torbjornhb Skrevet 4. april 2018 Del Skrevet 4. april 2018 Hei . Brodern skal noen måneder ut i den kanadiske villmarka, og da blir det nok en god porsjon bilder og video. Er det noen god måte å mellomlagre bilder og film på, eller må han hamstre sd-kort? Fungerer kanskje med vanlig ekstern harddisk, men trodde det fantes bedre løsninger. Takker for alle svar Lenke til kommentar
8DX8QO0Y Skrevet 4. april 2018 Del Skrevet 4. april 2018 SD kort er nok best på størrelse, robusthet og minst deler som kan gå i stykker eller skades av fuktighet. Lenke til kommentar
VegaPet Skrevet 4. april 2018 Del Skrevet 4. april 2018 (endret) Ta med god harddisk. Denne ser grei ut: https://www.amazon.com/gp/product/B007GJ4GOE Også, de fleste kameraer har en form for USB-kontakt, og det går alltids ann å koble til en overgang som benytter et eksternt batteri. Si hvilke kameraer det er, så kan vi gi bedre råd. Endret 4. april 2018 av VegaPet Lenke til kommentar
torbjornhb Skrevet 4. april 2018 Forfatter Del Skrevet 4. april 2018 Hjertelig takk for svar begge to . Den eksterne harddisken var interessant, så det blir nok en slik. I tillegg kjøper jeg to eller tre 64gb sd-kort. Fantastisk god hjelp. Tusen takk! 1 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 4. april 2018 Del Skrevet 4. april 2018 (endret) Er vekt, volum og sikkerhet viktige faktorer er nok en haug med minnekort mest fornuftig Kjøp kort av god kvalitet og legg kortene enkeltvis i små zip-poser og huk på skrivesperren og merk posene med "fullt", fordelene er at det ikke tar mye plass, veier nesten ingenting, tåler mye støyt, går et par kort i stykker er det ingen krise men går harddisken i stykker står du med skjegget i postkassen. Selv bruker jeg noen Pelican Camera Memory Card Case til riktig type kort når jeg er på sjøen for oppbevaring og beskyttelse. finnes også på amazon Endret 4. april 2018 av Nautica Lenke til kommentar
ikek Skrevet 4. april 2018 Del Skrevet 4. april 2018 Jeg så en gang en løsning hvor man setter inn et fult kort og et tomt kort i en liten dings og denne kloner det fulle kortet over til det tomme. Det er en fin løsning for å ha SD kort backup. Tror den gikk på 5v så nødladere skulle være mulig å bruke. Husker ikke hvor denne ble solgt. Backup tror jeg er viktig i en slik setting som TS viser til. Eventuelt er det fint hvis kamera er i stand til å skrive til to minnekort på en gang. Da er backup ordnet. Det koster dog dobbelt antall minnekort. Lenke til kommentar
torbjornhb Skrevet 4. april 2018 Forfatter Del Skrevet 4. april 2018 Er vekt, volum og sikkerhet viktige faktorer er nok en haug med minnekort mest fornuftig Kjøp kort av god kvalitet og legg kortene enkeltvis i små zip-poser og huk på skrivesperren og merk posene med "fullt", fordelene er at det ikke tar mye plass, veier nesten ingenting, tåler mye støyt, går et par kort i stykker er det ingen krise men går harddisken i stykker står du med skjegget i postkassen. Selv bruker jeg noen Pelican Camera Memory Card Case til riktig type kort når jeg er på sjøen for oppbevaring og beskyttelse. finnes også på amazon Suverene forslag som pipler inn her. Denne var heller ikke dum. Det var nettopp utfordringen med å holde styr på alle kortene som holdt meg tilbake fra å gå for mange kort, men denne var smart! Lenke til kommentar
xRun Skrevet 4. april 2018 Del Skrevet 4. april 2018 Om kamera har to kortplasser og funksjon for å kopiere mellom dem, så kan det lønne seg for dette formålet å kjøpe store kort som ikke nødvendigvis er blant de raskeste og dyreste som er å få. Et tregt kort kan koste relativt lite, selv om det er stort. Så bruker man de raske under fotografering og opptak, og flytter ting til de langsommere mens en spiser middag. Grei måte å oppnå større lagringsplass for en billig penge. Lenke til kommentar
torbjornhb Skrevet 4. april 2018 Forfatter Del Skrevet 4. april 2018 Om kamera har to kortplasser og funksjon for å kopiere mellom dem, så kan det lønne seg for dette formålet å kjøpe store kort som ikke nødvendigvis er blant de raskeste og dyreste som er å få. Et tregt kort kan koste relativt lite, selv om det er stort. Så bruker man de raske under fotografering og opptak, og flytter ting til de langsommere mens en spiser middag. Grei måte å oppnå større lagringsplass for en billig penge. Men hvordan skal jeg få kopiert over bildene til kort nummer 2? Jeg kjøper kun kort av høy kvalitet. De er jo relativt rimelig uansett... Lenke til kommentar
xRun Skrevet 4. april 2018 Del Skrevet 4. april 2018 "Om kameraet har to kortplasser og funksjon for å kopiere mellom dem" Lenke til kommentar
Faller Skrevet 4. april 2018 Del Skrevet 4. april 2018 (endret) Foreslår Gnarbox som Peter McKinnon snakker om i videoen "BACKUP your PHOTOS & VIDEOS on the fly! Gnarbox Review" Kommer som enten 128 eller 256 GB. Ingen salgspunkter her i Norge, men tilgjengelig via Amazon. Endret 4. april 2018 av Faller Lenke til kommentar
torbjornhb Skrevet 5. april 2018 Forfatter Del Skrevet 5. april 2018 Foreslår Gnarbox som Peter McKinnon snakker om i videoen "BACKUP your PHOTOS & VIDEOS on the fly! Gnarbox Review" Kommer som enten 128 eller 256 GB. Ingen salgspunkter her i Norge, men tilgjengelig via Amazon. Takk for tips . Jeg går for en boks ala Pelican-varianten. Tror det blir bra Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 5. april 2018 Del Skrevet 5. april 2018 (endret) Jeg kjøper bare sandisk extreme kort siden jeg aldri har hatt problemer med de, har dog hatt mye trøbbel med transcend/ADATA/kingstone-kort og ymse andre kort på jobben, der vi sendte kartplotter-oppdateringer til kunder hyppig på kort, gikk over til billige sandisk-ultra og problemene ble da minimale. Du er sikker klar over dette, jeg formaterer alltid kort i enheten som skal bruke kortet, og hver gang jeg har overført så formaterer jeg på nytt, grunnen er at du da er bortimot 100% sikker mot trøbbel. Endret 5. april 2018 av Nautica Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå