fuzion Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Hei! Fikk litt av en overraskelse da jeg forrige uke skulle legge inn windows XP på pc'n min. Jeg formaterte C: partisjonen på hardisken og bootet med windows XP bootdisks. Installasjonen startet, men når filkopieringen skulle starte sier setup at den ikke finner en hel haug med filer på cdrom'n. Har prøvd med mange forskjellige cd'r og alle har funket på den andre pc'n min. Har nå netopp kjøpt nytt hovedkort, prosessor og ram, men problemet har ikke løst seg (Snakket med en som sa at det kunne være ram'n det var noe galt med). Noen som har et forslag til løsning på dette problemet? Lenke til kommentar
Flames Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Kan jo hende at cd plata med xp på er veldig slitt/oppripet? Lenke til kommentar
VincentYa Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Hei! Fikk litt av en overraskelse da jeg forrige uke skulle legge inn windows XP på pc'n min. Jeg formaterte C: partisjonen på hardisken og bootet med windows XP bootdisks. Installasjonen startet, men når filkopieringen skulle starte sier setup at den ikke finner en hel haug med filer på cdrom'n. Har prøvd med mange forskjellige cd'r og alle har funket på den andre pc'n min. Har nå netopp kjøpt nytt hovedkort, prosessor og ram, men problemet har ikke løst seg (Snakket med en som sa at det kunne være ram'n det var noe galt med). Noen som har et forslag til løsning på dette problemet? husk windows kan ikke instalere med ide kablene ståendes i raid portene Lenke til kommentar
fuzion Skrevet 13. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2003 Altså.. Vet ikke om dette er relativt, men alle andre versjoner av Windows funker (95,98,ME,2000). Og nei... Cdplatene er ikke oppripet eller slitte - de er faktisk helt nye (kanskje ikke fullt så orginale, men..) Iallefall funker de på andre pc'er vi har prøvd! Må finne en løsning på dette karer.. Hjelp!!! Lenke til kommentar
Zelkin Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 (endret) Har hatt det problemet selv, fant ut at det var cpu som ble for varm, dermed hoppet den over filer, selv om du trykker retry. Hvilken kjøler har du og hvilken prossesor? alt ble i orden da jeg lukket opp vinduet og satt med jakke inne =) Så dagen etterpå kjøpte jeg med en ny kjøler... enkelt å greit. Endret 13. desember 2003 av Zelkin Lenke til kommentar
fuzion Skrevet 13. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2003 Har netopp kjøpt ny prosessor(2800+) og kjøler(3200+) så jeg tviler på at det er problemet, men takk for at du forsøker Noen andre? Lenke til kommentar
AshtraY Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 legg inn 98 og deretter oppgrader til windows xp med å putte inn xp cd'en inne i windows (98) .. så blir windows xp auto innstallert over 98. det KAN hende det kan bli litt kluss med driverane ,men som regel går det bra! (viss det er cpu'en som er for varm kan du eventuellt klokke den ned, slik at den skaper mindre varme..) lykke til! Lenke til kommentar
Zelkin Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 Jeg kjøpte ny prossesor, amd xp 2500+, fiksa meg en 3200+ kjøler. Likevel, gikk det ikke bra. Alt pga prossesoren ble for varm, viktig at prossesoren blir kraftig kjølt når man innstalerer winxp første gang, ellers hopper den bare over filer. Merkelignok, er nok fordi innstilasjonen krever mye av prossesoren. Lenke til kommentar
cpy Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 Altså.. Vet ikke om dette er relativt, men alle andre versjoner av Windows funker (95,98,ME,2000). Og nei... Cdplatene er ikke oppripet eller slitte - de er faktisk helt nye (kanskje ikke fullt så orginale, men..) Iallefall funker de på andre pc'er vi har prøvd! Må finne en løsning på dette karer.. Hjelp!!! Det er sikkert en dårlig kvalitet CD el. dårlig brening..det skjer, datene forsvinner av og til. Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 (endret) Da gjør du sånn: Installer Windows 98. Kopier hele WindowsXP CD til en mappe på en annen partisjon (fx. D:\WinXP). Så lager du en oppstartdiskett hvis du ikke har fra før. Så formaterer du C:. Og starter på nytt med oppstartdisketten. I DOS skriver du d:\winxp\i386\winnt.exe og presser enter. Da starter installasjonen, og WindowsXP finner for eftertiden det den har bruk for i mappen WinXP. (Det er så sjelden jeg bruker DOS nå så jeg håper navigasjonen ble riktig. Du skjønner ihvertfall hva jeg mener håper jeg.) Edit: Jeg glømte å si at du må klokke ned hvis du har overklokket. Hvis du plages med liten kjøler kan du også underklokke litt mens du legger inn Windows. For min egen del vil jeg si at hvis jeg har mistanke om uregelmessigheter, så setter jeg Windows opp på nytt---uten nåde---til jeg er 110% fornøgd. Endret 14. desember 2003 av sveinsel Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 Hadde samme problem et par dager siden, byttet ut rambrikken og alt gikk fint etterpå, det viste seg å være en ødelagt rambrikke, bare korrupt data ved installering av XP OS Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 Hadde samme problem et par dager siden, byttet ut rambrikken og altgikk fint etterpå, det viste seg å være en ødelagt rambrikke, bare korrupt data ved installering av XP OS Ja du er inne på noe... jeg installerte XP og fikk så mye feil. Etter mange timer med Doc Memory kom det frem en "Test Failed". Det viste seg at timingen var litt stram (for små tall). Etter ny installasjon ble det en "helt annen" maskin. Lenke til kommentar
fuzion Skrevet 14. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2003 Mye interessant her.. Lot pc'n jobbe i noen timer og sjekket så temperaturen i bios og den var relativt lav (husker ikke antall grader). Rambrikken er ny, og jeg hadde samme problemet da jeg fortsatt kjørte sdram (ddr nå). Når man ser på hva som er byttet ut og hva jeg har blitt fortalt her, må det være noe galt med de delene som ikke er blitt byttet ut. Hovedkort, Cpu, Ram og strømforsyning er nyinnkjøpt, så derfor må vel problemet ligge hos hardiskene eller cdrom'n? Uansett.. Skal prøve å legge XP cd'n over i d: partisjonen min og prøve å installere derfra.. Takk folkens! Hvis noen har noe mer å komme med, er det bare å la fingerne skli over tastaturet Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 Hadde samme problem et par dager siden, byttet ut rambrikken og altgikk fint etterpå, det viste seg å være en ødelagt rambrikke, bare korrupt data ved installering av XP OS Ja du er inne på noe... jeg installerte XP og fikk så mye feil. Etter mange timer med Doc Memory kom det frem en "Test Failed". Det viste seg at timingen var litt stram (for små tall). Etter ny installasjon ble det en "helt annen" maskin. Fikk en PC for sjekking av diverse feil og ustabiliteter, kroppen hadde hivt inn en rambrikke med REG. , byttet ut den, siden har han ikke hatt problemer mer..... Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 Mye interessant her.. Lot pc'n jobbe i noen timer og sjekket så temperaturen i bios og den var relativt lav (husker ikke antall grader). Rambrikken er ny, og jeg hadde samme problemet da jeg fortsatt kjørte sdram (ddr nå). Når man ser på hva som er byttet ut og hva jeg har blitt fortalt her, må det være noe galt med de delene som ikke er blitt byttet ut. Hovedkort, Cpu, Ram og strømforsyning er nyinnkjøpt, så derfor må vel problemet ligge hos hardiskene eller cdrom'n? Uansett.. Skal prøve å legge XP cd'n over i d: partisjonen min og prøve å installere derfra.. Takk folkens! Hvis noen har noe mer å komme med, er det bare å la fingerne skli over tastaturet Rambrikken min var også helt ny, men hadde altså feil. Lenke til kommentar
klo Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 Om du har to rambrikker kan du jo prøve en og en i forskjellige slotter, men om du har 1 så kan du vell kansje få lånt en av en kamerat. Da finner du vertfall ut om det er minnet som er problemet. Lenke til kommentar
southhome Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 Som flere her har vert inne på , mest sansynlig feil på ram-brikke. Har opplevd det på flere pc-er. Har du to brikker , ta ut den ene og prøv. Går det ikke , på prøv den andre brikken. Lenke til kommentar
karasjok Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 Og nei... Cdplatene er ikke oppripet eller slitte - de er faktisk helt nye (kanskje ikke fullt så orginale, men..) Prøvde å ta en backup av XP plata mi,under installasjonen så kom en hel haug meldinger om manglende filer. Hvis den ikke er så fullt orginal,så kjøp heller en ekte XP plate hos en forhandler! Lenke til kommentar
fuzion Skrevet 14. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2003 Cdene funker på alle andre pcer jeg har prøvd (er vel oppe i 3 nå). Jeg kjører én rambrikke på 512 DDR, men hadde samme problemet da jeg kjørte SDram på et annet hovedkort. Lenke til kommentar
fuzion Skrevet 17. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2003 Takker for alle svar! Problemet løste seg og det viste seg å være dvd-rom'n som forårsaket problemene.. Kjøpte en ny en, og det viste seg å funke knirkefritt Takk nok en gang! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå