønt, det er ingen lov mot det... Om "man" vil forhindre noen i å bo der kan du være sikker på at "man" enten vil finne en allerede eksisterende lov mot det, eller skrive en ny en. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 5. april 2018 Del Skrevet 5. april 2018 (endret) Det er ikke mulig for Politikere å ha kjennskap til det de er satt til å bestemme over. Det er en teknisk umulighet.Det er vel i stor grad derfor de formulerer seg med "jeg tror", noe som i grunn og bunn ikke er noe annet enn gjetting. Som oftest er det jo nettopp det de driver med. Da er det bedre å si "jeg trur..." enn å gjøre det som er mer vanlig, å snakke som om det er fakta. Jeg er mye mer tiltru til en politiker som sier "jeg trur" og ikke minst "jeg vet ikke", kontra en politikker som virker skråsikker på alt. Endret 5. april 2018 av Skurupu 2 Lenke til kommentar
VegaPet Skrevet 5. april 2018 Del Skrevet 5. april 2018 (endret) Om "man" vil forhindre noen i å bo der kan du være sikker på at "man" enten vil finne en allerede eksisterende lov mot det, eller skrive en ny en. Tørr jeg spørre om du har en form for standard-modus hvor du på ren refleks stiller deg "skeptisk" til, eh, vel, alt som har med Norge å gjøre? EDIT: Til opplysning for denne saken, har kolonihagene eksistert siden ca. 1930 og det som har blitt innført av nytt reglement (må være innbygger i kommunen), har aldri hatt tilbakevirkende effekt på de som eide "parseller" der fra før. Endret 5. april 2018 av VegaPet Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 5. april 2018 Del Skrevet 5. april 2018 Tørr jeg spørre om du har en form for standard-modus hvor du på ren refleks stiller deg "skeptisk" til, eh, vel, alt som har med Norge å gjøre?Beklager å skuffe, men det er intet spesielt med Norge. Jeg er skaptisk til alle organisasjoner som lever av vold og voldstrusler. Lenke til kommentar
VegaPet Skrevet 5. april 2018 Del Skrevet 5. april 2018 (endret) Beklager å skuffe, men det er intet spesielt med Norge. Jeg er skaptisk til alle organisasjoner som lever av vold og voldstrusler. Er ikke så mye voldstrussler i kolonihager. Om man ser bort ifra trussler om tvangsklipping av hekker som stikker for mye ut i gangstien, da. EDIT: Forøvrig er det en hel rekke ting som er meget spesielt med Norge, men det blir et sidespor. Endret 5. april 2018 av VegaPet Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534 Skrevet 5. april 2018 Del Skrevet 5. april 2018 Som oftest er det jo nettopp det de driver med. Da er det bedre å si "jeg trur..." enn å gjøre det som er mer vanlig, å snakke som om det er fakta. Jeg er mye mer tiltru til en politiker som sier "jeg trur" og ikke minst "jeg vet ikke", kontra en politikker som virker skråsikker på alt. Ja jeg skal ikke være uenig i akkurat det. Politikere som bastand påstår det ene og det andre bør man kanskje være enda mer skeptisk til. Lenke til kommentar
Sithric Skrevet 5. april 2018 Del Skrevet 5. april 2018 Men.. En Politiker som bastant påstår at noe er fakta og faktisk kan dokumentere at det ER fakta, ville vært best. Det er dog mangelvare... Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 5. april 2018 Del Skrevet 5. april 2018 .... rettere sagt et mytisk vesen. Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 5. april 2018 Del Skrevet 5. april 2018 Politikk bør bygges på fakta, ikke tro. Tro har vi egne hus til her i landet. 1 Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 5. april 2018 Del Skrevet 5. april 2018 I så fall må vi sparke hele Stortinget. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå