AnonymDiskusjon Skrevet 5. april 2018 Del Skrevet 5. april 2018 Har over en lengre periode vært sykemeldt med "angst". Noe som for såvidt stemmer. Men føler at det stammer fra en smell jeg fikk i nakken på fotball banen for mange år siden som aldri har blitt bra. Sliter mye ved fysisk anstrengelse. Har prøvd å forklare dette til lege mange ganger å føler ikke at helse angsten vil gi seg før jeg blir ordentlig sjekket. Mulig å "kreve" MR? Er bare livredd for å bli henvist til kiropraktor, prøvd det og ble verre. Eller ikke bli tatt på alvor nok engang. Nakke problemene har vært så store til tider at livet nesten har blitt satt litt på vent. Anonymous poster hash: 6ee61...3d2 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 5. april 2018 Forfatter Del Skrevet 5. april 2018 Ta en prat med fastlegen. Å gå sånn å grunne på masse ubesvarte spørsmål gjør deg ikke noe godt. Er det ikke bedre å få sortert vekk de tankene som ikke er produktive for deg? Også få hjelp med det som fastlegen kan hjelpe deg på vei til å utbedre, enten det er en fysisk hjelp eller på det mentale planet. Anonymous poster hash: eb906...f93 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 5. april 2018 Del Skrevet 5. april 2018 Si til fastlegen din at du føler det er en fysisk plage og at du trenger en MR for å påvise eller avvise den påstanden. Hvis legen nekter så bytter du lege. Det er ingen vits at du går til en lege som ikke tar dine bekymringer på alvor. Hilsen en som gjorde nettopp det når legen nektet å sende meg til prøver om å finne ut om jeg var laktoseintolerant. Neste lege sendte meg og vi fant ett genetisk anlegg for det. Fuck leger som ikke tar sine pasienter på alvor. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 5. april 2018 Del Skrevet 5. april 2018 Har over en lengre periode vært sykemeldt med "angst". Noe som for såvidt stemmer. Men føler at det stammer fra en smell jeg fikk i nakken på fotball banen for mange år siden som aldri har blitt bra. Sliter mye ved fysisk anstrengelse. Har prøvd å forklare dette til lege mange ganger å føler ikke at helse angsten vil gi seg før jeg blir ordentlig sjekket. Mulig å "kreve" MR? Er bare livredd for å bli henvist til kiropraktor, prøvd det og ble verre. Eller ikke bli tatt på alvor nok engang. Nakke problemene har vært så store til tider at livet nesten har blitt satt litt på vent. Anonymous poster hash: 6ee61...3d2 Du blir ikke henvist til kiropraktor, det er alternativ behandling som ikke benyttes i helsevesenet. Du kan uansett nekte å gå dit du blir henvist til, helt generelt (unntatt med tanke på visse ytelser på NAV). Hva slags nakkeproblemer er det du lider av? Generelt er det veldig lite de kan gjøre med de fleste problemer i nakke og rygg, enten de finner dem eller ikke. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 5. april 2018 Forfatter Del Skrevet 5. april 2018 Du blir ikke henvist til kiropraktor, det er alternativ behandling som ikke benyttes i helsevesenet. Du kan uansett nekte å gå dit du blir henvist til, helt generelt (unntatt med tanke på visse ytelser på NAV). Hva slags nakkeproblemer er det du lider av? Generelt er det veldig lite de kan gjøre med de fleste problemer i nakke og rygg, enten de finner dem eller ikke. Finnes det noe en selv kan gjøre i kosthold f.eks. dersom en har påleiringer i skjellet som uansett vil skje i løpet av alderen? Fant dette https://www.helsenett.no/219-sykdommer/muskel-og-skjelett/muskel-og-skjelett/19630-von-de-knaer-over-vekt-og-vi-ta-min.html https://sml.snl.no/artrose Har trådstarter artrose kanskje? Anonymous poster hash: eb906...f93 Lenke til kommentar
AnnonymG Skrevet 6. april 2018 Del Skrevet 6. april 2018 Hvis du føler at fastlegen ikke tar deg på alvor eller at du og fastlegen din ikke helt finner tonen, kan du enkelt bytte til en annen. Det er viktig å ha en fastlege som tar deg og dine symptomer på alvor. Når det er sagt, kan det å IKKE henvise være at legen tar deg på alvor. Hvis man skal ta en MR, CT, røntgen eller hvilken som helst annen undersøkelse, så gjør man det ikke fordi tilfeldighetene kanskje viser noe på bildet, man gjør det målrettet for å finne årsaken til symptomer man har, og legen skal ha en formening om hva man ser etter. Hvis du f.eks. ikke har symptomer som tilsier at det er strengt nødvendig med en MR, så vil man heller ikke få en MR. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 6. april 2018 Del Skrevet 6. april 2018 TS kan ta MR privat hvis de er villige til å betale, og da spiller det ingen rolle hva legen sier, så det er også en mulighet, TS. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 6. april 2018 Del Skrevet 6. april 2018 Du blir ikke henvist til kiropraktor, det er alternativ behandling som ikke benyttes i helsevesenet. Du kan uansett nekte å gå dit du blir henvist til, helt generelt (unntatt med tanke på visse ytelser på NAV).Jo, du kan bli sendt til kiropraktor. Jeg har selv blitt henvist til kiropraktor med en betennelse i albuen som ikke ville gå bort. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 9. april 2018 Forfatter Del Skrevet 9. april 2018 TS her. Sliter med konstant stiv nakke, ikke direkte smerte hele tiden, men unbehag som fort forverrer seg til smerte (3-7 på en skal fra 1-10) ved fysisk aktivitet. Er også ganske ubehaglig å ligge, hadde det vært muskelspenninger så hadde jo avslappelse hjulpet? Sitter mye foran PCen som ikke er sunt, men føler mye mindre ubehag når jeg sitter stille. Så har prøvd å forklare til lege at jeg ikke har så mye valg enn å sitte stille. Føler egentlig jeg blir sett på som lat og "giddalaus" av både lege og de rundt meg. Mister mest sannsynelig jobben veldig snart også, skulle gjerne jobbet 150% og vell så det men er umulig når helsa svikter. Nakke problemene opp igjennom årene førte til at jeg droppet ut av VGS. Fikk meg jobb som gikk veldig bra, men ble bare mer og mer sliten og nedkjørt ettersom årene gikk, nå går det rett og slett ikke lenger. Både fysisk og mentalt. Begynner egentlig å få en mørk gi opp følelse. Men må jo være mulig å få hjelp av helse Norge? Dem kan jo ikke være så blåst? Og jo. Jeg ble sent rett til kiropraktor med ekstreme nakkesmerter med utstråling til armer og div. etter en fotball ulykke. Nakken ble litt bedre. Men aldri blitt bra. Føles rett og slett ut som livet har blitt satt på vent i årevis nå. Lest en del på nett om personer med samme plager som har måtte reise til utlandet for å få hjelp. Noen med erfaring? Akkurat nå er jeg villig til å gjøre hva som helst for å få fikset nakken og få "startet livet" i midten av 20 årene. Anonymous poster hash: 6ee61...3d2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå