Gå til innhold

Kabel-TV lovet, men ikke fått


Anbefalte innlegg

Heisann! Vi er i et kollektiv der vi har blitt lovet tv-kanaler helt siden vi ble flytt inn, og på visning. Det er ikke krysset av på at kabel-tv er inkludert i kontrakten, men vi har blitt lovet det flere ganger muntlig! 

Har jeg en rett til å kreve tilbakebetaling eller mindre husleie når vi flytter ut til sommeren? 

Vi har blitt lovet tv-kanaler første gang i mars 2017 når vi var på visning, deretter når vi flyttet inn i august og flere ganger ila. året og enda ikke fått det. 

Endret av vintersommer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En muntlig avtale er like bindende som en skriftlig. Det er imidlertid vanskeligere å bevise, og blir lett ord mot ord.

 

Men så lenge huseier ikke nekter på at dere har blitt lovet det, mener jeg dere kan kreve en tilbakebetaling tilsvarende forskjellen mellom verdien på leiligheten med og uten kabel-TV pr. måned, ganger det antall måneder dere har bodd der.

Lenke til kommentar

En muntlig avtale er like bindende som en skriftlig. Det er imidlertid vanskeligere å bevise, og blir lett ord mot ord.

 

Men så lenge huseier ikke nekter på at dere har blitt lovet det, mener jeg dere kan kreve en tilbakebetaling tilsvarende forskjellen mellom verdien på leiligheten med og uten kabel-TV pr. måned, ganger det antall måneder dere har bodd der.

 

 

Når jeg også ser tilbake på meldingene vi har utvekslet, ser jeg nå at det er lovet over messenger at det er TV-kanaler inkludet. Da har vi det skriftlig, noe som hjelper oss en del? 

Lenke til kommentar

Når jeg også ser tilbake på meldingene vi har utvekslet, ser jeg nå at det er lovet over messenger at det er TV-kanaler inkludet. Da har vi det skriftlig, noe som hjelper oss en del?

Det vil selvsagt være til god hjelp. Messenger er like skriftlig som om det er skrevet fysisk på et papir. Ta gjerne screenshot, så du er sikker på å ikke miste det av en eller annen grunn.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...