Gå til innhold

Løsning for mellomlagring av bilder uten PC og Internett-tilgang

Anbefalte innlegg

Hei :).

Brodern skal noen måneder ut i den kanadiske villmarka, og da blir det nok en god porsjon bilder og video. Er det noen god måte å mellomlagre bilder og film på, eller må han hamstre sd-kort? Fungerer kanskje med vanlig ekstern harddisk, men trodde det fantes bedre løsninger.

Takker for alle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er vekt, volum og sikkerhet viktige faktorer er nok en haug med minnekort mest fornuftig :)

Kjøp kort av god kvalitet og legg kortene enkeltvis i små zip-poser og huk på skrivesperren og merk posene med "fullt", fordelene er at det ikke tar mye plass, veier nesten ingenting, tåler mye støyt, går et par kort i stykker er det ingen krise men går harddisken i stykker står du med skjegget i postkassen.

Selv bruker jeg noen Pelican Camera Memory Card Case til riktig type kort når jeg er på sjøen for oppbevaring og beskyttelse.

finnes også på amazon

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Jeg så en gang en løsning hvor man setter inn et fult kort og et tomt kort i en liten dings og denne kloner det fulle kortet over til det tomme. Det er en fin løsning for å ha SD kort backup. Tror den gikk på 5v så nødladere skulle være mulig å bruke. Husker ikke hvor denne ble solgt.

Backup tror jeg er viktig i en slik setting som TS viser til. Eventuelt er det fint hvis kamera er i stand til å skrive til to minnekort på en gang. Da er backup ordnet. Det koster dog dobbelt antall minnekort.

Lenke til kommentar

Er vekt, volum og sikkerhet viktige faktorer er nok en haug med minnekort mest fornuftig :)

Kjøp kort av god kvalitet og legg kortene enkeltvis i små zip-poser og huk på skrivesperren og merk posene med "fullt", fordelene er at det ikke tar mye plass, veier nesten ingenting, tåler mye støyt, går et par kort i stykker er det ingen krise men går harddisken i stykker står du med skjegget i postkassen.

Selv bruker jeg noen Pelican Camera Memory Card Case til riktig type kort når jeg er på sjøen for oppbevaring og beskyttelse.

finnes også på amazon

Suverene forslag som pipler inn her. Denne var heller ikke dum. Det var nettopp utfordringen med å holde styr på alle kortene som holdt meg tilbake fra å gå for mange kort, men denne var smart!

Lenke til kommentar

Om kamera har to kortplasser og funksjon for å kopiere mellom dem, så kan det lønne seg for dette formålet å kjøpe store kort som ikke nødvendigvis er blant de raskeste og dyreste som er å få. Et tregt kort kan koste relativt lite, selv om det er stort.

Så bruker man de raske under fotografering og opptak, og flytter ting til de langsommere mens en spiser middag. Grei måte å oppnå større lagringsplass for en billig penge.

Lenke til kommentar

Om kamera har to kortplasser og funksjon for å kopiere mellom dem, så kan det lønne seg for dette formålet å kjøpe store kort som ikke nødvendigvis er blant de raskeste og dyreste som er å få. Et tregt kort kan koste relativt lite, selv om det er stort.

Så bruker man de raske under fotografering og opptak, og flytter ting til de langsommere mens en spiser middag. Grei måte å oppnå større lagringsplass for en billig penge.

Men hvordan skal jeg få kopiert over bildene til kort nummer 2? Jeg kjøper kun kort av høy kvalitet. De er jo relativt rimelig uansett...

Lenke til kommentar

Jeg kjøper bare sandisk extreme kort siden jeg aldri har hatt problemer med de, har dog hatt mye trøbbel med transcend/ADATA/kingstone-kort og ymse andre kort på jobben, der vi sendte kartplotter-oppdateringer til kunder hyppig på kort, gikk over til billige sandisk-ultra og problemene ble da minimale.

Du er sikker klar over dette, jeg formaterer alltid kort i enheten som skal bruke kortet, og hver gang jeg har overført så formaterer jeg på nytt, grunnen er at du da er bortimot 100% sikker mot trøbbel.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...